Gå til innhold

Bærbar PC - ASUS N552VX vs X550VX


Anbefalte innlegg

Ser på følgende to bærbare:

 

https://www.komplett.no/product/899747/pc-nettbrett/pc-baerbar/gaming-pc-er/asus-n552vx-156-full-hd-matt#technical-details

 

https://www.komplett.no/product/891243/pc-nettbrett/pc-baerbar/gaming-pc-er/asus-x550vx-156-full-hd-matt#technical-details

 

Den første er noe dyrere. Den har bedre prosessor og større harddisk. Har følgende spørsmål:

 

- Hvor stor forskjell er det på I7 vs I5-prosessor?

- Den andre og billigste har GDDR5 RAM på skjermkort, mens den dyreste har DDR3 RAM. Hvor stor forskjell er det på dette?

- Er det noen andre forskjeller bortsett fra prosessor (og harddiskstørrelse) som tilsier at den dyreste er verdt 2000 kr mer?

Endret av OlavEH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har N552VX, jeg er ikke fornøyd med skjermen. Utrolig dårlige innsynsvinkler til å være IPS-panel. Minner om et billig TN-panel. Maskinen har konstant sus fra viftene, selv uten load, må bruke software for å kontrollere viftene litt. Ville vurdert andre maskiner.

 

Ellers så er det forskjell på i7 og i5, men i5 holder for folk flest. Du sier ikke hva maskinen skal brukes til, så vanskelig å si om det vil holde for deg.

 

Ja, det er noe forskjell på gddr 3 og 5, men ofte kan mengden ha mer å si. Igjen spørs på bruk.

Lenke til kommentar

Jeg har N552VX, jeg er ikke fornøyd med skjermen. Utrolig dårlige innsynsvinkler til å være IPS-panel. Minner om et billig TN-panel. Maskinen har konstant sus fra viftene, selv uten load, må bruke software for å kontrollere viftene litt. Ville vurdert andre maskiner.

 

Ellers så er det forskjell på i7 og i5, men i5 holder for folk flest. Du sier ikke hva maskinen skal brukes til, så vanskelig å si om det vil holde for deg.

 

Ja, det er noe forskjell på gddr 3 og 5, men ofte kan mengden ha mer å si. Igjen spørs på bruk.

 

 

Maskinen skal ikke brukes til noe tunge operasjoner som videoredigering, etc. Det blir lett spilling innimellom (tenker Fallout 4, Dishonored 2, Deus Ex: Mankind Divided som mulige kjøp), samt internettsurfing, tekstbehandling, streaming, etc. Foretrekker en maskin med såpass maskinvare og byggekvalitet at den varer lengst mulig med min bruk. Nåværende maskin har jeg hatt i 4 år. Derfor litt usikker på om bedre prosessor eller bedre grafikkort bør prioriteres for at ytelsen skal holde seg lengst mulig (med tanke på min spilling). Evt om N552VX har andre kvaliteter som tilsier at den holder lenger.

Lenke til kommentar

 

Jeg har N552VX, jeg er ikke fornøyd med skjermen. Utrolig dårlige innsynsvinkler til å være IPS-panel. Minner om et billig TN-panel. Maskinen har konstant sus fra viftene, selv uten load, må bruke software for å kontrollere viftene litt. Ville vurdert andre maskiner.

 

Ellers så er det forskjell på i7 og i5, men i5 holder for folk flest. Du sier ikke hva maskinen skal brukes til, så vanskelig å si om det vil holde for deg.

 

Ja, det er noe forskjell på gddr 3 og 5, men ofte kan mengden ha mer å si. Igjen spørs på bruk.

 

 

Maskinen skal ikke brukes til noe tunge operasjoner som videoredigering, etc. Det blir lett spilling innimellom (tenker Fallout 4, Dishonored 2, Deus Ex: Mankind Divided som mulige kjøp), samt internettsurfing, tekstbehandling, streaming, etc. Foretrekker en maskin med såpass maskinvare og byggekvalitet at den varer lengst mulig med min bruk. Nåværende maskin har jeg hatt i 4 år. Derfor litt usikker på om bedre prosessor eller bedre grafikkort bør prioriteres for at ytelsen skal holde seg lengst mulig (med tanke på min spilling). Evt om N552VX har andre kvaliteter som tilsier at den holder lenger.

 

Om du skal spille litt, er ikke GTX 950 å anbefale. Ville ikke vurdert noen av disse Asusene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...