Gå til innhold

50 årsgave, 50 år gammel whiskey?


Anbefalte innlegg

Jeg leter etter en 50-årsgave, som skal være en del av en større gave, så prisen skal helst ikke være over 500,- ca. Har funnet et lite gavesett med en liten flaske (3cl), bare en smakeprøve på 50 år gammel whiskey, samt et lite glass. Men dette fant jeg på en utenlands side, og med frakt og evnt toll/moms, syns jeg ikke det var verdt det.

Vinmonopolet har ikke noe lignende, bare store flasker så vidt jeg forsto det. Men de foreslo å finne norske importører, og eventuelt da bruke vinmonopolet. 

 

Noen som har noe input, eller vet om et sted jeg kan få tak i det jeg er ute etter? Eventuelt andre tips til gave? STORT takk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ordnet noe liggende for en stund siden, det gikk via polet på Vika, gikk inn og spurte om de kunne hjelpe ordne en faslke som kom fra det året.   etter en uke fikk jeg telefon kom og hent. 

 

Flasken kostet dog noe mer enn 500kr, Du kommer til å slite og få en 50 åringer til 500kr. 

Hmm, ja tenker det ikke blir så lett, får bare droppe det eller velge den lille smaksprøven..

Lenke til kommentar

500 er vanlig pris for en litersflaske med en helt grei whiskey. En 50 år gammel whiskey vil være i en helt annen prisklasse. Du kunne selvfølgelig gått for en som er 12, 18 eller 21 år gammel i stedet, som kan kjøpes til mer overkommelige priser.

Ja, er fullt klar over prisen på en så gammel whiskey. Jeg tenkte mer på små flasker, slik det står i spørsmålet mitt, eller om det finnes andre lignende ting. Kunne såklart gått for en yngre whiskey også ja, men da ble jo litt av hensikten borte.. Får tygge videre på denne :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...