Gå til innhold

Stille timer på moccamaster


joda_321

Anbefalte innlegg

Vi har en ny moccamaster på jobb (https://www.moccamaster.com/no/kaffetrakter/traktere-for-kontorer/kbg744-black-ao). Vi hadde en lik en før som hadde en automatisk timeout (at den slo seg av) på ca 2 timer. Men den nye slår seg av etter bare 40 minutter. Rimelig irriterende å komme til halvvarm kaffe hele tiden.

 

Noen som vet hvordan man kan endre dette? Står ingenting om det i manualet som jeg kan se.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som Moccamaster ikke leverer traktere uten auto-av lenger (bortsett fra de med termokanne, men de har jo ikke varmeplate heller). Kanskje gamle alltid-på-traktere kan bli verdifulle. Jeg vet min står på store deler av dagen. Den bidrar jo bare til å varme opp kåken, så jeg ser ikke det helt store strømsparingsargumentet. Hvis man trakter kaffe utendørs, kanskje.

Lenke til kommentar

Ser ut som Moccamaster ikke leverer traktere uten auto-av lenger (bortsett fra de med termokanne, men de har jo ikke varmeplate heller). Kanskje gamle alltid-på-traktere kan bli verdifulle. Jeg vet min står på store deler av dagen. Den bidrar jo bare til å varme opp kåken, så jeg ser ikke det helt store strømsparingsargumentet. Hvis man trakter kaffe utendørs, kanskje.

Hehe ja :D

 

Og det ender jo bare med at vi kaster en halv liter kaffe hver gang og trakter ny kanne. Jeg vet ikke hva som er mest energieffektivt; holde kaffen varm litt lenger, eller varme opp halvparten fra 20 grader til 100 hele tiden for å trakte ny batch. Så kan vi alltids holde oss til å trakte halv kanne også da, men da står vi jo bare der og trakter hele dagen :/

Lenke til kommentar

Ser ut som Moccamaster ikke leverer traktere uten auto-av lenger (bortsett fra de med termokanne, men de har jo ikke varmeplate heller).

Ikke bare Moccamaster, men alle vanlige traktere har nå auto off som f.eks. billigste hos Elkjøp. Dette er forklart i lenken jeg hadde i min forrige post. En Moccamaster med termokanne slår av varmen i det det er tomt for vann i vannbeholderen (styres med en flottør rett under vannbeholderen). Slik har disse modellene vært bestandig. Det er det samme på modellene med varmeplate også fordi de har et eget varmeelement i plata og elementet for vannet slås av så fort det er tomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...