Gå til innhold

Anbefaling av ny trådløs router


niloy

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger anbefaling av en trådløs router! Jeg merker at det er på tide å bytte ut Zyxel P2812 og tenkte kanskje å slå til på et tilbud imorgen.

 

Jeg er ikke veldig kyndig når det kommer til trådløse routere, men har så langt sett litt på disse:

 

Asus RT-AC68U

 

TP Link Archer C7 AC1750

 

TP Link AC2600 (Tilbud hos Expert)

 

Linksys EA7500 (Tilbud hos Lefdal idag)

 

Jeg ønsker å kunne spille lagfritt på den stasjonære i rommet som har et trådløst nettverkskort av typen TP Link Archer T9E AC1900 PCI Express. :) Har fått mye lagspikes i det siste, men det kan jo være av andre årsaker å.

 

Noen av dere som har erfaringer med en av disse? Noe annet dere anbefaler? Håper på å ikke bruke mer enn 1300.

 

Har nett fra Get, stasjonære PC-en er plassert i rommet mitt som er ca. 20m unna stua, 3 vegger i mellom. Vanskelig å trekke en kabel.

Endret av niloy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde gitt 2000 kr for ASUS RT-AC3200 da Asus RT-AC68U er noe gammelt.

 

TPlink\Dlink pleier ofte ha dårlig kvalitet og gir skjeldent ut firmware oppdatering.

Så vil helst anbefale deg bedre router med tanke på kvalitet. Uansett har du nok 5 års reklamasjonsrett.

 

Beste rådet nå er å sjekke bruktmarkedet i så fall.

http://m.finn.no/bap/forsale/search.html?search_type=SEARCH_ID_BAP_ALL&q=ASUS%20RT-AC3200

 

Er ikke så langt unna timesalget på komplett selv om det kanskje er litt over budsjett.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisann.

 

Vi selger hauger (og somregel bare) ASUSer til både bedrift og privat.

 

Vil absolutt anbefale disse, omså det er den du nevner, eller en som er mer passelig ditt behov.

 

Jeg går utifra at du selv har sett på f.eks komplett sine sider med hva slags funksjoner de innehar, alt fra innebygd VPN-løsning, mulighet til å sette opp clouds, koble en eksternHDD rett i router for å lage nettverksdisk, URL og Keyword-filtering, foreldrekontroll, mulighet for å sette opp 3x gjestenett både på 2.4GHz og 5GHz, også videre.

 

Den har også et griselett interface som de fleste forstår noe av, noe mange kunder av oss har slitt med når det kommer til f.eks TP-link, netgear, osv. (Selvom alt kan finnes sålenge man er kyndig nok, såklart.)

 

Legger ved et screenshot fra min N66U for å gi et lite bilde av interfacen, om du skulle være interessert.

 

Det er også mulighet for customfirmware for de som er interessert i dette, som da heter AsusWRT-Merlin.

 

Vet det ble mye pro-asus her nå, men jeg monterer flere av disse hver uke da det viser seg at disse fungerer optimalt for både bedrift og privat-kunder, er vel 2 stykker som har blitt tilbakesendt grunnet produksjonsfeil av alle som er montert.

 

Spør ut om det er noe du lurer på!

post-77292-0-95551700-1481623934_thumb.png

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...