Gå til innhold

Acer lanserer lynrask spillskjerm som kan «overklokkes»


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Siden dere ikkje skriver noko om panel typen, antar eg det er TN pga. 1 ms responstiden. Ha det kjekt med dårlige farger og innsynsvinkel..

Ikke alle TN skjermer har dårlige farger, men ja de fleste velger nok en IPS skjerm i dag.
Men forskjellen er meget stor mellom dem uansett! Dem som har prøvd IPS, vil aldri gå over til TN^^
Nei, hilsen en som har hatt swift tn 8 bit og swift ips :)

 

Innsynsvinkelen "underifra" suger, spesielt om man har dem på høykant. Tn 8 bit swift har faktisk meget bra farger.

Jeg og min sønn kommer aldri til å bruke TN-panel igjen! 2x TN mot 2x PLS er det så stor forskjell! Mulig du burde prøve samsung sin teknologi :)

Har hatt pls 1440p i 4 år :) Flotte farger, men utrolig rask var den ikkje. Valgte å spille på TN i stedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Siden dere ikkje skriver noko om panel typen, antar eg det er TN pga. 1 ms responstiden. Ha det kjekt med dårlige farger og innsynsvinkel..

Ikke alle TN skjermer har dårlige farger, men ja de fleste velger nok en IPS skjerm i dag.

Men forskjellen er meget stor mellom dem uansett! Dem som har prøvd IPS, vil aldri gå over til TN^^
Nei, hilsen en som har hatt swift tn 8 bit og swift ips :)

 

Innsynsvinkelen "underifra" suger, spesielt om man har dem på høykant. Tn 8 bit swift har faktisk meget bra farger.

 

Jeg og min sønn kommer aldri til å bruke TN-panel igjen! 2x TN mot 2x PLS er det så stor forskjell! Mulig du burde prøve samsung sin teknologi :)

 

 

@Koven: Hvilken skjerm med TN panel hadde du/dere før byttet?

Spiller dere fps etc spill ?

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Siden dere ikkje skriver noko om panel typen, antar eg det er TN pga. 1 ms responstiden. Ha det kjekt med dårlige farger og innsynsvinkel..

Ikke alle TN skjermer har dårlige farger, men ja de fleste velger nok en IPS skjerm i dag.

Men forskjellen er meget stor mellom dem uansett! Dem som har prøvd IPS, vil aldri gå over til TN^^
Nei, hilsen en som har hatt swift tn 8 bit og swift ips :)

 

Innsynsvinkelen "underifra" suger, spesielt om man har dem på høykant. Tn 8 bit swift har faktisk meget bra farger.

 

Jeg og min sønn kommer aldri til å bruke TN-panel igjen! 2x TN mot 2x PLS er det så stor forskjell! Mulig du burde prøve samsung sin teknologi :)

 

 

@Koven: Hvilken skjerm med TN panel hadde du/dere før byttet?

Spiller dere fps etc spill ?

 

Vi spiller ikke fps, og vi hadde samsung og BenQ før vi byttet til PLS... 4ms holder i lange baner, og jeg vil aldri anbefale TN igjen! Ikke bare jeg som syns IPS/PLS er mye bedre enn TN https://www.komplett.no/product/842553/datautstyr/skjermer/skjermer/asus-27-led-freesync-mg279q#reviews Bare et eksempel av mange andre der ute. For meg så var det stor forskjell når jeg byttet til PLS... TN virker så mye blassere i fargene når jeg sammenligner med PLS.

Endret av Koven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Siden dere ikkje skriver noko om panel typen, antar eg det er TN pga. 1 ms responstiden. Ha det kjekt med dårlige farger og innsynsvinkel..

Ikke alle TN skjermer har dårlige farger, men ja de fleste velger nok en IPS skjerm i dag.
Men forskjellen er meget stor mellom dem uansett! Dem som har prøvd IPS, vil aldri gå over til TN^^
Nei, hilsen en som har hatt swift tn 8 bit og swift ips :)

 

Innsynsvinkelen "underifra" suger, spesielt om man har dem på høykant. Tn 8 bit swift har faktisk meget bra farger.

Jeg og min sønn kommer aldri til å bruke TN-panel igjen! 2x TN mot 2x PLS er det så stor forskjell! Mulig du burde prøve samsung sin teknologi :)

Har hatt pls 1440p i 4 år :) Flotte farger, men utrolig rask var den ikkje. Valgte å spille på TN i stedet.

