Gå til innhold

Gaming PC til 10k - ny eller brukt...?


Anbefalte innlegg

Spørsmålet er sikkert stilt 1000 ganger før, men dette markedet endrer seg jo nesten fra time til time...

 

Helt ærlig så har jeg falt av lasset når det gjelder specs. For ny pc ville jeg nok gjort det enkelt og sett på en pc fra komplett.no til rundt den prisen, men hva kan man forvente i denne prisklassen brukt? Ser det ligger en drøss på finn, men det meste av det ser ut til å være fra folk som vil ha tilbake pengene de ga for 3-4 år siden...

 

Hva slags spec bør jeg se etter på en brukt i den klassen, i forhold til hva man kan forvente? Skjermkort, prosessor osv.

 

Forslag fra finn?

 

Ønsker noe som drar det meste, gjerne et år eller to frem i tid, med mulighet for intern oppgradering.

 

For ordens skyld er det bare kasse med innmat det gjelder. 

 

Takker og bukker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten utvikling på CPU fronten på 4-5 år til spilling. Skjermkort trenger du stort sett ikke lete etter, og er nok mye lettere å finne en god maskin med en fin CPU men dårlig GPU og kjøpe ny istedenfor.

Jeg vil si alt fra z77 og oppover i i7 siktet, helst K prosessor er gode alternativer.

 

PSU kan også være lurt å bytte i slike tilfeller.

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar

Med tanke på ren gaming ytelse er det ikke så mye å hente i å gå for den komplett PCn. Men mtp holdbarhet, oppgradering og modifisering er det mye å hente. Gå inn på konfigurere på den komplett maskinen, også fjerner du keyboard også "nedgraderer" prosessoren til i5 6600k. Da blir den billigere, og du kan hente en del ved å overklokke den (om du plutselig skulle få lyst på mer ytelse).

Endret av CetOr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...