Gå til innhold

Ny smartphone, ca 2500kr


neseape

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vurderer nå anskaffelse av ny telefon i midtre budsjettklasse, rundt 2500kr. Har i dag en Galaxy S6, men etter et års aktiv bruk har batteriet (som ikke leverte imponerende bra i utgangspunktet) blitt rimelig slapt, og holder knapt en arbeidsdag ved mye bruk.

 

Har konkludert med at jeg ikke trenger all kraften en toppmodell har under panseret da jeg ikke bedriver særlig krevende oppgaver (går i musikk, tele/sms, face/snap og spill som ikke krever mer enn Candy Crush). Dog har jeg blitt godt vant etter å ha hatt noen runder med godt spesifiserte telefoner, så jeg trenger noe som har nok kraft til at menyer flyter fint og at den ikke føles treg i daglig bruk. Hovedkriteriet er dog batteri, og mest mulig skjermtid med lettere oppgaver.

 

Det er stort sett ulike varianter fra Huawei som dukker opp når jeg søker litt på ting som oppfyller kriteriene mine. Honor 5X, Honor 7 Lite, P8, P9 Lite er alle telefoner som på papiret virker som aktuelle modeller. (Til tross for EMUI og ellers store endringer ift stock android)

 

Motorola G4 Plus er også en het kandidat, da den virker å være bedre på det aller meste og har en rimelig ren Android, enn nevnte Huawei-telefoner, men jeg er redd 5,5" blir litt i overkant stort. (Da i likhet med Honor 5X).

 

Er det noen som har erfaring med nevnte telefoner, eller kan peke på tydelige forskjeller på Huawei-telefonene som gjør at jeg bør velge noen fremfor andre? Bedre batteritid, bedre kamera, bedre skjerm eller andre ting som man ikke nødvendigvis finner ut av bare ved å se på specs? Og får jeg noe mye bedre om jeg går opp 500-1000kr i pris til f.eks Moto X Performance, Honor 7 (ikke lite) eller andre ting?

 

Skal gjøre mer research og lese tester og slikt, men erfaringsmessig er folks personlige erfaringer, gjerne over tid, mer nyttige enn en "kritikers" test.

 

Tips til andre alternativer taes også i mot med stor takk!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk fra S6 til Nexus 5X, fordi jeg var lei av batteriet til S6 og ville prøve stock Android. 

Den har uten tvil bedre batteri enn S6, men fortsatt ikke "god batteritid". Fornøyd med telefonen, men tar meg i å savne en god del ting fra S6 også.

 

Min klare anbefaling er Moto G4 Plus, dersom du er OK med 5.5".

Rett og slett ikke mulig å få mer tlf for pengene etter min mening.

 

Om du liker Samsung telefoner så er også Galaxy A5 2016 et ok alternativ.

Fruen fikk den nettopp, og batteritiden er faktisk veldig bra! Og en fin telefon generelt.. positivt overrasket.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Takk for tipsene alle sammen :) Endte opp med en Moto G4 plus, mest for å få prøve en Stock Android. Merker at det blir litt tilvenning til 5,5", samt en del småting jeg trodde var vanlig i Android men som har vist seg å være produsenttilpasset på andre telefoner og nå langt mindre tilgjengelig (automatisk lysstyrke på skjerm, lydløs og andre ting som gjerne er lett tilgjengelig i toppen). Førsteinntrykket er dog godt. Ting flyter fint, skjermen er god, kameraet godkjent og fingeravtrykkleseren er imponerende nok enda kjappere enn S6'en. Har ikke tatt den i daglig bruk enda, men satser på at batteriet leverer godt nok :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...