Gå til innhold

Hunden min døde i dag


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Først og fremst; jeg vet ikke helt hvor eller hva jeg vil med dette, jeg trenger bare å få det skrevet ett sted, og satt ord på det.

 

Hunden min, min beste venn, broren min, gjennom 12 og et halvt år takket for seg i dag etter ekstremt kort tids sykdom. Vi merket at han var syk i går morges, og tok han med til veterinær, uten at de kunne fastslå noe sikkert. De tok blodprøver og røntgen, og vi fikk noen tabletter vi skulle gi han mot forkalkninger i ryggen, etter at det tydelig kom fram på røntgenbildene at han begynte å slite med det.

 

På morgenen i dag da vi gikk ned til han, lå han stille og pep og skrek, han som vanligvis ikke lager en lyd.. Igjen ringte vi til veterinæren som nå hadde fått svar på blodprøvene. Forhøyede leververdier var svaret, noe som kan bety så mangt. Ettersom han hadde så vondt, og han tidligere har hatt kreft, kunne ingen av oss utelukke at denne var kommet tilbake.

 

Vi ble derfor både anbefalt, og så heller ingen annen utvei enn å la han få slippe smertene, og takke for seg. Når man er så glad i dem som man er, bør man ha kjærlighet og respekt nok til å ikke la dem lide.

 

Likevel er jeg så ufattelig lei meg.. Han har vært med meg og oss gjennom så mye. Han har vært der siden midten av barneskolen for min del, og vi forsto hverandre på en helt spesiell måte. Vi kunne ligge i en time eller to helt inntil hverandre, og bare kose, tulle litt og leke med hverandre, helt til siste dag. Som eneste i familien fikk jeg gjøre akkurat som jeg ville med han, og hver gang siden jeg flyttet ut i april har han stått og ult og blitt helt spinnvill hver gang jeg har kommet hjem og han har hørt eller sett meg.

 

Men nå er det over, dessverre.

 

Siden jeg kom hjem uten han i morges har jeg grått. Mer eller mindre konstant, med unntak av ett par pauser når det er folk rundt meg. Jeg tenker konstant på han, og ser egentlig ikke helt noen ende.. Det høres muligens rart ut for de fleste, men jeg var så ufattelig knyttet til ham. Mye mer enn jeg er til de aller, aller fleste kompisene og venninnene mine, om ikke alle. På en annen side er det godt å vite at han ikke hadde det veldig vondt lenge, og at smerten nå er over.. Forhåpentligvis har han kost seg hos oss like mye som vi har kost oss med han, og at han nå er ett bedre sted.

 

Jeg kommer til å savne deg, kompis. Jeg kommer til å tenke på deg hver eneste dag i lang, lang tid fremover. Du var best.

 

Takk for alt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...