Gå til innhold

Oktoberfest 2016 - HelenaN - 21mm f/1.8


Anbefalte innlegg

Utrolig bra bilder du presenterer i denne Okoberfesten - bra objektiv, men ikke minst: fantastisk god fotograf. - Flott komposisjon bilde 8. (Det blir lite med meg i Oktoberfesten - har PC problemer, og blir veldig utrygg hver gang jeg prøver å starte PC'n - det går etter 2 - 3 forsøk, men hvor lenge det varer, vet jeg ikke)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker! Så kjedelig med PCn. Skjönner at det er frustrerende og önsker jeg kunne hjelpe, men jeg er ikke så flink til slikt.

Takker for omtanken, Helena - det er bare en overgang - det skal ordne seg etter hvert - men det er mye styr når du må prøve å få over på eksterne disker det du ikke vil miste, tenke på ny-innkjøp, og alle programmer man mister etc - det er tidkrevende.

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Tre fine bilder på rappen, vet sannelig ikke hvilket jeg skal velge som favoritt. Flott komp og nydelig beslysning fra Elvegris, og soppbildet var nesten litt trolsk.

 

Mange takk for hyggelig kommentar!

 

Elvegris-bildet er nydelig og så fredfyllt. Kunne vært en plakat. Så flott med lykten, og den stigende(?) solen.

 

Takker! Så hyggelig å se deg her. Hadde håpet at du kanskje skulle deltake selv.

 

 

9. Oktober.

 

Vi gikk en tur til Rønningen igår via Lauglovatnet og Vellikvatnet. Fortsatt herlig turvær, men jeg er litt skuffet over lyset. Det pleier å være klart og pent om høsten og gi fine farger, men så langt i år har det vært mye dis.

 

post-178020-0-31018400-1476092899_thumb.jpg

 

EXIF: A7II, 21mm, 1/80, f/8, ISO 100.

Endret av HelenaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tre fine bilder på rappen, vet sannelig ikke hvilket jeg skal velge som favoritt. Flott komp og nydelig beslysning fra Elvegris, og soppbildet var nesten litt trolsk.

 

Mange takk for hyggelig kommentar!

 

Elvegris-bildet er nydelig og så fredfyllt. Kunne vært en plakat. Så flott med lykten, og den stigende(?) solen.

 

Takker! Så hyggelig å se deg her. Hadde håpet at du kanskje skulle deltake selv.

 

Jeg var innom tanken, og har såvidt utstyr som kvalifiserer (et Fujifilm X70 er alt jeg har av fotoutstyr nå, og det har jo et fastobjektiv). Men jeg kom til at jeg ikke kom til å klare å fullføre. :)

Lenke til kommentar

11.Oktober: Nok et praktfullt bilde, du er perfeksjonist......

 

Mange takk, det varmer!

 

Veldig høy kvalitet du leverer her. Bilder å henge opp på veggen alle sammen  :)

 

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding!

 

 

Jeg var innom tanken, og har såvidt utstyr som kvalifiserer (et Fujifilm X70 er alt jeg har av fotoutstyr nå, og det har jo et fastobjektiv). Men jeg kom til at jeg ikke kom til å klare å fullføre. :)

 

 

Det var synd, men det passer kanskje neste gang.

Lenke til kommentar

9/10: Jeg har også reagert på at vi mangler det klare høstlyset. Men det er ikke så mye galt med dis så lenge man får bilder som dette.

 

11/10: Med eksponeringsdata som dette, så må det ha vært rimelig mørkt. Fine linjer i åkeren, diffraksjonsstjerner i høylysene, og funklende stjernehimmel. Pent rett og slett.

 

12/10: Perler på en snor (når man inkluderer spoileren). Tror nesten jeg vil likestille hovedbildet og spoiler 1, med spoiler 2 som runner up. Hovedbildet kan forsvares ved at vi har en person stående ytterst på holmen. Meget flott stemning på bildene.

Lenke til kommentar

Tre nye flotte bilder. Perfekt plasserte solstråler 9. oktober og landskapsbildet 11 oktober hadde en meget spesiell belysning, likte de svingende linjene som førte inn mot husene i sentrum; den himmelen lurer jeg på hvordan du fikk til med så klare stjerner før det var blitt mørkt.

12 oktober: en fin serie med stemningbilder både hovedbildet og i spoiler, vet sannelig ikke om jeg er sikker på hvilket som er best,

Lenke til kommentar

Mange takk Randi, k.n.b. og Jorun for hyggelige tilbakemeldinger!

 

Dere kommenterte 11. Oktober-bildet. Ja, det var ganske mörkt når jeg tok det. Vet ikke hvorfor det ble så klart, men tror det er for at det var en lang lukkertid. Dessuten lyste jeg ca 2 sek. på forgrunnen med et litet lommelykt. Det er forresten et tips for nattebilder; å lyse en kort stund på det mörkeste området kan ibland gjöre underverk for resultatet.

 

13. Oktober.

 

Morgenlys i Krambuveita:

 

post-178020-0-87380800-1476463387_thumb.jpg

 

EXIF: A7II, 21mm, 1/160, f/8, ISO 100.

Endret av HelenaN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...