Gå til innhold

4770k @ 4.4ghz sammen med 1080ti


[Tx]

Anbefalte innlegg

Trenger jeg oppgradere cpu (4770k) 4.4ghz, som mulig flaskehals hvis jeg eventuelt skulle kjøpe nvidia 1080ti?

 

Har nå 980ti. med 16gb 2666mhz ddr3

 

Tenker kun på spill, liker å spille på ultra og gjerne så høy AA som mulig på 1440p.

 

144hz, 60 hz er er bar minumum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

høres bra ut, skal sjekke ut litt cpu usage med msi afterburner på aktuelle spill fremover.

 

Hadde vært veldig greit hvis HK, ram og cpu karte ennå en runde, koster flesk, regner med prisen på 1080ti kommer på 8500-9000, eller kanskje mer, som er galskap, kan vel få 3000 for en 980ti når den tid kommer.

Lenke til kommentar

Jeg har 4670k(samme CPU som deg, men uten hyperthreading) @ 4.5Ghz og 1080@2138Mhz

CPU load i spill er nesten alltid 90-100%, men i spill benchmarks scorer jeg samme som andre med 6700k på samme frekvens.

Opplever kun CPU som bottleneck vis jeg stream og dekoder via CPU.

 

Edit: Etter mer testing tror jeg faktisk at min I5 bottlenecker fordi den ikke har hyperthreading, men
du som har I7 burde klare deg fint. 

Endret av |SeVen|
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det vil ikke eksistere noen flaskehals i spill med prosessoren du har. Selv jeg med min "gamle" 2600K har til gode å se noen flaskehals i spill. Bare det faktum at du skal spille i 1440p, setter "flaskehals"-spørsmålet (som allerede er ren tull og tøys 8/10 gangene det tas opp i diskusjoner) med flere år. For å forstå hva jeg mener, se her: http://www.tomshardware.com/reviews/multi-core-cpu-scaling-directx-11,4768.html

 

Her tester de en 6700K uten HT, som i deres tilfelle da tilsvarer en i5 6600K (~5% kraftigere enn i5 4690K) opp mot Broadwell-CPUer uten HT med et GTX 1080. De tester altså en moderne CPU med 4 tråder opp mot en moderne CPU med 6, 8 og 10 tråder. 

 

Se på resultatene i 1440p. Både i gjennomsnittlig og minimal FPS er i7 6700K med 4 tråder bedre enn Broadwell-E. Men 6700K har i realiteten, som din 4770K, 8 tråder, ikke 4, som i den testen. Dvs. den flaskehalsen som er synlig i 1080p, sannsynligvis aldri ville ha eksistert med alle de 8 trådene aktivert. Og siden Haswells IPC (ytelse/klokkehastighet) er bare ~5% dårligere enn Skylake, har du en prosessor som fortsatt er "razor edge".

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...