Gå til innhold

Motorola vs Iphone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg har prøvd g4 plus da min far kjøpte en slik, han hadde sett seg lei på å kjøpe dyre modeller som til stadighet falt i bakken og fikk skjermen knust.

 

Hvorfor kjøper han ikke bare et deksel som beskytter telefonen da?

 

Han har hatt deksel på alle telefonene sine så det har ikke akkurat hjulpet med det. 

 

Hva slags deksel da? Et tynt plastskall på baksiden?

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har prøvd g4 plus da min far kjøpte en slik, han hadde sett seg lei på å kjøpe dyre modeller som til stadighet falt i bakken og fikk skjermen knust.

 

Hvorfor kjøper han ikke bare et deksel som beskytter telefonen da?

 

Han har hatt deksel på alle telefonene sine så det har ikke akkurat hjulpet med det. 

 

Hva slags deksel da? Et tynt plastskall på baksiden?

 

 

Full skinnetui, med magnet så skulle jo tro at det burde holde men, kanskje han rett og slett har vært uheldig hver gang, selv om det er litt usannsynlig...

Lenke til kommentar

Hva er meningen med denne tråden egentlig? Er det argumenter for/imot kjøp av g4 plus eller iPhone? Har trådstarter kjøpt telefon?

 

Jeg har prøvd g4 plus da min far kjøpte en slik, han hadde sett seg lei på å kjøpe dyre modeller som til stadighet falt i bakken og fikk skjermen knust. Mitt inntrykk er at den er helt kurrant hvis en ikke har noen særlig store krav til design osv. Kameraet virker ok og skjermen er stor og responsiv.

 

G4 plus er billig og flere teknologisider har scoret den forholdsvis høyt ift hva du får for pengene og det er vel kanskje det trådstarter er ute etter? Feks, du får nesten 3 g4 plus for prisen av en iPhone 7 32gig så da er vel g4 et naturlig valg hvis det er prisen trådstarter er opptatt av?

 

Er vell ganske åpenbart når tråden heter Motorola vs Iphone og forumet heter "diskusjon.no" :)

 

Må si takk til alle svarene i tråden, har lest alle både pro apple og pro android. Alltid fint å bli opplyst av folk som har mer kompetanse og forståelse enn seg selv.

 

Ja det er pris sett i betraktning av de tekniske spesifikasjonene jeg var ute etter. Som jeg skrev tidligere så frustrerer det meg at så mange kjøper Iphone 7 bare pga det som heter "Social proof" (Social proof, also known as informational social influence, is a psychological phenomenon where people assume the actions of others in an attempt to reflect correct behavior for a given situation.). Som du skrev så har din Far skjønnt poenget og hans behov representerer 99,99% av befolkningens behov, likevell så har Apple nesten 18% av verdensmarkedet og 40% av markedsandelen i Norge, mens merker som Motorola som faktisk driver utviklingen fremover på både pris og ytelse blir ignorert av forhandlere fordi markedsanalyser viser at forbukere ikke vet dritt og kjøper telefoner som luksus items for show off til nabo, kollegaer, venner og familie som igjen driver utviklingen feil retning.

 

Hadde Mark Twain levd i dag, så selv om han mest sannsynlig hadde eid en Iphone så ville han skrevet en ny bok med Apple beskrevet de som scammersn som selger sugarwater, det føles jævlig bra men faan så det svir i lommeboka etterpå uten at de har fått noen ytelse de har behov for.

 

Nå prøver jeg ikke å argumentere at folk ikke må få lov til å kjøpe det de vil uansett om de er uinformert om alternativene og komparative ytelsen på produktene eller ikke, men at dette er noe forbrukere burde sette seg mer inn i for at industrien skal gå i riktig retning. Riktig retning vil jeg definere som progresjon av både billigere og bedre hardware/software. Ikke bare høyere pris fordi Social Proof equals Happy Feelings! Problemet er at dette ødelegger for utviklere som pusher oss fremover.

 

 

Mitt spørsmål er da, utgjør den teoretiske bedre ytelsen på Iphone 7 en 296% dyrere pris når nesten alt av hardware er bedre på en Motorola G4 plus? Et merke som mange mener er dritt.

 

Du ser kun på tekniske spesifikasjoner. Det er typisk fra noen som ikke skjønner helt hvordan ting fungerer. De tekniske spesifikasjonene sier ikke alt om hvor bra en telefon er.

 

 

Then please enlighten me good sir.

 

Konklusjonen hittil basert på diskusjonen her er at jeg selger Iphone 7 bare til de som driver med bilderedigering, bruker Iphone 7 som en boombox og de som er JP Morgan når det kommer til kostnad. Jeg forstår dette "driter i pris så lenge det er best" argumentet 100% også, når jeg kjøper PC så driter jeg i pris og komparativ ytelse, da kjøper jeg det beste der og da uansett om det er tre ganger så dyrt.

 

Men jeg sier ikke til kompisen som driter i PC at han må kjøpe det samme for å pushe en social proof kultur rundt dette forbruket. Og det er her min kritikk mot Apple kommer og at Motorola vs Iphone er en diskusjon vi burde ha.

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

 

 

Han har hatt deksel på alle telefonene sine så det har ikke akkurat hjulpet med det. 

 

Hva slags deksel da? Et tynt plastskall på baksiden?

 

Full skinnetui, med magnet så skulle jo tro at det burde holde men, kanskje han rett og slett har vært uheldig hver gang, selv om det er litt usannsynlig...

 

Ja, det virker lite sannsynlig. Han har ikke bare blitt sint og kastet den alt han kan i veggen eller på bakken el.l.? :)

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Ja det er pris sett i betraktning av de tekniske spesifikasjonene jeg var ute etter. Som jeg skrev tidligere så frustrerer det meg at så mange kjøper Iphone 7 bare pga det som heter "Social proof" (Social proof, also known as informational social influence, is a psychological phenomenon where people assume the actions of others in an attempt to reflect correct behavior for a given situation.).

 

Det er en særdeles nedlatende holdning du har mot andre. Det er liksom bare du som har skjønt det. Alle som kjøper det de ønsker å kjøpe er idioter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Kjære trådstarter, du vil ha et et eksempel på hvorfor specs på papiret ikke alltid forteller hele historien. Noen år siden fikk jeg tak i en Toshiba smarttelefon fra Japan. Gode specs, og kameraet hadde hele 12 megapixler kamera. iPhone 4 hadde 5 megapixler kamera.

 

På papiret hadde dermed Toshibaen  mye bedre kamera, etter din logikk. Men Toshibatelefonen hadde et forb@nna møkka kamera. Ja, det tok bilder i 12 megapixlers oppløsniing. Men autofokusen var omtrent fraværende, fargene var blasse og det tok 2-3 sekunder fra jeg trykket på shutterknappen til den faktisk tok bildet.

 

Forstår du nå litt om hva vi snakker om? Et tall på specslista betyr fint lite.

Lenke til kommentar

Blitt en Apple fan tråd dette der fansen desperat forsvarer sitt kjøp med i grunn argumenter som kan legges døde. Likte spesielt den over her som bare blir tullete og har ikke noe som helst interesse for de mest seriøse vil jeg tro. Tror dere virkelig at en Iphone 7 er opp til 3 ganger bedre en eksempler dere har fått her inne? Hallo da er det på tide å dra vekk skylappene og rive seg ut av Apple bobla. Skal vedde på at 98% av dere hadde klart dere fint med en tlf til langt under halvparten av prisen for de er slettt ikke noe serlig dårligere så slutt å skriv det. Typen over her feks som sammenligner han gir 3 ganger mer for en pc for å få det beste det er greit det for da får du en klart bedre pc helt enig men passer argumentet på en smarmobil NEI den er kunstig overprisa. Noe man kan sammenligne det med er en rosablogger som kjøper seg en designerveske til 50,000,- er den da verdt det og er den flere ganger bedre en andre gode bruksvesker Nei man betaler for merke ca 80% vil jeg tippe. Kamera dras frem som en stor fordel men er det egentlig noe spes bedre en det som sitter på 6, 6S samt en haug med Android tlf til en langt hyggligere pris? Ser dere forskjell i eksemplene her? http://www.side3.no/teknologi/test-21-dager-med-iphone-7/3423272031.html

