Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW's nye 6-serie!


Gisle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg prøver ikke å sammenligne .. :p

ville bare si det

og du må ikke stole på BMWs navn givning .. en 316i har en 1.9liter ..

320i har en 2.2liters ..så de har fucket litt der

 

i 645i sitter det en 4.4liter faktisk ..

Ok, har aldri satt meg noe inn i BMW eller MB. Har aldri vært biler etter min smak, men jeg skjønner at de skrøner litt med tallene der! Er 330 en 3,0 liter, eller er det avvik her også?

Lenke til kommentar

Bilen ser fet ut, bare synd bmw sliter med kvaliteten. Kjenner et par so mhar BMW, og de har alle hatt feil, og dette er nye biler (4-5 år maks). Dieselpumpa tok kvelden på en 320d. Radiator+ettellerannet med drivakselen tok kvelden på en 318i (noe kjipt i litauen). Masse andre småfeil som varsellampe som lyser konstant for airbag på 323ci, samme bil har også problemer med førerdøra, noe i hengslene er ødelagt.

 

Slike feil skal ikke forekomme på så dyre biler. Det skjer ikke på toyota/honda osv. Men BMW gruser alle biler jeg har prøvd på kjøringen, så digg å kjøre, så kompakt, så deilig.

Lenke til kommentar
Ok, har aldri satt meg noe inn i BMW eller MB. Har aldri vært biler etter min smak, men jeg skjønner at de skrøner litt med tallene der! Er 330 en 3,0 liter, eller er det avvik her også?

330 er som sagt 3 liter.

 

520i har en 2.2 liter på 170 hester.

523 er vell fjernet i den nye serien (e60), men i E39 så var det en 2.5 liter i den. Den hadde 170 hester.

 

Syns det er dumt at de må "feil informere" i navnene på bilene nå for tida. Merce og BMW gjør jo det begge...

Lenke til kommentar
Men, BMW har ett problem:

Hvordan skille seg ut fra mengen av biler som leverer ultra-performance i "R"-utgave av alle vanlige faliliebiler?

Nå er jo BMW kjent for sine notoriske M biler. Dette er sportsbiler basert på standardmodellene til BMW.

 

Det går visse grenser for hvor mye og lenge BMW kan slite på sine motorer uten pustehjelp.

Det verserer rykter om at BMW vil begynne å teste ut twin turbo på S54, 3.2 literen som står i E36/46.

Nå som Mercedes har tatt i bruk twin turbo på sine V12'ere som leverer 500 hk har BMW fått et problem. Tidligere har BMW levert enorme ytelser uten turbo, og det skal bli spennende å se om de klarer å fortsette den trenden.

 

Det kommer visst en V10'er og ....... rødmerking på : 9000 til 11.000 rpm ..... 550HK u/turbo .......

Den nye M5'en skal visst leveres med en ny V10'er. Hvis dette er ytelsen til denne motoren tror jeg den nye E55 AMG desverre må se seg slått.

Endret av alexf
Lenke til kommentar
Nå som Mercedes har tatt i bruk twin turbo på sine V12'ere som leverer 500 hk har BMW fått et problem. Tidligere har BMW levert enorme ytelser uten turbo, og det skal bli spennende å se om de klarer å fortsette den trenden.

Jeg håper de fortsetter dette ja.

Er mye mer imponert over f.eks BMW M5 enn Audi RS6. BMW'n har jo ingen puste hjelp... Kun ekte kraft! (som i en amerikansk v8'r) RS6 er bare en "standard" V8 med 2 turboer .. syns det blir for lettvint... BMW skal ha cred for at lager "ekstreme" biler uten kompressor og turbo slik som Mercedes Bens og Audi gjør.

Men Audi har jo faktisk startet litt med biler uten turbo nå, blandt annet med 2.0FSI motoren og 3.2 V6'eren som står i Audi TT... For å ikke snakke om S4, med 344hesters V8 uten overtrykk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...