Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW's nye 6-serie!


Gisle

Anbefalte innlegg

1710.jpg

 

Først nå synes jeg Chris Bangle begynner å få dreisen på designen til BMW.

7-serien synes jeg var en gedigen brøler,

5-serien litt bedre,

Z4 spennende mens 6-serien her, ja nå begynner det å ligne noe.

 

Men, BMW har ett problem:

Hvordan skille seg ut fra mengen av biler som leverer ultra-performance i "R"-utgave av alle vanlige faliliebiler?

 

Det går visse grenser for hvor mye og lenge BMW kan slite på sine motorer uten pustehjelp.

Det verserer rykter om at BMW vil begynne å teste ut twin turbo på S54, 3.2 literen som står i E36/46.

 

DÈT kan bli interessant!

 

For ikke å snakke om twin turbo på S62, 4.9 liter V8'eren som står i E39/E52.

 

Det kommer visst en V10'er og ....... rødmerking på : 9000 til 11.000 rpm ..... 550HK u/turbo .......

 

:dribble:

Endret av Gisle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser lovende ut!

 

Når det gjelder V10 med rødmerking på 9000 omdr så kan det bli moro å lese mer om den motoren!

 

Får holde oss updated!

 

BMW 7'serie er en bil som dessverre ikke har rompa med seg! Ser også litt "Feit" ut foran! Linjene blir ikke slanke og lekre slik som f.eks nye A8 fra Audi som er utrolig lekker!

 

5'ern er spennende, denne har en mer dynamisk rompe, og med små modifikasjoner ser denne bilen faktisk ganske sportslig ut! Invendig er bilen er drøm syntes jeg!

 

Men smaken er som baken!

 

Z4 er stilren og nesten på kanten til litt kjedelig! Dessverre! Men blir denne like populær som Z3 har det ikke noe å si for meg, for da kommer man iallefall til å få denne bilen i strupen!

 

X3 derimot er av de bilene jeg har sett av bilen en skikklig tabbe, den ser lite lekker ut! Skal ikke riste av meg min endelige utalelse før jeg faktisk har sett og kjørt bilen! For det er som regel veldige forskjeller på å bare se en bil og faktisk oppleve en bil!

Lenke til kommentar

dreadful:

 

Nå får du gi deg!

 

Du synes at en Audi A8 er lekker mens en 7-serie er stygg og feit?? Vil gjerne at du fordyper dette synet ditt. Alle Audi'ene er prikk like og begynner å bli voldsomt ensformige og kjedelige i formen. Dog skal de ha honør for at de har en av de lekreste kabrioletene, A4.

BMW tør i det minste å skille seg ut, og det er utrolig tøft gjort av et slikt prestisje-merke. Se på Mercedes. E-klasse er ikke akkurat den hotteste bilen blant de under 60. Og det finnes MANGE under 60 som har råd til en slik bil.

Og se på japanerne. Jeg fatter ikke at folk velger Audi A6 fremfor nye Toyota Avensis. Avensisen er penere (vel å merke også en mye nyere modell, men har du sett bilder av neste generasjon A6? Det er jo samme bil som dagens!) og i de fleste tilfeller mange ganger færre på verksted.

 

MEN, design er og blir en smaksak og når dette er tilfelle faller kanskje dette innlegget noen blott som en annen refleksjon for min smak. Noe det stort sett også er.

 

Det får så være.

 

PS! Og vær så snill å slutt å !!!skrik!!! etter hver fullført setning. Utrolig irriterende.

Lenke til kommentar

Ja designet er en smaksak. Selv elsker jeg Mercedes E -klasse. Og det før jeg har fått lappen, ergo jeg er under 60. Og ja jeg har sett, tatt på og kjørt en Merce E. BMW har alltid laget kule biler men i de siste åra har dem blitt for runde og, ja, fete. Den nye grillen liker jeg heller ikke særlig selv om jeg tror det er en tilvendignssak. Håper det :green:

Lenke til kommentar

m57.jpg

BMW M57 3.0 Liter Turbo Diesel Intercooler

 

Når det gjelder Turbo-Diesel-motorer, har vi masse spennende nyheter i vente:

330Cd, (Coupè-utgaven av 3 serien) ble jo umiddelbart en suksess i Tyskland og forsåvidt i resten av verden. Ingen hadde vel trodd at en Coupè-bil med diesel ville bli noe suksess. Men, dette ga BMW mersmak: 3-literen dieselen vil bli brukt i alle varianter nå, unntatt Z4 og 6-serien. (Men det går vel ikke så allt for lenge før vi ser 3 liter dieselen i disse òg tror nå jeg)

 

m67.jpg

BMW M67 4.0 Liter Turbo Intercooler

 

Når det gjelder 4.0 liter V8 dieselen , vil denne komme i 5-serien i September 2004, så da blir det morro.

Dessuten vil denne nydelige V8'eren komme i X5 på nyåret også! Da blir det enda mere morro.

Se ikke bort i fra at denne motoren finner veien til 6-serien også. Skal da ikke forundre meg at den kommer i 300HK , 750nM-utgave.

Lenke til kommentar

Nye Diesel motorene til BMW er iallefall trøkk i...

 

 

Kjørte en Bmw 530d....217 dieselgamp? noe sånt? med aaaaaalt av ekstrautstyr....kosta sånn ca 800.000

Er en drøm å kjøre. :love:

 

 

6'ern blir vel et klenodium slik som forrige. Forstod det slik at Bmw 6-serie ikke blir i så stor grad serieprodusert? (Men det vet vel kanskje andre mer om enn meg?) :dontgetit:

Lenke til kommentar
dreadful:

 

Nå får du gi deg!

