Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bli invitert på fest?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt som er snart 18, og har skikkelig lust å dra på fest, men vet ikke hvordan. Jeg har vært på par fester, men det var engangstilfeller. Føler jeg har gjort mange dårlige valg, av f.eks vgs. Jeg flyttet til Bergen for å gå på vgs. Pga større skole, og tenke det blir betre sosialt liv. Men det var ikke akkurat sånn som jeg hadde tenkt. Har blitt skikkelig godt venn med par stykke, men ingen av dem er fest typer. De snakker alltid om hvem som har festet, men drar aldri på fest selv. Og jeg kjenner ingen andre, så jeg føler jeg er litt stuck, og vet ikke hvordan jeg kan få et bedre sosialt liv, og komme meg ut på fest. Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell, det du egentlig trenger her, er jo å utvide din omgangskrets. Delta på sosiale aktiviteter, f.eks innebandy ? 

jeg skjønner det, men jeg føler jeg har ikke tid til aktiviteter etter skolen. Det er allerede ganske travelt. Men i helgene har jeg mye tid, men kjenner ingen jeg kunne dratt på fest med...Vil heller ikke virke desperat, men jeg er jo neste det da :D

Endret av Vettikke
Lenke til kommentar

Behøver vel ikke være så vanskelig..

Be et par tre du prater med fra før på et par øl hjemme hos deg.

Si at du har lyst til å varme opp med noen kalde og se om dere finner ut om det er noe annet som skjer før dere skal ut på byen.

Da er det plutselig flere som leiter etter en fest og sjansene øker. :)

Jeg kunne gjerne gjort det, men jeg kjenner ingen jeg kan inviter. 

Lenke til kommentar

Nei, da går du bort til noen i klassen din som du syns virker greie da og er ærlig.

Si at siden du er innflytter, så kjenner du ikke så mange. Har personen lyst til (alt jeg skreiv i forrige tråd)

Spør gjerne ei jente, for da slår gjerne morsinstinktet inn når du på en måte spør om hjelp, uten å faktisk gjøre det.. :)

Kanskje 2 fluer i en smekk. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Nei, da går du bort til noen i klassen din som du syns virker greie da og er ærlig.

Si at siden du er innflytter, så kjenner du ikke så mange. Har personen lyst til (alt jeg skreiv i forrige tråd)

Spør gjerne ei jente, for da slår gjerne morsinstinktet inn når du på en måte spør om hjelp, uten å faktisk gjøre det.. :)

Kanskje 2 fluer i en smekk. :)

Lykke til!

Jeg er akkurat en innflytter. Har gått på skolen siden vg1. Blir ikke det litt kleint/rart? 

Lenke til kommentar

 

Nei, da går du bort til noen i klassen din som du syns virker greie da og er ærlig.

Si at siden du er innflytter, så kjenner du ikke så mange. Har personen lyst til (alt jeg skreiv i forrige tråd)

Spør gjerne ei jente, for da slår gjerne morsinstinktet inn når du på en måte spør om hjelp, uten å faktisk gjøre det.. :)

Kanskje 2 fluer i en smekk. :)

Lykke til!

Jeg er akkurat en innflytter. Har gått på skolen siden vg1. Blir ikke det litt kleint/rart? 

 

 

Jeg vil faktisk si at det står stor respekt av å fortelle noe slikt til de du kjenner. Hadde du gjort dette, skal du se at folk hadde inkludert deg mye mer med en gang. Det er litt slik vi mennesker fungerer. 

Lenke til kommentar

 

 

Nei, da går du bort til noen i klassen din som du syns virker greie da og er ærlig.

Si at siden du er innflytter, så kjenner du ikke så mange. Har personen lyst til (alt jeg skreiv i forrige tråd)

Spør gjerne ei jente, for da slår gjerne morsinstinktet inn når du på en måte spør om hjelp, uten å faktisk gjøre det.. :)

Kanskje 2 fluer i en smekk. :)

Lykke til!

Jeg er akkurat en innflytter. Har gått på skolen siden vg1. Blir ikke det litt kleint/rart? 

 

 

Jeg vil faktisk si at det står stor respekt av å fortelle noe slikt til de du kjenner. Hadde du gjort dette, skal du se at folk hadde inkludert deg mye mer med en gang. Det er litt slik vi mennesker fungerer. 

 

Skjønner hva du mener, men jeg tror jeg har ikke baller til å gjøre det. 

Lenke til kommentar

Gi nå faen i det og ikke tenk på alt som kan skje, det blir sjelden sånn uansett..

Gjør det på Mandag og ikke utsett det!

Du vil jo på fest så få ut fingeren, ellers har plutselig dette skoleåret også gått.

Klein meg her og klein meg der... Ta deg sammen! ;) hehe

Men som jeg nevnte tidligere så er det egentlig ingen som fester i klassen min. Så jeg vet egt ikke hvem jeg kunne spørre. 

Lenke til kommentar

 

Vell, det du egentlig trenger her, er jo å utvide din omgangskrets. Delta på sosiale aktiviteter, f.eks innebandy ? 

jeg skjønner det, men jeg føler jeg har ikke tid til aktiviteter etter skolen. Det er allerede ganske travelt. Men i helgene har jeg mye tid, men kjenner ingen jeg kunne dratt på fest med...Vil heller ikke virke desperat, men jeg er jo neste det da :D

 

Du går på VGS og tror du har det "ganske travelt"  :rofl:

Lenke til kommentar

 

 

Vell, det du egentlig trenger her, er jo å utvide din omgangskrets. Delta på sosiale aktiviteter, f.eks innebandy ? 

jeg skjønner det, men jeg føler jeg har ikke tid til aktiviteter etter skolen. Det er allerede ganske travelt. Men i helgene har jeg mye tid, men kjenner ingen jeg kunne dratt på fest med...Vil heller ikke virke desperat, men jeg er jo neste det da :D

 

Du går på VGS og tror du har det "ganske travelt"  :rofl:

 

Ehm ja...Når du har 2-3 prøver/innleveringer pr uke så blir det litt travelt. I tillegg bruker jeg faktisk en del tid på skole.

Lenke til kommentar

 

Gi nå faen i det og ikke tenk på alt som kan skje, det blir sjelden sånn uansett..

Gjør det på Mandag og ikke utsett det!

Du vil jo på fest så få ut fingeren, ellers har plutselig dette skoleåret også gått.

Klein meg her og klein meg der... Ta deg sammen! ;) hehe

Men som jeg nevnte tidligere så er det egentlig ingen som fester i klassen min. Så jeg vet egt ikke hvem jeg kunne spørre. 

 

Gå rett på 18års bar og bli kjent med folk  :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Noen er så heldige at de alltid blir invitert og inkludert, men av og til må man faktisk være litt frempå selv og invitere seg selv. For eksempel:

 

Noe som skjer i helgen?

 

Blablabla. Fest hos Mikkel.

 

Ok. Er det greit om jeg tar turen? Kan jeg komme? Kan jeg joine?

 

Eventuelt kan du også invitere til fest og lage fest selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...