Gå til innhold

Nytt aksesspunkt - trenger anbefalinger


Bunchie

Anbefalte innlegg

Hei.


Jeg skal bytte ut en ruter hos en kunde som i dag brukes som aksesspunkt (AP), koblet til en Get Box 2 (ruter/kabelmodem). AP-et brukes i dag både som en rekkeviddeforlenger for det trådløse nettverket, samt som en gigabit svitsj.

Problemet med dagens løsning er at de ruterne jeg har prøvd (D-Link DIR-635 og D-Link DIR-655 med nyeste firmware) kun gir 35 Mbit/s på hastighetstester på Internett, selv med kabel forbindelse og 150 Mbit/s Internettlinje. Har fulgt denne beskrivelsen ved konfigurering av ruterne:
http://forums.dlink.com/index.php?topic=40856.0

Kobler jeg kabelen rett til PC-en, så får jeg 150 Mbit/s inn og 15 Mbit/s ut.

Derfor tenker jeg på å rett og slett kjøpe en ny ruter eller aksesspunkt til kunden:

  • Bør være minst 4 gigabit-porter (1 inn, 3 ut) som i dag. Fordel med flere, da rommet denne skal stå i har en del spillkonsoller, TV med LAN og en PC blant annet.
  • Enkel å konfigurere som et aksesspunkt.
  • Bør også være en god rekkeviddeforlenger for det trådløse nettverket.
  • Prisklasse: Kom gjerne med forslag innafor forskjellige prisklasser.

Takker for alle konstruktive svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtter Asus-modellene. Kjøp for all del ikke dårlig konsumentutstyr som D-Link er nærmest til bedrifter. Kjøp proffe produkter som er beregnet på prosumere/gaming eller til krevende bedriftsbruk. Prisen en gjerne litt høyere, men det får man igjen i ordentlig innmat. Asus-modellene er veldig bra og gir mye for pengene, selv om de har en profil mot hjemmemarkedet. Mye skrammel i markedet som egner seg mest til å sjekke epost og lese vg et par ganger i døgnet, selv om det har kommet seg litt.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...