Gå til innhold

Forsinkelsen er over: Nå kan du bestille Apples Airpods


Anbefalte innlegg

 

Hvilke EarPods er det du snakker om, de medfølgende tidligere modeller bruker definitivt ikke Bluetooth.

 

Selvsagt. Og de bruker ikke batterier heller, det er derfor de har "så lang batterilevetid".

En annen fordel med EarPods er at "pairing" ikke kunne ha vært enklere: det er bare å plugge dem inn.

 

Poenget er at bortsett fra at man slipper kabelen, så har ikke Bluetooth så mange fordeler framfor en kablet forbindelse.

Akkurat, du er der :-) EarPods fungerer utrolig dårlig på min Apple Watch de gangene jeg velger å gå tur og ikke vil ha med tlf, men vil høre på musikk. Ha en fin kveld :-)

Endret av Oddmi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg tror ikke du vet hvordan W1 chipen fungerer heller. Jeg er usikker på hvordan en skal se ting som batteritid. Og hvem bryr seg hva W1 chipen gir av batteriforbedring? Det er fortsatt 5 timer i bruk. Ellers er ikke akkurat paring via bluetooth veldig vanskelig uansett. 

 

Det at Betas headset hadde 12 og fikk 40 betyr ikke at W1 er ekstra bra. Kan og bety at Beats brukte ekstra dårlig. 

 

Ellers kan jeg nesten garantere deg at chipen er en ASIC, så du kan umulig reprogramere den. Kretsen vil ha samme funksjon hele livstiden. Hvis den har noe programvare kjørende så er det i så fall pga RAM eller flash at den kan oppdateres, ikke pga chipen. Og da må den ha noe av dette i tillegg.

Ang nye AirPods, ingen vet hva batteritid ville vært uten w1 chipen, og hvis Beats hadde ekstra dårlig, hvorfor er ingen av konkurrentene i nærheten av de 40 timene?

 

Jeg vet at du normalt er langt over gjennomsnittet flinkere teknisk enn mange ser det ut som, selv om du også har bommet, du gjorde det da du skrev at MBP brukte Samsung sin nye SSD.

 

Kan det være at de med w1 chipen har noe annet enn du tror.

 

https://9to5mac.com/2016/09/12/apple-w1-chip-how-it-works/

 

Ser du tek sin test av headset så ligger de mellom 16-24 timer. Så hvis beats hadde 12 timer så hadde de klart dårligst batteritid.

 

Når det kommer til chiper er ellers Norge utrolig store på Bluetooth, og da spesielt low power bluetooth chiper. Og det blir stadig gjort store forbedringer her. Om Apple har kommet standarden litt i forkjøp siden de kan lage og bruke chipen er det fult mulig de har et overtak der. De andre kjøper jo kommersielt tilgjengelige chips, som åpenbart må følge standarder. Apple kan jo og bruke strøm på kun det som trengs, mens kommersielle produkter har en pakke, og den passer ganske bra for deg, men kanskje ikke helt.

 

Det betyr ikke at batteritiden blir 3 ganger bedre. Vi vet heller ikke batteristørrelsen og strømforbruk til høyttalerelementer, så umulig å si. 

 

Ellers så ser jeg fortsatt ikke hva som er så utrolig spesielt med chipen. Det står jo bare om diverse standarder folk tror den bruker. Det står ikke at den gjør noe spesielt. Kanskje den gjør, men det har de ikke sagt noe om. Det er standard Apple da, de pleier ikke å dele så mye av slik info.

Lenke til kommentar

Jeg er vel selve definisjonen av "haters gonna hate" når det gjelder eplene, men jeg klarer uansett ikke å se hva disse gjør som tilfører noe andre ikke allerede har, bortsett fra at de er uten en tråd, med andre ord; man må kjøpe enda en dings for at disse ikke skal falle ut av ørene og knuses, slik at man må kjøpe nye.

4 timer brukstid? What a joke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...