veri Skrevet 29. desember 2016 Skrevet 29. desember 2016 Det er lenge siden jeg fulgte med i bransjen, derfor spør jeg: Hvilken smart-TV anbefaler dere? Her er utfordringen. Jeg starter med noen krav: - Må kunne brukes med Riks-TV - Må kunne kjøre TV2 Sumo - Bør kunne kjøre NRK nett-TV - Skjermstørrelsen bør helst være under 40" pga kort avstand - Må være eksepsjonelt enkel å bruke De tekniske spesifikasjonene ut over Riks-TV/Sumo er underordnet. Det aller viktigste kriteriet er brukervennlighet. Enkle menyer og en fjernkontroll som har gode knapper med tydelig tekst. Helst så få knapper som mulig, Opptaksmulighet er fint hvis det er enkelt å betjene, men ikke et krav. Brukeren har Downs syndrom. Han er relativt velfungerende, og har blant annet programmert timer-opptak videospillere som bare det i sine glansdager. Alle som har vært borti videospillere vet omtrent hva det krever. Problemet er at han ikke lærer like lett lenger, og synet er ikke som det var.
Complexity Skrevet 29. desember 2016 Skrevet 29. desember 2016 Om synet er dårlig burde han vel ha en større tv? Har selv nyeste 7 serien til samsung. Lynrask å enkel smart-tv (tizen) med alle funksjoner du nevner. Fjernkontrollen har og minimalt med knapper. Bilde av fjernkontroll: http://images.cdn.whathifi.com/sites/whathifi.com/files/styles/big-image/public/brands/Samsung/samsung_ue55ks7000_16.jpg?itok=pC4VgkLM Men du kan jo og få alle disse funksjonene med en strømmeboks som kjører Android eller lignende.
veri Skrevet 29. desember 2016 Forfatter Skrevet 29. desember 2016 Hei, takk for svar! Den fjernkontrollen så jo veldig enkel ut. Da står og faller det på hvor enkelt menysystemet er å betjene. Ang. synet - Det hadde nok ikke blitt bedre med en større skjerm. Han sitter uansett rett foran skjermen. En større skjerm vill bare føre til at han måtte bevege mer på hodet. En strømmeboks har vi vurdert og funnet uaktuelt. Det blir for komplisert med bytte av innganger, osv. Det kunne ha gått med f.eks en Logitech Harmony fjernkontroll, men den kan ikke styre Riks-TV dekoderen som bruker RF til fjernkontrollen, og da er vi like langt. Det er derfor vi har landet på at det må bli en smart-TV som gjør alt dette, helt uten eksterne bokser.
Complexity Skrevet 29. desember 2016 Skrevet 29. desember 2016 Video om Tizen. Nå har jeg ikke prøvd noen andre moderne smart-tv OS, mem jeg er meget fornøyd med Tizen.
Crayonz Skrevet 29. desember 2016 Skrevet 29. desember 2016 Kan slenge med enda en anbefaling til samsungs tizen! Superenkelt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå