Gå til innhold

Garmin Virb Ultra 30 vs GoPro Hero 5


Anbefalte innlegg

Tenker å gå til anskaffelse av et actionkamera og valget står mellom ultra 30 og hero5.

Sett og lest en del reviews, utifra dem så er det ca det samme hvem man går for.

 

Det største bruksområde dette vil bli brukt til er på sykkel, men vil også bli dratt med ut på tur/reise

 

Vet at mange har erfaring med hero5, men er det noen her som har testet begge?

 

Sånn jeg ser det så er fordelene/ulempene

 

Ultra 30:

+Bedre i dårlig lys (som ofte skjer på sykkelturer)

+Mulighet med ant+ og sensor data sånn at man får dette opp på videoen.

+Lyd

+Vekt / str (uten case) - Hva er vekten/str med case?

-Dårligere batteritid

-Utstyr(?) Mange sier man kan bruke gopro sitt 

-pris

 

Hero5:

+Slipper case

+Bedre bildestabilisering (?)

-Svak i dårlig lysforhold

-Ant+ og sensor data

 

Jeg har også en garmin edge 1000 på sykkelen, leser nå at det skal være mulig å hente ut data derifra og få dette vist på gopro videoen. Dersom dette er lite komplisert forsvinner det meste av forspranget til virben sånn jeg ser det. <- noen som kan bekrefte? 

Hero5 ligger nå ute for 3 590 mens man må ut med 4299 for ultra 30.

Alt av tips taes imot med glede  :)

 

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg er en stor tilhenger av Garmin Virb, og synes de har fått ufortjent lite oppmerksomhet, noe som også skyldes manglende markedsføring sammenlignet med GoPro. Virb har mange muligheter som jeg selv setter pris på, selv om jeg hadde noe problemer med synkroniseringen i den første versjonen. Da tenker jeg på mulighet for å vise informasjon som f.eks fart, G-krefter, bevegelsesmønster som kartvisning osv. Den kan også samkjøres med andre enheter fra Garmin, eksempelvis en kartplotter i en båt eller vindinstrument i en seilbåt. Kvaliteten synes jeg er upåklagelig, og min erfaring med Virb er at den også er overlegen på batteritid, men jeg ser du trekker det ned, så her er det vel litt forskjellig erfaring ut fra hva man har hatt. Jeg har mest erfaring med Virb Elite.

Endret av AK47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...