Gå til innhold

Krav til lønn for sommerjobb med bachelor utdanning innen informatikk


-pEar-

Anbefalte innlegg

Hei!

Så jeg har fått tilbud om sommerjobb hos et IT firma, men er litt usikker på lønnsnivået.
Akkurat nå har jeg en bachelor innenfor informatikk og går 4. året til en master.
Hva kan jeg forvente meg av lønn? Jeg har lite relevant jobb erfaring, men har jobbet ved siden av studiene i 5 år på butikk.
Tilbudet ligger på 165,- timen, som faktisk er lavere enn lønnen som jeg har på butikk.
Vet ikke om det er relevant, men er medlem i tekna som er en fagforening - tror dere man kan få noe mer ved hjelp av de?

Takk for alle svar!

Endret av -pEar-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Så jeg har fått tilbud om sommerjobb hos et IT firma, men er litt usikker på lønnsnivået.

Akkurat nå har jeg en bachelor innenfor informatikk og går 4. året til en master.

Hva kan jeg forvente meg av lønn? Jeg har lite relevant jobb erfaring, men har jobbet ved siden av studiene i 5 år på butikk.

Tilbudet ligger på 165,- timen, som faktisk er lavere enn lønnen som jeg har på butikk.

Vet ikke om det er relevant, men er medlem i tekna som er en student forening fagforening - tror dere man kan få noe mer ved hjelp av de?

 

Takk for alle svar!

 

Vennene mine som jobbet i IT-selskap for to år siden hadde 220-240 kr i timen. Jeg tipper lønna ligger rundt 250 kr i timen nå.

 

Med den lønna hadde jeg heller jobbet i butikk istedet.

Endret av Den Perfekte Jobben
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svaret (og rettelsen!).

 

Jeg har sendt en mail til Tekna, så får nok høre fra de hva de mener.

 

Vet at mange andre som har internship har ca. samme nivå lønnsmessig, men da er det spesifikt internship som man egentlig forventer at skal ha litt lavere lønn. Noen tanker om dette?

Lenke til kommentar

Egentlig enig med Civilix over her. Nei, det er ikke så mye av skryte rent lønnsmessig, men det er sikkert en grei sommerjobb og god erfaring å ha på CV'en. Hvis de er fornøyd med din innsats kan det jo hende at du f.eks får tilbud om fast deltidsjobb der når sommerjobben er ferdig, som du kan ha mens du går siste året på mastergraden og/eller at du kan få fast jobb der senere når du er ferdig. :)

 

Du kan jo dog høre med Tekna med hva de mener du "burde" ha, og så kan du jo finne en måte vinkle det litt forsiktig med arbeidsgiver eventuelt, hvis de er interessert i ha akkurat deg så kan det jo tenkes at de prøver å matche anbefalingen fra Tekna.

 

Vil anbefale å ta jobben, uansett utfall. :)

Endret av Big Data
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...