 

Du synes at en Audi A8 er lekker mens en 7-serie er stygg og feit?? Vil gjerne at du fordyper dette synet ditt. Alle Audi'ene er prikk like og begynner å bli voldsomt ensformige og kjedelige i formen. Dog skal de ha honør for at de har en av de lekreste kabrioletene, A4.

BMW tør i det minste å skille seg ut, og det er utrolig tøft gjort av et slikt prestisje-merke. Se på Mercedes. E-klasse er ikke akkurat den hotteste bilen blant de under 60. Og det finnes MANGE under 60 som har råd til en slik bil.

Og se på japanerne. Jeg fatter ikke at folk velger Audi A6 fremfor nye Toyota Avensis. Avensisen er penere (vel å merke også en mye nyere modell, men har du sett bilder av neste generasjon A6? Det er jo samme bil som dagens!) og i de fleste tilfeller mange ganger færre på verksted.

 

MEN, design er og blir en smaksak og når dette er tilfelle faller kanskje dette innlegget noen blott som en annen refleksjon for min smak. Noe det stort sett også er.

 

Det får så være.

 

PS! Og vær så snill å slutt å !!!skrik!!! etter hver fullført setning. Utrolig irriterende.

Det jeg mente med at 7serien var "feit" følgende: (Husk at dette er bare min oppfattning.)

 

Rumpa ser ikke helt gjennomført ut, desverre. Syntes den er litt kappet av og ser ut som noe fra en steven spielberg film som er basert på 2040 og fremover.

 

Av dette kan du trekke den konklusjon av jeg liker biler som har baklykter, syntes ikke de stripene til bmw er spesielt fine.

 

 

At den er stor og klumpete over panseret foran kommer ann på hvordan man legger linjene(og igjen hvilken smak man har), samme med Z4 som jeg mener har akkurat samme bummerten, ser nesten ut som en verkende tå(Front/panser) som ikke passer helt til foten den står til.

 

Eller skal det sies at Z4 har en fin hekk! Nye 5'ern syntes jeg er riktig så pen, samme med 6'ern, og nye E serien til MB.

 

Toyota Avensis ser litt for overbøs ut foran og litt for kjedelig bak, blir en merkerlig kontrast syntes jeg. De skulle gjort litt mer ut av hekken på denne bilen slik at stilen blir litt mer gjennomført hele veien.

 

Og ser man det, ingen skriking en gang. :cool:

Lenke til kommentar
De lager den KUN på bestilling, slik at hvis du skal ha en .... får du stikke innom for å si hvordan du vil ha din bil. 3 måneder etterpå har du den .... akkurat slik du bestillte.

Tilogmed Toyota Avensis har lengre ventet tid..

fakta ****** .. er nå 6 månders ventetid på Toyota Avensis ..

 

(før dere sier .. noe om hvor den lages .. så lages den i England!)

 

årsak:

plutselig bestemte toyota seg for å importere den til japan .. og de kjøper den som bare ****** ..

 

 

6månder!! like lenge du må vente på en ferrari!! (360)

Lenke til kommentar
Hva? 6 måneder? Da tror jeg faktisk at Toyota går glipp av endel kunder, som rett og slett ikke gidder å vente på sin nye bil.

lista blir lengre og lengre ..

 

pluss at den var den mest forhåndsbestilte bilen noengang ..

og de fleste forhåndsbestilte den usett...

 

uranus: har du sett en 6-serie? sikker på at det ikke var en 5-serie? eller var det i utlandet?

 

neste sommer kommer norge til å bli fylt av 1-serien .. den lanseres nemlig i oslo :thumbs:

Lenke til kommentar

Både nye BMW og Merce er stappet med feil, men designet kommer seg. De eldre modellene virket så "gubbete".

 

Bør jo skaffe seg bil som det er overkommelig prislapp på, høy kvalitet, billige deler og som er god på veien. Dummeste jeg ser er 20åringer som burner rundt i svindyre nye cabrioleer der banklån papirer og gjeldsbrev flakser rundt.

 

Alt for få fornuftige folk der ute...Bruk alt på PC og ratt med pedal sett :thumbs:

Lenke til kommentar
Hva? 6 måneder? Da tror jeg faktisk at Toyota går glipp av endel kunder, som rett og slett ikke gidder å vente på sin nye bil.

lista blir lengre og lengre ..

 

pluss at den var den mest forhåndsbestilte bilen noengang ..

og de fleste forhåndsbestilte den usett...

 

uranus: har du sett en 6-serie? sikker på at det ikke var en 5-serie? eller var det i utlandet?

 

neste sommer kommer norge til å bli fylt av 1-serien .. den lanseres nemlig i oslo :thumbs:

Når hardt kommer til hardt er det vel ikke akkurat det samme det er snakk om her.

 

I Toyotas tilfelle har produktet deres solgt over alle forventninger, samtidig som de utvidet salget til andre kontinenter uten å øke antall produksjons avdelinger.

 

BMW sitt tilfelle så får du bygd en bil etter dine ønsker til bilen. Siden standard platformen er en 4,5 liters motor (Så vidt jeg har forstått av navnet 645i) så er dette en bil som ikke stiller helt i samme klasse eller segment.

 

Det å si at det gjennomgående er mye feil på tyskere er ikke helt uten grunn, det forekommer ofte små feil. Dette er biler som er veldig driftssikre, men dessverre som så mange andre er det små barnesykdommer som må utrettes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...