magiga Skrevet 17. november 2016 Skrevet 17. november 2016 I Norge ville det trolig blitt laget omkjøringsvei.Her repareres det enorme synkehullet på bare 48 timer
Gjest Slettet-kZbtLvnJ Skrevet 17. november 2016 Skrevet 17. november 2016 I Norge tar behandlingstid bare minst 3 mnd.
SKAÐI Skrevet 17. november 2016 Skrevet 17. november 2016 Og selve arbeidet hadde de holdt på med i uendelig tid (red toftes gate i oslo som har blitt asfaltert og gravd opp minst uendelig ganger i løpet av de siste fem årene)
Inge K Skrevet 17. november 2016 Skrevet 17. november 2016 Nå har ikke jeg vært i Japan og studert tidsregningen der, men 48 timer stemmer vel ikke. De starter arbeidet 9. November og er ferdig 15.November. Ref dato oppe til venste på timelaps videoen. et grovt overslag viser at de brukte 132 timer. 2
TKongen Skrevet 17. november 2016 Skrevet 17. november 2016 Jeg har heller ikke vært i Japan og vet ikke hvordan de regner dager der, men jeg telte at det var mørkt 6 ganger, men de holdt på å bygge. Så 6-7 dager tok det å tette hullet i slike dager vi har her hvertfall. Og jeg har vanskelig for å tro at Japanerene teller annerledes. Som timestampen viser. Så jeg tror Tek har fått inn en feil i oversettelsen et sted. Ser ikke problemet med at Japan er bedre til å takle slik enn vi er i Norge. Det er problemer vi generelt ikke har, eller har lite av. Vi er ikke akkurat klar for store jordskjelv og tsunamier heller, men det skjer jo ikke. 1
N o r e n g Skrevet 17. november 2016 Skrevet 17. november 2016 Ser ikke problemet med at Japan er bedre til å takle slik enn vi er i Norge. Det er problemer vi generelt ikke har, eller har lite av. Vi er ikke akkurat klar for store jordskjelv og tsunamier heller, men det skjer jo ikke. For ikke å snakke om forskjellen i befolkningstetthet. Ifølge tall fra Wikipedia er det omtrent 3 ganger så høy befolkningstetthet i Fukuoka som det er i Oslo, og mer enn dobbelt så mange innbyggere.
Sivert Sæterbø Skrevet 18. november 2016 Skrevet 18. november 2016 Pga av ifrastrukturen i grunnen med så mange forskjellige aktører, ville et slikt arbeid ha tatt mellom et og to år, kanskje lenger. I Norge finnes det ikke praksis for å "kjære igjennom" Bare det å behandle sikkerhetsspørsmål ville i dette tilfalle kanskje ha tatt et år. 2
Sivert Sæterbø Skrevet 18. november 2016 Skrevet 18. november 2016 Jeg har vært i Japan flere ganger. En gang skulle vi bygge om en 10 000-tonner til moderne lastemetoder i Hiroshima. Før lukene til tørrdokken var stengt og pumpene startet, var skipet invadert av flere hundre arbeider med gasslanger og skjærebrennere over alt. 14 dager senere hadde vi et nytt totalt ombygget skinnende nymalt skip på vei ut av tørrdokken.. Her var det mer enn tydelig at en hær av arbeidsledere kunne skipet ut og inn før vi kom slik at arbeiderne gikk rett på sak snart uten å snakke sammen.. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå