Gå til innhold

Kingdom Hearts DS for nybegynner


TOREGILe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kingdom Hearts-serien har en av de mest (unødvendig) innviklede historiene som noensinne er laget, så du vil sannsynligvis ikke forstå noe av den hvis du hopper inn i DS-spillene, som kommer etter en masse greier som skjedde i KH1 og 2 på PS2 og Chain of Memories på GBA. Nå skal det sies at jeg heller ikke skjønte stort av KH2 fordi jeg hoppet over Chain of Memories, men hadde det mye moro med det allikevel. 358/2 hadde jeg det ikke like mye moro med fordi det er et mye simplere spill og resirkulerer mange områder fra KH1 og 2 i mindre skala, men hvis man går til 358/2 først gjør det kanskje ikke noe.

 

Kort oppsummert er dette en tullete serie med repetivt gameplay, men det er gøy å se Disney- og Square-Enix-karakterer i samme verden.

Lenke til kommentar

Hvis du prøver å se spillene som alenestående, så vil du gjerne ha utbytte av dem som interessante spill. Men prøver du å forstå det store bildet, så vil du nok ikke skjønne mye. Som Spartapus sa, så er historien i KH både lang og innviklet, og for å ha fult utbytte av spillene til DS, så burde du i alle fall lese deg opp på noen sammendrag på nettet. 

Lenke til kommentar

Finnes visst enda et, Dream Drop Distance. Hvilket bør en nybegynner velge først hvis vi sier jeg holder meg til DS spill? Ingen planer om PS innkjøp. Er Xbox spiller, så mitt første konsollspill blir nok KH3. Er gameplay gøy selv om man ikke har ordentlig satt seg inn i hele historien?

Lenke til kommentar

Finnes visst enda et, Dream Drop Distance. Hvilket bør en nybegynner velge først hvis vi sier jeg holder meg til DS spill? Ingen planer om PS innkjøp. Er Xbox spiller, så mitt første konsollspill blir nok KH3. Er gameplay gøy selv om man ikke har ordentlig satt seg inn i hele historien?

 

Dream Drop Distance er om noe enda mer forvirrende. Hvis du vil ha mest mulig utbytte av serien, for guds skyld, les som nevnt et sammendrag av historien et eller annet sted på nettet. KH Wiki er sikkert et bra sted å starte. Gameplay er interessant, men forholdsvis simpelt. Det er et ganske enkelt action RPG-spill, buttonmashing står høyt på lista. Bør også belage deg på noe grinding og leveling av commands/skills dersom du spiller på noe som helst over normal-vanskelighetsgrad. Jeg liker spillene ekstremt godt, men ser at de gjerne ikke passer for alle. Litt av sjarmen for min del er uten tvil historie. Vet ikke hvor godt jeg hadde likt serien dersom jeg ikke hadde noe kjennskap til de to originale spillene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...