neb Skrevet 30. november 2003 Skrevet 30. november 2003 skal innstallere dual-boot system, med fedora og windows XP.. men i innstalasjons guiden til Fedora står det at for på å dele filer mellom de forskjellige partisjonene så kan ikke disken være i NTFS. problemet er at disken allerede er i NTFS.. hvordan gjør jeg den om, slik at jeg kan bruke filene på den andre partisjonen i Linux..? pliis trenger hjelp!
kattemat Skrevet 30. november 2003 Skrevet 30. november 2003 skal innstallere dual-boot system, med fedora og windows XP.. men i innstalasjons guiden til Fedora står det at for på å dele filer mellom de forskjellige partisjonene så kan ikke disken være i NTFS. problemet er at disken allerede er i NTFS.. hvordan gjør jeg den om, slik at jeg kan bruke filene på den andre partisjonen i Linux..? pliis trenger hjelp! Du kan kompilere inn støtte for skriving i NTFS driveren. Men det er risikabelt og filsystemet kan bli ødelagt... Uansett så er dete ikke noe problem når en kan lese fra NTFS i linux og lese i fra ext2/3 i windows(explore2fs).
GNUfan Skrevet 30. november 2003 Skrevet 30. november 2003 skal innstallere dual-boot system, med fedora og windows XP.. men i innstalasjons guiden til Fedora står det at for på å dele filer mellom de forskjellige partisjonene så kan ikke disken være i NTFS. problemet er at disken allerede er i NTFS.. hvordan gjør jeg den om, slik at jeg kan bruke filene på den andre partisjonen i Linux..? pliis trenger hjelp! Du kan kompilere inn støtte for skriving i NTFS driveren. Men det er risikabelt og filsystemet kan bli ødelagt... Uansett så er dete ikke noe problem når en kan lese fra NTFS i linux og lese i fra ext2/3 i windows(explore2fs). I 2.6 er den ikke farlig, bare meegeet begrenset.
Silvester Skrevet 30. november 2003 Skrevet 30. november 2003 Konverter fra ntfs til fat32 med partition magic.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå