Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips for og slutte med nikotin nærmere bestemt Snus?


Johannes Entenmann

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har de siste ti årene brukt snus, gradvis mer og mer. Akkurat nå er jeg oppi 2 bokser (!) for dagen og dette har foregått over en lengre periode (siste 2 årene). Jeg har de siste månedene hatt litt økonomiske utfordringer og da blir snus forbruket et veldig stort problem, nesten 200kr daglig i bare snus er altfor altfor mye penger. Jeg har prøvd Tyggegummi uten at dette hjalp meg noe særlig, jeg går rett i en zombie modus hvis jeg ikke har snus under leppen, dette kan hjerne skje bare minutter etter jeg har tatt ut en brukt en. Sover og våkner og tar i ny snus så dette er gått for langt. Noen som har noen gode tips til kanskje noe sterkere enn tyggis? 

 

Hilsen en desperat mann :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg sluttet selv for et par år siden, og lastet ned Slutta appen, slik at jeg kunne se de økonomiske gevinstene når suget meldte seg som verst. I tillegg kjøpte jeg meg nikotinfri snus, og brukte dette et par uker. For min egen del var mye av avhengigheten psykisk, måtte rett og slett ha noe under leppa. Svettet en del og sov dårlig den første uka, men var så innstilt på å slutte at jeg kom meg gjennom det. Vær klar over at det blir tøft en kort periode, men slutter du nå har du en fin snusfri jul foran deg. 

 

Lykke til! 

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg sluttet selv for et par år siden, og lastet ned Slutta appen, slik at jeg kunne se de økonomiske gevinstene når suget meldte seg som verst. I tillegg kjøpte jeg meg nikotinfri snus, og brukte dette et par uker. For min egen del var mye av avhengigheten psykisk, måtte rett og slett ha noe under leppa. Svettet en del og sov dårlig den første uka, men var så innstilt på å slutte at jeg kom meg gjennom det. Vær klar over at det blir tøft en kort periode, men slutter du nå har du en fin snusfri jul foran deg. 

 

Lykke til! 

 

Jeg skal prøve og laste ned appen og kjøpe nikotin fri snus i morgen :) Galskap hvor mye penger man roter vekk på dette, i starten gav det en form for glede men den er jo gått over til at dette er noe man må ha :p

Lenke til kommentar

Jeg gikk i fra xtra stark til sterk, også normal. Og deretter kun ren viljestyrke. Ikke noe vaping eller sånt tull. Det kan bli ganske jævlig.

 

Pass på oralfiksjon, du kan gjerne ende opp med 10 kilo fett hvis du ikke passer på småsnacks.

 

EDIT2: Og ja, lykke til :) Du blir å innse etterhvert hvor mutbydelig snus er, samt lukten, og enda værre er sigarettrøyken.

Endret av Dr. Jones
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...