Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøper har vært å sett på bilen jeg skal selge og ordnet med bankremise.Kan jeg si jeg ikke vil selge likevel.


Anbefalte innlegg

Nå vet ikke jeg om hvordan annonseringen av bilen ble gjort, men greier man å selge/avtale salg om bil, bør man også kunne undersøke markedspris på det man selger. Uansett om man har mistet nært familiem eller ikke. For alt jeg vet kan moren ha vært død lenge, det står det ingenting om i innlegget.

 

Det jeg mener er det korrekte her, er å spørre kjøper om han kan gå med på å kansellere salget.

 

Helt enig. Det har vært mye synsing her om lureri, utnytting og grov underprising. Men vi vet altfor lite til å uttale oss så skråsikkert som noen gjør. Det kan tenkes at det er et element av det, men da må man lese ganske kraftig mellom linjene og tolke mellom linjene.

 

Det enkleste er det beste: Si til selger at man ikke vil gjennomføre handelen, ferdig med det.

Kanskje har man en bindende avtale i juridisk forstand. Men hva skal kjøper gjøre for å fremtvinge en handel hvis selger ikke vil levere? Bringe saken inn for rettsapparatet? I teorien mulig. Men 99 av 100 kjøperen slipper saken der og da og leter videre etter en annen bil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sleit veldig med å få solgt bilen min. Gikk til slutt ganske mye ned i pris, og fikk en kjøper jeg avtalte en pris med(men han hadde enda ikke kommet og sett på, betalt for, skrevet under noe).

Rett etterpå fikk jeg flere andre interesserte som ville betale 10 000 mer.

Jeg holdt meg til avtalen. En avtale er en avtale.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...