Gå til innhold

Oktoberfest 2016 - RandiA - 45mm f/2.8


Anbefalte innlegg

Jeg ser at vi ikke har de samme uleste bøkene liggende, men det skulle vel mye til.Everest av Odd Harald Hauge er nok en bok jeg kunne tenke meg og lese.

 

Det eplet så særdeles fristende ut mot den knall grønne bakgrunnen. Er ikke innhøstningen over ennå? Enda mer knallfarger i spoileren. Lurte først på om det var rognebær, men bladene på treet stemte ikke helt.

Sekstitallet er lest (også Syttitallet - og begge er omtalt i litteraturbloggen) - DNA er også lest og omtalt - veldig spennende. Everest skal være veldig bra - men da den ikke finnes i lyd, er den ikke prioritert enda.

 

Det er så mye epler i Eplehaven i år at mye er igjen enda - mye ligger rundt omkring på bakken også dessverre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott eple, smaker det godt også? Vi måtte høste alle våre trær (litt for mange, 6 nesten hundre år gamle, mer frukt enn vi klarer å fortære) like før vi dro hit.

 

Takk for boktips, har kjøpt Sekstitallet nå og fått den over p.å lesebrettet. Greit når du er ute og reiser.

Lenke til kommentar

Flott eple, smaker det godt også? Vi måtte høste alle våre trær (litt for mange, 6 nesten hundre år gamle, mer frukt enn vi klarer å fortære) like før vi dro hit.

 

Takk for boktips, har kjøpt Sekstitallet nå og fått den over p.å lesebrettet. Greit når du er ute og reiser.

Ja, eplene smaker bra - burde gjort noe med dem..... Med Sekstitallet har du lesing en stund ja - og Syttitallet er allerede kommet, så blir det fire til. (Du får se når den er lest om du er enig med min omtale)

Lenke til kommentar

Høstlig forfall i år også - litt tradisjon i disse

 

Bilde 6 – 7.Oktober: Høst - Argyranthemum

29539435413_0eed550a76.jpg

Exif: 1/80 - f/4.0 - ISO 400

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8

Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX7

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

 Husk slideren for støyreduksjon i bildet av bøkene :) Skarpt og flott bilde av eplet!

Liker og bilde 5 veldig godt. Veldig pene farger, og liker godt hvordan de andre blomstene i bakgrunner fyller ut bildet.

Takk for kommentar - hva er "slideren"? Kan jeg lære noe nytt?

 

Og takk for kommentarer Helena, Jorun og Bykatt

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Geraniumen blomstrer inn I høsten - denne har vært helt klippet ned, og nå blomstrer den på nytt

 

Bilde 7 – 10.Oktober: Geranium Phaeum "Samobor"

29944298580_62ccce4982.jpg

Exif: 1/15 - f/5.0 - ISO 160

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8

Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX7

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Lekker geranium, og så skarp!

Fint at noe blomstrer om igjen sent på høsten - skarpheten skyldes nok at det var ganske stille og så brukte jeg faktisk stativ, sjelden det.

 

Liker at blomstene "viler" på bladen, og de mettede fargene. Pent bilde!

Takker, Helena - det blir ofte litt vel kraftige farger hos meg, synes jeg - prøver å holde igjen litt. Men denne er virkelig litt kraftig i fargen.

Lenke til kommentar

Da kom siste boken i Napoli-kvartetten i dag - får bruke det til dagens pingle-bilde. Leser de første sidene ute i den strålende oktober-solen.

 

Bilde 8 - 11.Oktober: Høstlesing i oktobersol

30173606101_2c329a383f.jpg

Exif: 1/320- f/4.5 - ISO 200

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8

Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX7

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Fint motiv, komposisjon, fargetoner og klarhet. Liker spsielt lyset og skyggene på hjörnet av boka.

 

Forresten, hva synes du om bökene? Anbefales?

Takk for kommentar. Bøkene bør leses kronologisk - den tredje var best hittil (nå begynner jeg på 4) - jeg har omtalt de tre første. Her er link til den første (og til slutt i posten ligger det link til de to neste)

 

Jeg likte boka ( og de andre i serien) godt, og den fikk en fin innramming i bildet ditt. Ikke så galt til å være pinglebilde, det. Kos deg videre med innholdet.

Takk for kommentar Jorun - jøss, har du alt rukket å lese bok fire, den er nettopp oversatt til norsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...