 

Eneste grunn for å gi 10,000,- for en grei mob er at man driter penger...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Bare gir opp deg Jada-Jada. Du har enda til gode å forstå poenget i et innlegg du har svart på, så jeg bare gidder ikke mer. Du gjør jo så godt du kan for å misforstå og dermed være uenig uansett. Du er sannsynligvis uenig med deg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Blitt en Apple fan tråd dette der fansen desperat forsvarer sitt kjøp med i grunn argumenter som kan legges døde. Likte spesielt den over her som bare blir tullete og har ikke noe som helst interesse for de mest seriøse vil jeg tro. Tror dere virkelig at en Iphone 7 er opp til 3 ganger bedre en eksempler dere har fått her inne? Hallo da er det på tide å dra vekk skylappene og rive seg ut av Apple bobla. Skal vedde på at 98% av dere hadde klart dere fint med en tlf til langt under halvparten av prisen for de er slettt ikke noe serlig dårligere så slutt å skriv det. Typen over her feks som sammenligner han gir 3 ganger mer for en pc for å få det beste det er greit det for da får du en klart bedre pc helt enig men passer argumentet på en smarmobil NEI den er kunstig overprisa. Noe man kan sammenligne det med er en rosablogger som kjøper seg en designerveske til 50,000,- er den da verdt det og er den flere ganger bedre en andre gode bruksvesker Nei man betaler for merke ca 80% vil jeg tippe. Kamera dras frem som en stor fordel men er det egentlig noe spes bedre en det som sitter på 6, 6S samt en haug med Android tlf til en langt hyggligere pris? Ser dere forskjell i eksemplene her? http://www.side3.no/teknologi/test-21-dager-med-iphone-7/3423272031.html

 

 

Eneste grunn for å gi 10,000,- for en grei mob er at man driter penger...

. Ikke faen?

Jeg er ikke apple fans,men apple bruker.

Gi meg en android som fungerer!! Finnst ikke.

Eneste alternativet er apple.

Sammenligne med vesker.. haha. Prøv noe annet

Endret av Bruker-405938
Lenke til kommentar

 

Blitt en Apple fan tråd dette der fansen desperat forsvarer sitt kjøp med i grunn argumenter som kan legges døde. Likte spesielt den over her som bare blir tullete og har ikke noe som helst interesse for de mest seriøse vil jeg tro. Tror dere virkelig at en Iphone 7 er opp til 3 ganger bedre en eksempler dere har fått her inne? Hallo da er det på tide å dra vekk skylappene og rive seg ut av Apple bobla. Skal vedde på at 98% av dere hadde klart dere fint med en tlf til langt under halvparten av prisen for de er slettt ikke noe serlig dårligere så slutt å skriv det. Typen over her feks som sammenligner han gir 3 ganger mer for en pc for å få det beste det er greit det for da får du en klart bedre pc helt enig men passer argumentet på en smarmobil NEI den er kunstig overprisa. Noe man kan sammenligne det med er en rosablogger som kjøper seg en designerveske til 50,000,- er den da verdt det og er den flere ganger bedre en andre gode bruksvesker Nei man betaler for merke ca 80% vil jeg tippe. Kamera dras frem som en stor fordel men er det egentlig noe spes bedre en det som sitter på 6, 6S samt en haug med Android tlf til en langt hyggligere pris? Ser dere forskjell i eksemplene her? http://www.side3.no/teknologi/test-21-dager-med-iphone-7/3423272031.html

 

 

Eneste grunn for å gi 10,000,- for en grei mob er at man driter penger...

. Ikke faen

Jeg er ikke apple fans,men apple bruker.

Gi meg en android som fungerer!! Finnst ikke.

Eneste alternativet er apple.

Sammenligne med vesker.. haha. Prøv noe annet

 

Det bekrefter jo bare hvor lite smart du er :rofl:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

 

 

Blitt en Apple fan tråd dette der fansen desperat forsvarer sitt kjøp med i grunn argumenter som kan legges døde. Likte spesielt den over her som bare blir tullete og har ikke noe som helst interesse for de mest seriøse vil jeg tro. Tror dere virkelig at en Iphone 7 er opp til 3 ganger bedre en eksempler dere har fått her inne? Hallo da er det på tide å dra vekk skylappene og rive seg ut av Apple bobla. Skal vedde på at 98% av dere hadde klart dere fint med en tlf til langt under halvparten av prisen for de er slettt ikke noe serlig dårligere så slutt å skriv det. Typen over her feks som sammenligner han gir 3 ganger mer for en pc for å få det beste det er greit det for da får du en klart bedre pc helt enig men passer argumentet på en smarmobil NEI den er kunstig overprisa. Noe man kan sammenligne det med er en rosablogger som kjøper seg en designerveske til 50,000,- er den da verdt det og er den flere ganger bedre en andre gode bruksvesker Nei man betaler for merke ca 80% vil jeg tippe. Kamera dras frem som en stor fordel men er det egentlig noe spes bedre en det som sitter på 6, 6S samt en haug med Android tlf til en langt hyggligere pris? Ser dere forskjell i eksemplene her? http://www.side3.no/teknologi/test-21-dager-med-iphone-7/3423272031.html

 

 

Eneste grunn for å gi 10,000,- for en grei mob er at man driter penger...

. Ikke faen

Jeg er ikke apple fans,men apple bruker.

Gi meg en android som fungerer!! Finnst ikke.

Eneste alternativet er apple.

Sammenligne med vesker.. haha. Prøv noe annet

Det bekrefter jo bare hvor lite smart du er :rofl:[/quote

 

Kuk?

 

Nå er vi på samme nivå

Endret av Bruker-405938
Lenke til kommentar

Android kan ikke sammenliknes med iOS (eller Windows Phone),
dem yter helt ulikt og er kodet på ganske forskjellige måter.
Derfor blir det ikke helt riktig å kun se på hardware VS pris.
Du nevner heller ikke kameratypen og materialet telefonene er laget av etc.

Endret av Tetrisen
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Sorry Steinar82 vi havner aldri på samme nivå. Du skriver selv at du ikke klarer å få en Android tlf til å fungere slike mennesker går ikke å forholde seg til dessverre.

Får nå for guds skyld ikke håpe det?
Lenke til kommentar

Android kan ikke sammenliknes med iOS (eller Windows Phone),

dem yter helt ulikt og er kodet på ganske forskjellige måter.

Derfor blir det ikke helt riktig å kun se på hardware VS pris.

Du nevner heller ikke kameratypen og materialet telefonene er laget av etc.

Jeg kjenner iOS tvert i gjennom har både Mac Mini og Ipad men å påstå at Android ikke fungerer blir det bare tullete. Slike mennesker kan man ikke forholde seg til det fatter de fleste med litt innsyn i teknologi. 

Endret av Jada-jada
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Har prøvd android6 i 8uker nå. Tja

1Noe så enkelt som klipp og lim funker dårlig. Veldig knotete.

 

2. Minnekort ? Får ikke velge om apper skal internt eller på sd. Mye av vitsen borte.

 

3. Virker ikke med dragonfly dac / usb inngang i bil. Noen enheter skal virke iflg info på nett.

 

4. Veldig mye lyd og varsler som ikke lar seg slå av.

F eks vibrering ved sms.

++

Slipper alt dette med ios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...