Gå til innhold

Logitech MX900 Bluetooth


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se her, jeg klaska sammen litt BT info til dere som måtte lure:

 

Frekvenser:

USA, Europa og andre land: 2,4000 - 2,4835 GHz f = 2402 + k MHz , k = 0, ..., 78

Spania 2,445 - 2,475 GHz f = 2449 + k MHz, k = 0, ..., 22

Frankrike 2,4465 - 2,4835 GHz f = 2454 + k MHz, k = 0, ..., 22

 

Skille mellom senterfrekvensen for hver kanal er 1,0 MHz.

Bluetooth operer i 2,4 GHz ISM-båndet (ISM = Industrial Scientific Medicine)

 

Sendereffekt:

klasse 1: max 100 mW (20 dBm), min 1mW (0 dBm) typisk 100m rekkevidde

klasse 2: max 2,5 mW (4 dBm), min 0.25mW (-6dBm) typisk 10m rekkevidde

klasse 3: ikke standardisert

 

Modulasjon:

GFSK (Gaussian Frequency Shift Keying).

Minste frekvensforandring: 115 kHz.

Frekvenshopp benyttes.

En overføringskanal er delt i tidsrammer.

For hver ny tidsramme foretas det et frekvenshopp.

Hoppfrekvensen er 1600 hopp/s.

Tilsynelatende tilfeldig hopp mellom 79 eller 23 frekvenskanaler.

Hoppesekvensen er spesiell for et pico-nett.

Alle enheter i et pico-nett er tid- og hopp-synkronisert.

 

Mottakerfølsomhet:

Mottakerfølsomheten: > – 70 dBm BER = 0,1% (BER = Bit Error Rate).

 

Bithastighet: 1 Mbit/s

 

Tidslukelengde: 625 ms

 

Datatransmisjon:

Hver overføringskanal er delt i tidsluker

Tidslukene blir nummerert av master i området fra 0 til ( 227 - 1).

I ei tidsluke overfører master- og slave-datapakker.

TDD (Time Division Duplex) benyttes.

Bluetoothprotokoll bruker en kombinasjon av linje- og pakkesvitsjing.

Tale overføres med 64 kbit/s i hver retning.

Data overføres med 433,9 kbit/s i hver retning (full duplex) eller 732,2 kbit/s i en retning og 57,6 kbit/s i retur.

Overføringen er punkt til punkt (bare to Bluetooth-enheter er involvert i en overføring)

 

Nett:

To eller flere eneheter som deler samme kanal danner et pico-nett. En enhet opptrer som master i nettet. De andre enhetene er slaver. Et piconett kan ha opp til 7 aktive slaver. Flere slaver krever noen i parkert tilstand. Flere piconett flettes i hverandre til scatter-nett.

 

Edit:

Det finnes en haug av forskjellige overførings protokoller for data, lyd ol.

 

Rekkevidden påvirkes også av antenner, støy forhold og fysiske hindre.

 

De fleste BT-enheter støtter bare en liten del av den totale spesifikasjonen med hensyn på protokoller. Typisk bør en basestasjon støtte hele standarden.

Endret av Mr Anders
Lenke til kommentar

Nå husker jeg ikke helt hvor lenge den musa holder før den må lades på nytt da jeg lader den når jeg sover om natten, men den holder hvertfall 3-4 dager, ikke spesielt mye, men man overlever. Bluetooth sluker strøm.

 

Som han andre sa, løp og kjøp. Har hatt diNovo i akkurat en mnd i dag, og kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd. Bestilte det på Computercity, de har butikk i Oslo og Sandvika, og var inne i butikken etter 3 dager. De har det fremdeles tror jeg. Hadde det hvertfall for en uke siden.

Lenke til kommentar

Hvordan er bluetooths batterikonsum på en laptop i forhold til en optisk USB mus?

 

Jeg har alu Powerbook med innebygget bluetooth, lurer på om jeg får mye lavere batterilevetid på den i forhold til en USBmus....

