Gå til innhold

Oppgradere CPU, hjelp.


Wemb

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Håper noen kan hjelpe meg litt :) Bestilte tidligere i sommer nytt skjermkort MSI GeForce GTX 1070 og tenkte det nå er på tide med en ny prosessor. Jeg har sjekket at hovedkortet støtter i7, men usikker på om det er noe annet jeg må sjekke.

 

Hovedkort;  MSI Z77A-GD55, Socket-1155

Ram; DDR3 1600MHz 16GB

Prosessor; i5-3570k Quad 3,4Ghz

 

Det er også verdt å nevne at jeg nylig bestilte en middels stor CPU-vifte, så kjølinga skal være ok. Har egentlig sett for meg 4-lapper som jeg kan bruke. Jeg har sett på de her, men tar gjerne imot andre anbefalninger.

https://www.komplett.no/product/822371/datautstyr/prosessorer/intel-core-i7-5820k-prosessor#

 

https://www.komplett.no/product/850037/datautstyr/prosessorer/intel-core-i7-6700k-skylake-prosessor#
 

Setter pris på alt av tilbakemeldinger, siden jeg ikke er så god på data!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen av de der som passer i ditt hovedkort. Det må være samme socket.

 

Ser nå at den første jeg linket ikke går, men den andre passer vel? Hvis ikke er det noe jeg missforstått når jeg søkte litt. Det står både på hovedkortet at det støtter i7 og at den siste jeg linket er kompatibel med LGA1151-socket. 

Lenke til kommentar

i BF1 er det litt å hente med ny cpu, sikkert noen andre og, men ser ut som 3750k stiller sterk enda. men ville overklokket den da.

 

Det som er litt av greia er jeg sjeldent kan ha på high eller max settings uten a slite med FPS. WoW er klin umulig, men det er muligens også noe problemer fra deres side ang 1070-1080 serien. Jeg testet også Warframe etter nytt skjermkort og måtte skru ned partikler/skyggekvalitet. Tror du å overklokke den vil hjelpe mye?

 

 

 

 

Jeg som blingser helt her. Sånn går det når man forsøker å finne ut av ting selv.

 

Det er derfor man har diskusjon.no. Alltid noen som vet, kombinert så er forumet verdens smarteste :love:

 

 

Helt klart  :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...