Voidstar Skrevet 19. november 2016 Rapporter Del Skrevet 19. november 2016 (endret) Hei Jeg demonterte min Corsair h110i gt i dag, støvsugde radiator og renset vifter. Selve kjøleren ble aldri fjernet fra CPU-socket. Temmelig fornøyd tar jeg og monterer alt tilbake på plass, og starter opp maskinen. Kommer inn i windows og sjekker cpu temp: 78-87 grader. Litt høyt kanskje? Jeg lå på maks 45 grader før jeg gikk til verks og renset systemet. Cpu: i7-5820k - Aldri vært OC'ed, har ikke hat grunn til det. Ok, jeg har litt Noctua NT-H1 pasta, så jeg vasket og påførte et ny pasta. Samme greia, 78-87 grader @ 1200-2200Mhz. Ja, viftene blåser fremdeles samme vei som før. (Push). Resten av systemet er temmelig kaldt, skal også nevnes at lufta som pumpes ut av kjøleren er temmelig kald. Før jeg gikk til verks kunne man lett kjenne når cpu lå på 45 grader. Noen ideer? *** EDIT *** Det skal nevnes at tempraturen på slangene til h110i er ganske varme, i alle fall varmere enn hva man ville forvente av min normal tempratur på 32 grader i windows. Endret 19. november 2016 av Voidstar Lenke til kommentar
EnterTech Skrevet 20. november 2016 Rapporter Del Skrevet 20. november 2016 Kanskje pumpen som har sluttet å virke? Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 20. november 2016 Rapporter Del Skrevet 20. november 2016 Jeg også tenkte på pumpen......sjekk om den funker bedre på en annen sys-fan eller cpu-fan strømkontakt Lenke til kommentar
Voidstar Skrevet 20. november 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. november 2016 Hei Kjøleren er helt klart defekt, pumpa går men det er vel muligens en blokkering et eller annet sted. Heldigvis er det 5 års garanti på kjøleren. Takk for respons Lenke til kommentar
bslavcho Skrevet 21. november 2016 Rapporter Del Skrevet 21. november 2016 for hver cpu du kan sjekk på nett hva er tempereatur som kan holde maximum. du må ikke vent temperaturen å økte så mye, fordi du kan brene cpuen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå