Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Når helt andre problemer brått dukker opp under verkstedets prøvetur..?


SuperBlackBird

Anbefalte innlegg

Er ikke bare VAG som har problemer med svinghjul, ei heller EGR eller DPF, men ja, vi har bytta en del svinghjul.

 

Jeg jobber på skoda verksted så jeg går ut fra mine egne erfaringer, og vi har nesten aldri inne biler med tett DPF, kan faktisk ikke huske sist vi hadde en innom. Turbobytte gjør vi relativt sjelden, men det kan hende de med eldre biler drar andre plasser å bytter turbo.

 

Jeg har flere i familien som kjører Octavia med CR, og så langt uten noen problemer.  EGR kjøler er jo en velkjent problem, men de fleste har vel fått bytta kjøler nå skulle jeg tro.

 

Det er heller ikke slik att ALLE VAG kjører rundt med konstant lysende motorlampe og andre lamper som lyser pga elektronikkfeil, selv om enkelte av bilene har hatt sine utfordringer med elektronikk, akkurat på dette punktet har de litt å lære av japsene.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilen er nå reparert. Det som gikk galt var en doseringsventil som sitter på dieselpumpa. En feil som nok skjedde helt tilfeldig under verkstedets prøvetur etter clutchbytte. Verkstedet har håndtert dette bra,og til tross for at det tok 3 uker så blir heldigvis ikke kostnadene astronomiske vertfall. Men det ser likevel ut til at jeg må dekke denne ekstrareparasjonen selv, for om jeg skulle tatt det også på motorforsikringen så blir det 2x egenandel på 8000,- siden det er en ny skade i forhold til det bilen opprinnelig var på verksted for.

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...