Gå til innhold

Amazon Echo i Norge med IFTTT - Gjerne fortell meg begrensninger


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har endelig kommet i gang med  en form for automasjon. Det vil si, HUE pærer overalt i huset, med hue motion sensorer der det trengs. Har til og med brukt det på utsiden av huset med god effekt.

 

Jeg er veldig fersk på området, og vil nå ta det litt lenger.

 

Jeg har noen sonos høyttalere i stuen, som jeg har satt opp en aktivitet sammen med harmony og hue osv (dimming av lys, starte en spileliste fks). 

Ganske basic.

Jeg syntes dog tale virker veldig spennende, og ser at nå finnes både Google Home og Amazon Echo. Dog syntes jeg Echo ser ut som det bedre alternativet per dags dato. Man må jo snakke engelsk, men ser ikke det som et problem.

Jeg har lest litt her
http://beebom.com/how-to-set-up-and-use-amazon-echo-outside-us/

Der man kan fikse på zip, timezone etc. Jeg er ikke veldig interessert i å spør om været eller hva klokka er, og skal i utgangspunktet bare brukes med IFTTT, Sonos, Harmony og Hue. Er dette mulig i Norge?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

@henrikrox, disse Sonos høytalerene. Er det slik at man kan ha flere høytalere i forskjellige rom, så synkronisere disse? Holder selv på med stemmestyring i hjemmet, hvor jeg ønsker feedback på det som blir sagt i hvert enkelt rom (iallefall stue, kjøkken, kontor, soverom).

Jeg er ikke veldig opptatt av lydkvaltiet, så mulig jeg bør gå for noe rimligere + Chromecast Audio?:p Ikke akkurat billige de høytalerene..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg 

 

Jeg syntes dog tale virker veldig spennende, og ser at nå finnes både Google Home og Amazon Echo. Dog syntes jeg Echo ser ut som det bedre alternativet per dags dato. Man må jo snakke engelsk, men ser ikke det som et problem.

Jeg har lest litt her
http://beebom.com/how-to-set-up-and-use-amazon-echo-outside-us/

Der man kan fikse på zip, timezone etc. Jeg er ikke veldig interessert i å spør om været eller hva klokka er, og skal i utgangspunktet bare brukes med IFTTT, Sonos, Harmony og Hue. Er dette mulig i Norge?

 

Har ingen erfaring med Echo, men jeg bruker Google Home (Amerikansk med strømovergang fra Clas) og Philips HUE i heimen, og det fungerer yppelig. Kan gjøre alle innstillinger på lysene, og bruke enkle kommandoer som "Ok google, dim living room lights" 

 

Home har innebygget støtte for HUE, oppsett er veldig enkelt. 

 

Bruker Home'n til musikk (overraskende god lyd), styre lys, sende video / lyd til Chromecast og generell google-aktivitet. I tillegg kan man lage egne kommandoer via IFTTT, så man kan egentlig styre "alt". Har man Harmony i tillegg, så er det enda færre begrensninger :) Ligger veldig mange videoer på youtube som forklarer oppsett og demonstrerer bruk, anbefaler et søk :) 

Lenke til kommentar

Jeg 

 

Jeg syntes dog tale virker veldig spennende, og ser at nå finnes både Google Home og Amazon Echo. Dog syntes jeg Echo ser ut som det bedre alternativet per dags dato. Man må jo snakke engelsk, men ser ikke det som et problem.

Jeg har lest litt her

http://beebom.com/how-to-set-up-and-use-amazon-echo-outside-us/

Der man kan fikse på zip, timezone etc. Jeg er ikke veldig interessert i å spør om været eller hva klokka er, og skal i utgangspunktet bare brukes med IFTTT, Sonos, Harmony og Hue. Er dette mulig i Norge?

 

Har ingen erfaring med Echo, men jeg bruker Google Home (Amerikansk med strømovergang fra Clas) og Philips HUE i heimen, og det fungerer yppelig. Kan gjøre alle innstillinger på lysene, og bruke enkle kommandoer som "Ok google, dim living room lights" 

 

Home har innebygget støtte for HUE, oppsett er veldig enkelt. 

 

Bruker Home'n til musikk (overraskende god lyd), styre lys, sende video / lyd til Chromecast og generell google-aktivitet. I tillegg kan man lage egne kommandoer via IFTTT, så man kan egentlig styre "alt". Har man Harmony i tillegg, så er det enda færre begrensninger :) Ligger veldig mange videoer på youtube som forklarer oppsett og demonstrerer bruk, anbefaler et søk :)

Litt gammel tråd, men ja har sett på Home, men etter mye om å men, ble det Echo fordi per dags dato, er den litt smartere enn Home, dog tipper jeg google tar Echo igjen veldig raskt.

 

Hovedgreia dog er at jeg vil ha en echo i hvert rom, og det blir fort dyrt med home, samtidig er jeg ikke interessert i lyd delen da Echo er koblet opp til blåtann høyttalere, og derfor blir Home litt for stor (i fysiske mål). Echo dot, er meget liten hendig sak.

Har også parret de opp med harmony hub/harmony ultimate og Hue, og fungerer fjell.

 

Echo støtter også Sonos og Plex som var viktig for meg, vet ikke om Google Home gjør dette.

Lenke til kommentar

 

Litt gammel tråd, men ja har sett på Home, men etter mye om å men, ble det Echo fordi per dags dato, er den litt smartere enn Home, dog tipper jeg google tar Echo igjen veldig raskt.

 

Følger ikke så godt med, så da ble det dratt opp en gammel tråd :)

 

Ja, det tror jeg også. Og har man Google eco-system, så integreres den veldig lett (men det gjør vel kanskje Echo også). 

 

 

 

Hovedgreia dog er at jeg vil ha en echo i hvert rom, og det blir fort dyrt med home

 

Ja, DOT er vel rundt halv pris fra Home, så sparer fort noen grunker da!

 

Echo støtter også Sonos og Plex som var viktig for meg, vet ikke om Google Home gjør dette.

 

Stemmer, Plex må jeg sende fra telefonen. Håper på integrasjon snart. 

Lenke til kommentar

Jeg har brukt både echo og home en stund og må si home fungere en del bedre her i Norge enn echo da du kan sette norsk adresse ut av boksen. 

 

IFTTT integrasjonen til home er og en del bedre, da du kan sette opp 3 input "I want to see tv", "Turn on the TV", "tv on" på echoen må du si "trigger tv on" 

Lenke til kommentar

Jeg bruker enkle fine kommandoer med Alexa: "Alexa, turn the TV on" eller "Alexa, turn the living room lights on". Eller "Alexa, tell HomeSeer to make coffee".

 

 

Hvordan har du fått til det med IFTTT? 

 

Har faktisk samme kaffemaskin selv, men bruker IFTTT 

 

Har btw samme kaffe maskin, hvordan 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...