Gå til innhold

533mhz på 800mhz


P3xy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har den fra før skjønner du.. gidder ikke kjøpe meg ny processor.

hadde kjøpt dell da 7 så det gikk ikke ann å overklokke. :no:

har lite erfaring med amd. Når jeg tenker på amd og intel høres det ut som

amd er noe chop suie fra kina som er kopi og juggel. intel derimot

høres ut som ekte vare(orginal) og kongen på haugen.. :dontgetit:

sett opp et amd oppsett til meg for 5000 da :D ram,hovedkort,cpu

eller hvis noen setter opp intel blir det ikke verdens undergang..

 

TAKKER ALLE NO JEG, SÅ SLIPPER JEG SIDEN :laugh:

Endret av P3xy
Lenke til kommentar

Cluet her er at hovedkortet kommer til å kjøre på 533 MHz. Et tilsvarende hovedkort som faktisk er bygget for 533MHz kommer til å koste deg mindre, men gi nøyaktig samme ytelse. Hvis du derimot planlegger å oppgradere cpu en gang om ikke så alt for lenge som anbefaler jeg deg et hk som takler 800MHz :)

 

Men har du virkelig bruk for et max3? Spar heller ca 500,- og kjøp et ic7-g Du kommer sansynligvis ikke til å merke forskjellen. Dessuten er du nesten halvveis til en bedre cpu ;)

Endret av enden
Lenke til kommentar

Nøyaktig samme ytelse da eller, det er jo 2 forskjellige chipsett her jo.

Dessuten så er det bedre overklokkings egenskaper på I875 korta og I865 da disse har mulighet til å låse agp/pci farta.

Jeg kjører 2,53Ghz på IC7 og er strålende fornøyd :green:

Men max3 er litt overkill da du klarer deg fint med ic7-g med mindre du har sinnsyke behov. for fsb stopper deg nok ikke uansett da prosessorern din nesten garantert ikke når 200Mhz fsb engang

Lenke til kommentar

hihi... dette virker som starten på en interessant tråd :-) du har kastet den store håndgranaten inn blant AMD gjengen nå!

 

Men ærlig talt: Holder ikke den P4'en din en stund til da? Tror jeg ville sittet på gjerdet en liten stund til for å fått noe ennå råere enn det du får i dag (til samme pris). Men nå kjenner ikke jeg lommeboka di da...

 

Evt. kjøpt nytt HK og en feit kjøler (Zalman 7000 eller SLK 900 f.eks.) og klokket CPU'en til 2.4 eller.no og vente på at billige overklokkingsvennlige 4GHz CPUer kommer i butikken ;-)

 

Men jøss AMD er sikkert bra det, men da ryker jo en evt. 'stegvis oppgradering' plan da.

 

timtowtdi

Lenke til kommentar
Helt enig! Kjøp AMD! :thumbs::thumbup::cool::w00t:

Ikke Intel :no:

nå får du gi deg... :p

 

jeg mente alldeles ikke at han ikke skulle kjøpe intel... har intel selv, funker jo som en drøm.... poenget mitt var nettopp at hvis han ikke hadde denne cpu'en fra før, burde han ikke kjøpe den til den prisen der hvert fall...

 

enig i at det kanskje ikke er bruk for et max3 kort, men heller et vanlig ic7...

Lenke til kommentar

Neida, ikke ment som modding, men jeg er drittlei av

Helt enig! Kjøp AMD!    

Ikke Intel

Dessuten pleier disse trådene å utvikle seg til å bli drittslenging av værre karakter, noe som resulterer at trådstarteren ikke får den hjelpen han vil ha. Derfor kan jeg like greit rapportere dusten jeg quotet og sørge for at moderatorene er klar over tråden. Og sier jeg fra om det så har det forhåpentligvis en forebyggende effekt

 

Forklar gjerne litt mer om fordelene med chipsettene til ic7 kontra de som er laget for cpu'en hans. Kanskje vi lærer noe nytt ideg :)

Endret av enden
Lenke til kommentar
Neida, ikke ment som modding, men jeg er drittlei av
Helt enig! Kjøp AMD!    

Ikke Intel

Dessuten pleier disse trådene å utvikle seg til å bli drittslenging av værre karakter, noe som resulterer at trådstarteren ikke får den hjelpen han vil ha. Derfor kan jeg like greit rapportere dusten jeg quotet og sørge for at moderatorene er klar over tråden. Og sier jeg fra om det så har det forhåpentligvis en forebyggende effekt

strålende arbeid! :D

Lenke til kommentar

Tenkte litt på oppgradering i nærmeste fremmtid og da.. en annen grunn for at jeg vil gjøre dette. er fordi den støtter bare RD_RAM :thumbdown: og jeg har bare 256mg RD_RAM :thumbdown: DYRTTT :yes: å oppgradere

 

Noen som har greie forslag te minne som kjører godt på noen av de nevnte kortene?

Endret av P3xy
Lenke til kommentar

standard ddr ram. Er vel pc3200 som er anbefalt hvis du ikke vil klokke. pc4000 holder lenge til å klokke alt som er på markedet idag. Tror faktisk du kan klare deg lenge med pc3700 kvalitetsram og når du klokker. Mener snekker'n kom bra ut med det. Tar jeg ikke feil så er det en stortest av ddr-ram sticky øverst i denne kategorien, og der er det IC7 som er brukt :)

Endret av enden
Lenke til kommentar

http://www.mpx.no har jo godt utvalg i OCZ minne, men det er et litt filosofisk spørsmål hva du skal velge...

 

For å bruke meg selv som eksempel så kjører jeg 5:4 ratio på 250MHz FSB og kjører derved minnet på 200MHz. Iflg. 'moderne forskning' og delvis egne erfaringer skal dette funke omtrent like bra som å kjøre høyere timings med 1:1 ratio dvs. i mitt tilfelle måtte jeg hatt (mye dyrere) PC4000 RAM. Samtidig kan det være greit å ha litt 'headroom' slik at ikke minnet stopper deg på visse hastigheter/ratioer også i et fremtidig scenario.

 

Jeg _tror_ jeg ville gått for 2 brikker 256MB PC3500 minne som hånderer lave timings.

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...