Gå til innhold

Løsning som kan tilsvare RDP, men ikke helt som RDP


Anbefalte innlegg

Er ikke helt sikker på hva jeg faktisk leter etter, eller hvordan jeg skal forklare dette, men jeg vil gjerne prøve, og håper noen kan forstå målet mitt, og om det i det hele tatt er mulig.. 

 

Jeg har en del servere tilgjengelig, og jeg ønsker å bruke dette. Da jeg er litt opptatt av personvern og sikkerhet, samt sikker lagring av data jeg ikke vil skal forsvinne eller bli tilgjengelig for andre, så ønsker jeg en løsning med noen funksjoner. 

 

Tidligere har jeg enkelt og greit brukt RDP, noe som fungerer greit egentlig, men dette fører til at jeg mister noe funksjonalitet på pcen jeg faktisk sitter på, f.eks ytelse i spill, og kvalitet på HD filmer og lignende. 

 

Jeg ønsker å ha alle mine filer, programmer og instillinger på en server (windows server egner seg vell her?). Når jeg skrur på min datamaskin hjemme, og jeg skal logge inn på den, ønsker jeg at det ikke skal være mulig å logge på uten internett tilkobling, eller hvis serveren faktisk er offline. Jeg ønsker at alt skal synkroniseres konstant. Når jeg slår av min datamaskin, ønsker jeg at disken i den "wipes" slik at alle filer jeg har brukt forsvinner fra den, og ikke kan leses ut ifra disken. 

 

Så, lagre filer, programmer, instillinger og slikt på en server, og bruke datamaskinens prosessor, gpu og slikt til å faktisk kjøre programmer, spill og behandle filer, hvis dette gir mening. 

 

Leser litt om active directory, men usikker på om dette vil fungere i praksis slik jeg ønsker det. 

 

Hadde også vært kult om jeg kan logge inn med brukernavn og passord fra hvilken som helst pc, og få opp mine filer og programmer på skrivebordet. 

 

Kort forklart, ønsker jeg RDP, men med mulighet til å spille, og bruke maskinens hardware. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...