Ørjan =o) Skrevet 12. oktober 2016 Skrevet 12. oktober 2016 Hei! Har problem med å få liv i forsterkeren til suben min. Den er koblet til pluss rett på batteriet, og til jord i et jordingspungt bak i bagasjerommet. Får hverken lys eller noen som helst livstein fra forsterkeren. Har prøvd å måle over inngangene med multimeter og der viser det 14 V. Har også prøvd å flytte forsterkeren over i bilen til en kombis, og der fungerte den fint. Noen som har forslag til hva som kan være galt? Alle svar mottas med takk!
Luske_Ludvig Skrevet 13. oktober 2016 Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Forsterkere trenger styrestrøm for å slå seg på. Dvs at forsterker trenger jord og + inn to steder (Hovedstrøm og styrestrøm) Edit: Dersom du ikke viste om dette, ville jeg bedt om hjelp av profesjonelle for å unngå brann osv Endret 13. oktober 2016 av Luske_Ludvig 1
Ørjan =o) Skrevet 14. oktober 2016 Forfatter Skrevet 14. oktober 2016 Den får styrestrøm fra spilleren. Den har jeg også målt, så det burde ikke være ett problem. Vurderer å dra jordingskabelen fram til batteriet for å være sikker på at den får god kontakt med jord.
Dubious Skrevet 14. oktober 2016 Skrevet 14. oktober 2016 Jord skal være kortest mulig Er vel bare å bruke et måleinstrument, på pluss og jordingspunkt (dårlig på navn) 1
Ørjan =o) Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter Skrevet 16. oktober 2016 Jord skal være kortest mulig Er vel bare å bruke et måleinstrument, på pluss og jordingspunkt (dårlig på navn) Har prøvd, alt ser ut til å være greit der.
cossiemk1 Skrevet 19. oktober 2016 Skrevet 19. oktober 2016 Hvis du har pluss rett fra batteriet, og du har minst 12v i remote inn på forsterkeren, så må det være jordingen. Hvor har du jordet?? Prøv i et setebiltefeste bak/under baksetet 1
Ørjan =o) Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Skrevet 19. oktober 2016 Hvis du har pluss rett fra batteriet, og du har minst 12v i remote inn på forsterkeren, så må det være jordingen. Hvor har du jordet?? Prøv i et setebiltefeste bak/under baksetet Hmm, fikk bare fire 4 V på remote, mulig det er problemet. Jordet i karosseriet bak i baggasjerommet. Takk for svar :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå