Gå til innhold

Lastebil. Kl C


Anbefalte innlegg

Har nettopp fullført 140 timer med YSKG og har testa noen prøver på teoritentamen.no

 

Går sånn høvelig greit der. Ligger for det meste mellom 6 og 8 feil av 50 spørsmål. Noen ganger på 11.

 

Noen som vet om prøven på trafikkstasjonen har omtrent samme spørsmålene ?.  Vurderer og ta meg en tur i morgen se om jeg blir ferdig med dette, så jeg kan begynne og kjøre mot betaling :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De samme spørsmålene? Nei.

 

Samme type spørsmål? Nja, både og. Men du har gjennomført yrkessjåførkurs (tatt YSK prøven og?) og har teoriboka. Burde klare å bestå da, er mye av det samme som gikk under YSK biten. Regn også med noen mer biltekniske spørsmål.

 

Ta prøven du, så ser du hvordan du ligger an og hva de graver etter.. om du ikke består da :)

Lenke til kommentar

Takker så mye. Ja er sikkert mange av spm som er like. Så får prøve og være våken og opplagt når man sitter der fremfor pc,en :)

 

Synes egentlig dem kunne servert oss en kopp med kaffe når vi starter opp :)

 

Bare jeg slipper lasteberegninger på semi så skal det muligens gå greit dette. 

Lenke til kommentar

 

Bare jeg slipper lasteberegninger på semi så skal det muligens gå greit dette. 

 

 

Skal du ta C eller CE da?

 

Du kan regne med lasteberegningen uansett, det er vanlig.

 

 

Har tatt C ferdig med den. Mangler oppkjøringa på CE tenkte og ta den etter at jeg var ferdig med Teorien på yskg

Lenke til kommentar

OK :)

 

Da kan du få tralla(semi) eller tilhenger, ikke begge to ang. lasteberegninger. Tenk logisk da, boggi eller ikke/aksel-avstand bak/trekkvogna/vektfordeling osv.

Tegn gjerne hjemme noen mal, husk at tralla/trekkvogna har en annen beregningsgrunnlag en tilhenger som kan være en-aksla foran og bak/to aksla bak osv.

 

Så er det kjøreruta med vektbegrensinger, kommer helt sikkert, tipper jeg. Pass på tunneler/underganger/vekt på alt(totalt tillatt/den aktuelle vekten)  da ;)

 

Lastesikring osv..

 

Edit: :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...