Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vurderer å kjøpe Volvo v70. Hjelp til valg av årsmodell/motor

Stian0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 06 passat som er moden for å bli pensjonert.

Har sett mye på Volvo v70 2014-15 modeller som har gått 20-40k km. Men mange av disse er D2 motoren. Har vel satt et budsjett på ca 300-340k for bilen.

Burde jeg gå ned på årsmodell for å få større motor?

Prøvde å lese meg litt opp på motor/girkasse, og det stod at motorer og girkasser skulle oppgraderes i v70 (artikkel fra 2013?) er det da 14-15 modellene som er pussa litt opp?

Utstyr er viktig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en 06 passat som er moden for å bli pensjonert.

Har sett mye på Volvo v70 2014-15 modeller som har gått 20-40k km. Men mange av disse er D2 motoren. Har vel satt et budsjett på ca 300-340k for bilen.

Burde jeg gå ned på årsmodell for å få større motor?

Prøvde å lese meg litt opp på motor/girkasse, og det stod at motorer og girkasser skulle oppgraderes i v70 (artikkel fra 2013?) er det da 14-15 modellene som er pussa litt opp?

Utstyr er viktig!

Slik jeg leser det ser det ut som om D2-motoren fikk en oppgradering i 2014, ja. Spec endret seg fra 113 til 115hk og jeg mener PSA-motoren generelt fikk en oppfriskning da. Og mer viktig fikk D2 samtidig en girkasse som passet bedre til motoren såvidt jeg skjønner. Dette var den mest moderne motoren i V70 den gangen og en god motor, men er nok et minimum av hva som trengs for å flytte en tung V70. Vil abefale å prøvekjøre en D2, gjerne med litt last. Noen lever fint med den, andre ergrer seg, det kommer nok helt an på bruksmønsteret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...