Gå til innhold

Beste filmformat for 7" "kina nettbrett"?


J@9

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte et sånt no-brand kina nettbrett på ebay.

Fikk det etter langt om lenge, og ble faktisk overasket over det!

Første inntrykket var den billige plastfølelsen.. men det var ikke uventet.

Men skjermen derimot, var ganske rå i forhold til prisen :)

 

Men.. over til selve spørsmålet..

Dette nettbrettet skal kun brukes til filmavspilling i bil.. og lurer derfor på hvilket format som er best å bruke.

Innholdet jeg skal ha på det er i mkv format i 720p.
Men tror dette er litt overkill + tar mer plass enn nødvendig.

Vurderer derfor å konvertere det ned til noe som tar mindre plass.

 

Er ikke så nødvendig å tenke på strømforbruk.. da dette mest sannsynlig kommer til å kjøre konstant på lader.

Det er kun i underkant av 5GB ledig på det, men også mulighet for 32GB minnekort, noe jeg har planer om å skaffe.

 

Specs på brettet er:
SoC: Allwinner A33
Cores: 4
CPU: Cortex-A7 (opptil 1.5GHz)
Skjerm: 7" 1024x600

RAM: 1GB DDR3

 

Link for mer info:
http://www.ebay.com/itm/152128495567

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp av billige android TV og nettbrett har jeg liten tro på er noe særlig.

Selv prøvd dette, de virker fint en stund, til youtube\netflix kommer med oppdatering så plutselig får man beskjed om nettbrettet er jailbreaket\rootet (Som betyr at nettbrettet er åpent for å ta i mot andre apper en android.)

 

Selv har jeg fått det problemet med canaldigital app eller netflix og youtube slutter å fungere.

 

Selgerne sier har sendt ny vare til deg, men aldri fått noe ny var ennå selv ventet 2 uker.

Så ja servicen er elendig så eneste grunn for å kjøpe det er slippe forsikring særlig til barn er du eldre hadde jeg kjøpt i norsk forhandler på salg i så fall. Dette er hvis du er heldig, ellers kan skjerm\batteri ryke før det har gått 2 år.

 

Så lykke til sier jeg. Men forvent problemer om noen år.

 

Funger fint mp4 hos meg, vertfall.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Kjøp av billige android TV og nettbrett har jeg liten tro på er noe særlig.

Selv prøvd dette, de virker fint en stund, til youtube\netflix kommer med oppdatering så plutselig får man beskjed om nettbrettet er jailbreaket\rootet (Som betyr at nettbrettet er åpent for å ta i mot andre apper en android.)

 

Selv har jeg fått det problemet med canaldigital app eller netflix og youtube slutter å fungere.

 

Selgerne sier har sendt ny vare til deg, men aldri fått noe ny var ennå selv ventet 2 uker.

Så ja servicen er elendig så eneste grunn for å kjøpe det er slippe forsikring særlig til barn er du eldre hadde jeg kjøpt i norsk forhandler på salg i så fall. Dette er hvis du er heldig, ellers kan skjerm\batteri ryke før det har gått 2 år.

 

Så lykke til sier jeg. Men forvent problemer om noen år.

 

Funger fint mp4 hos meg, vertfall.

Ingen av disse tingene bør by på problemer egentlig..

Da det kun skal spille av offline media ;)

Noe det fungerer helt greit til.. Men var mer en tanke om å kanskje kunne spare litt plass..

Nå tar videoklippene ca 10mb pr min video.

 

Og det er i mkv format, som nettbrettet spiller helt fint i mx player free, så lenge jeg ikke aktiverer hw+ codec.. for da takler det ikke lyden. i vanlig hw codec funker det fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...