Gå til innhold

BIOS Flash Failure


Dimm

Anbefalte innlegg

jeg oppdaterte biosen på gammenb0xen min da den låste seg og nå nekter den å POST'e.

 

jeg har lagt awdflash.exe og bios-bin filen på en diskett og den starter å flashe inn backup'en av biosen, men jeg får errormsg om at det er feil bios.

 

NOEN som har vært borti noe lignende?

Finnes det en måte å redde hk'et på eller er det ødelagt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes løsninger. Hvis du leter litt rundt på nettet finner du et program som sletter bios-brikken fullstendig. Bruk først det, så legger du inn ny bios. Hvis du ikke får liv i maskinen igjen etter at du har tømt brikken, må du sette brikken inn i en annen maskin (mens maskinen går) for så å legge inn den nye bios'en. Bruk ALDRI metall-verktøy (med mindre det er beregnet for akkurat dette) for å ta ut bios-brikken. ;)

 

Edit: trykkleif

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar
jeg oppdaterte biosen på gammenb0xen min da den låste seg og nå nekter den å POST'e.

 

jeg har lagt awdflash.exe og bios-bin filen på en diskett og den starter å flashe inn backup'en av biosen, men jeg får errormsg om at det er feil bios.

 

NOEN som har vært borti noe lignende?

Finnes det en måte å redde hk'et på eller er det ødelagt?

Jeg fikk det samme en gang, det var fordi jeg gjorde feil. Du gjør det på feil måte, prøv å finn noen guides på hvordan du gjør det, studer dem nøye ;)

 

Nå har jeg Abit da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...