 

Nå holder 4ms i lange baner for oss, da vi kun spiller ARK, the forest, og spill i fra Blizzard..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Siden dere ikkje skriver noko om panel typen, antar eg det er TN pga. 1 ms responstiden. Ha det kjekt med dårlige farger og innsynsvinkel..

Ikke alle TN skjermer har dårlige farger, men ja de fleste velger nok en IPS skjerm i dag.

Men forskjellen er meget stor mellom dem uansett! Dem som har prøvd IPS, vil aldri gå over til TN^^
Nei, hilsen en som har hatt swift tn 8 bit og swift ips :)

 

Innsynsvinkelen "underifra" suger, spesielt om man har dem på høykant. Tn 8 bit swift har faktisk meget bra farger.

 

Jeg og min sønn kommer aldri til å bruke TN-panel igjen! 2x TN mot 2x PLS er det så stor forskjell! Mulig du burde prøve samsung sin teknologi :)

 

 

@Koven: Hvilken skjerm med TN panel hadde du/dere før byttet?

Spiller dere fps etc spill ?

 

Vi spiller ikke fps, og vi hadde samsung og BenQ før vi byttet til PLS... 4ms holder i lange baner, og jeg vil aldri anbefale TN igjen! Ikke bare jeg som syns IPS/PLS er mye bedre enn TN https://www.komplett.no/product/842553/datautstyr/skjermer/skjermer/asus-27-led-freesync-mg279q#reviews Bare et eksempel av mange andre der ute. For meg så var det stor forskjell når jeg byttet til PLS... TN virker så mye blassere i fargene når jeg sammenligner med PLS.

 

 

Jeg kom i fra denne  https://www.komplett.no/product/763615?noredirect=true på 144Hz og 2ms til min første "IPS" på 27", 144Hz om 4ms

 

@Koven grunn til spørsmålet mitt var at jeg ønsket og vite hvor høy Hz, ms, størrelse og oppløsning de gamle skjermene deres hadde.

Mener dette er viktig info når en skal fortelle om hvor mye bedre eller dårligere en skjerm oppleves

 

Som sagt så kom jeg fra 27" 144Hz og 2 ms, ble helt blendet i starten av forskjellen av bilde kvalitet og farger  på Acer XB270HU (IPS) kontra Asus VG278HE (TN), men var noe som liksom ikke stemte hel, tok lit tid før en kunne sette fingeren på dette.

 

Og si at Acer XB271HUA TN har dårligere bildekvalitet enn Acer XB270HU "IPS" blir riktig men også feil, fordi bruken avgjør hva som spesifikt er det beste bildet.

Hvor det er varierte lysforhold i spillet er XB271HUA overlegen XB270HU på og oppdage detaljer som en Fiende eksempelvis, og det er et viktig element for meg, avgjørende for hvordan man presterer i spillet. I BF1 er lysforholdene mildt sagt varierende.

Også der det er jevne lysforhold  mener jeg også det er enklere og oppdage ting som er avgjørende i et FPS spill. Eksempel vis med store kart, da spesielt ute i landlige omgivelser, tror bla det er fordi det er mindre info for hjernen og håndtere.

 

Så om det Grønne gresset har et lite farge avvik fra det "perfekte" bryr jeg meg katten om.

 

@Koven Hvis man først skal legge vekt på andre eieres subjektive mening er dette stedet ikke dumt sted og begynne.

På newegg.co.uk sjekk hvilken skjerm som får de beste kritikkene av Acer XB271HUA TN og Asus 27 FreeSync MG279Q IPS:

5Egg: Acer 64% mot Asus  40%, tar en med de som gir 4 egg blir det meget bra for Acer, 89 mot 59%.

 

1: http://www.newegg.com/global/uk/Product/Product.aspx?Item=N82E16824106004&SortField=0&SummaryType=0&PageSize=10&SelectedRating=-1&VideoOnlyMark=False&ignorebbr=1&IsFeedbackTab=true#scrollFullInfo

 

2: http://www.newegg.com/global/uk/Product/Product.aspx?Item=N82E16824236466&SortField=0&SummaryType=0&PageSize=10&SelectedRating=-1&VideoOnlyMark=False&ignorebbr=1&IsFeedbackTab=true#scrollFullInfo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...