Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Panserlås (?) - Audi A3


Den Ukjente

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Åpnet i går panseret for å peile olje og sjekke kjølevæske. Da jeg var ferdig med dette satt jeg meg i bilen, og skulle flytte den. I det jeg starter motoren begynner varsellampa for åpent panser å lyse. Jeg gikk selvfølgelig ut og sjekket, og neida, panserer var låst det. Dermed var jo sirkuset i gang...

 

Måtte åpne og lukke panseret, presse på det, banke litt og allverden før lampa slutta og lyse. Javel, da er vel det løst tenkte jeg.

 

Den gang ei..

 

I morges begynte den å lyse igjen, på vei til jobb. Den går av og på alt ettersom, så det er nok en sensorfeil i låsen. Problemet er at så lenge den lyser, får jeg heller ikke brukt spylervæske. Og det er småkrise på denne årstiden.

 

Noen som vet hvordan jeg kan fikse problemet? Evt sånn ca hva en ny panserlås koster?

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken årsmodell? 

Hadde samme problem på min VW golf Mk5 2004. såvidt jeg vet er vel audi a3 og vw golf basert på samme platform. 

 

Uansett, fikk "fikset" min ved at jeg trakk ut kontakten som går til panserlåsen, og tapet over kontakten å stripset den fast slik at den ikke får mulighet til å falle ned i radiator viften. Såklart den beste løsningen er jo såklart å bytte panserlåsen/Demontere panserlåsen og vaske/rengjøre sensoren i panserlåsen som varsler ifra om panser er lukket eller åpent.

 

Men å trekke ut kontakten er i allefall en midlertidig fiks slik at du kan bruke spylervesken igjen. :D Bare vær sikker på at panser er skikkelig igjen hver gang du har åpnet det, da du ikke vil få noe varsel om panser er åpent eller lukket. 

Endret av veghov
Lenke til kommentar

Hvilken årsmodell?

Hadde samme problem på min VW golf Mk5 2004. såvidt jeg vet er vel audi a3 og vw golf basert på samme platform.

 

Uansett, fikk "fikset" min ved at jeg trakk ut kontakten som går til panserlåsen, og tapet over kontakten å stripset den fast slik at den ikke får mulighet til å falle ned i radiator viften. Såklart den beste løsningen er jo såklart å bytte panserlåsen/Demontere panserlåsen og vaske/rengjøre sensoren i panserlåsen som varsler ifra om panser er lukket eller åpent.

 

Men å trekke ut kontakten er i allefall en midlertidig fiks slik at du kan bruke spylervesken igjen. :D Bare vær sikker på at panser er skikkelig igjen hver gang du har åpnet det, da du ikke vil få noe varsel om panser er åpent eller lukket.

Takk for svar!

 

Er en 2005 modell, 8P. :)

 

Var innom Møller i går og forhørte meg om pris på ny lås. De skulle ha 800 for hele saken, med sensor og alt, noe jeg ikke synes var en så alt for dårlig pris, med tanke på at jeg ikke har funnet låsen noe annet sted (Og jeg har lett forholdsvis godt..)

 

Håper på å få den i morgen, og å få byttet den i jula :)

Lenke til kommentar

Ja ja, da blir den jobben satt bort til ett verksted - den og.

 

Skrudde av låsen, enkel jobb. Den kontakten derimot.. Ser ut til at den sitter bak luftinntaket, og jeg har selvfølgelig hverken skralle eller bits til å få tatt ut hele luftinntaket.

 

At de plasserer kontakten der er jo totalt hårreisende, når det å bytte låsen i seg selv burde være en forbanna enkel jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...