 

Er det noen som vet om det kommer OSX drivere til denne musen i fremtiden?

Det sies at de 2 standardknappene + scroll fungerer fint uten drivere, men hadde jo vært fint å kunne brukt de andre også :)

 

metrom

Lenke til kommentar
Long live MX 300 med fjerna blylodd :)

Fjernet blylodd..? :wow: Lyst å beskrive litt nærmere?

Jeg vet ikke helt om det er laget av bly, men inne i musa, rett under Logitech logoen på oversiden av musa, sitter det et metallodd som veier en del. Det er ikke godt for noen ting. Hvis du har lyst til å gjøre musa di en god del lettere, er det bare å skru opp skruen på undersida av musa, og ta ut loddet som sitter inne i musa. Det er et par skruer inne i musa du må skru løs også, men det er ikke så alt for vanskelig å finne ut av når du førstes vet hvor loddet sitter.

Lenke til kommentar

MX Optical Engine Maximum Performance Specifications

Image Processing: 4.7 megapixels/sec

Resolution: 800 dpi

Acceleration: 10g

Speed: 40 inches/sec

 

Når det gjelder strømforbruk kan dette være greit å vite:

 

Musens optiske sensor og overflater

 

Sensoren justerer automatisk intensiteten på indikatorlampen, avhengig av hvor mørkt eller lyst underlaget er. Batteriets levetid kan forlenges med opptil 30 % hvis musen brukes på et lyst underlag, men responsen blir bedre dersom du bruker musen på et mørkt underlag.

 

Har forsøkt å finne info på Wireless Intellimouse Explorer, men har slitt med å finne noe tekniske spesifikasjoner.

 

Fant noen sider som nevnte 6000 fps på IntelliEye-teknologien. Men det var og en del sider (på Tysk) som nevnte at oppløsningen på optikken er bare 400 dpi.

Jeg kjenner en som driver med fotobehandling, og vedkommende byttet tilbake til trådbasert mus fordi den trådløse Intellimouse Explorer ikke hadde nok nøyaktighet.

400 dpi vs 800 dpi er jo en stor forskjell.

Endret av snole
Lenke til kommentar

Har denne musen, og synes den er dritt. Jeg er verken ekspert på mus, eller spiller noe særlig, men å gå fra MX300 til MX900 er hardt. MX900 føler jeg er dårligere enn den første trådløse optiske musen til logitech.

 

Jeg sliter til og med med navigering i windows i 1280x1024 - og jeg har hatt den i litt over et døgn nå.

Lenke til kommentar

Har kjøpt denne musen nylig og den var rett og slett digg! Mulighet for masse av funksjoner og det beste av alt er at du kan skrive meldinger fre dataen til telefonen og videre til mottakeren! Det samme gjelder selfølgelig også når en melding blir mottatt. Det ble sagt som negativt at musen er treg til å starte på XP, men det er bare halvt sant - hvis den ikke svarer med en gang etter oppstart er det bare å sette den i dokking stasjonen i 0,5 sekunder så blir den registrert! Alt er topp med denne musa untatt prisen :ermm:

Lenke til kommentar

Sliter selv litt med den nye musa, men det kommer seg, tror musa må være for god :) for om du løfter opp musa for å flytte den fram - så dra den tilbake - så flytter musepekeren seg (når den holdes over bordet) - vanskelig og forklare, men dette ser eg på som eit ganske stort minus i spill med lav mus akselerasjon.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Kjøpte denne musa i dag.. :D

Storfornøyd..

Opplever ingen problemer når maskinen starter opp og man skal velge bruker.. den er klar

Angående at den sluker strøm under testen så må det også legges til at batteriene ikke oppnår full kapasitet før 3-4 gangs lading.

Den er litt tung i forhold til min gamle mus, som fulgte med desktop optical cordless pakken..

Ellers, helt genialt

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...