Gå til innhold

Denne Skodaen er kjappere enn Teslas villeste Model S


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-245639

 

 

 

0-100 tider er av ren akademisk interesse. Jeg skulle ønske personer som Musk kunne fokusere litt mindre på dette.

Ting som heller kunne blitt bedre er mye viktigere, som

-lavere priser

-bedre holdbarhet, Tesla DU går typisk bare 50 tusen km før de må byttes. Og ikke kom og si at også dette er fikset, det er det aldeles ikke, når til og med helt nye TMX med 5 tusen km får defekt DU

-bedre quality control og byggekvalitet

Enig, men det er dessverre gimmicks som selger. På Bjørn Nylands Model X er det allerede skiftet DU foran.

 

Car and Drivers langtest over 53.000 km / 16 mnd:

Squeaking past the 33,000-mile mark

 

Hvor har du kilden til bytte av DU?

 

Ellers så er alt du etterlyser på planen og under kontinuerlig implementering/forbedring hos Tesla.

 

Det er Nyland selv på Facebook:

 

Ali Darbaz

What is problem Optimus Prime ?

1 · 5. september kl. 01:12

 

Teslabjørn

Falcon doors not 100 % aligned, charge port issues, some rattling, front drive unit replacement.

11 · 5. september kl. 01:38

 

Tesla har hatt flere år på å forbedre Model S, men byggkvaliteten er fortsatt langt bak tyskerne og Lexus.

 

Det med drive uniten er IKKE bra. Det er jo samme som i Model S, og den biten skal jo Tesla ha kontroll på nå. Resten kan regnes som barnesykdommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HB. Jeg tror du er inne på noe riktig når du setter elbil, og muligheten for at bilens batteri inngår som energilager i strømforsyningen, inn i en større sammenheng. Men et grønt skifte krever et skritt til, nemlig et stasjonært energilager hos hver enkelt bruker som kan drive huset og lade bilen. Å bruke Norge som eksempel her er lite representativt siden vi kanskje har verdens mest robuste strømforsyning, og vi bruker, og har tilgjengelig mer strøm pr innbygger enn alle andre, og vi har et enormt energilager i vår vannkraft. Dessuten bruker vi mye elkraft til oppvarming, og solen er borte fra oss store deler av året. I verden for øvrig er avkjøling langt viktige enn oppvarming, og solen er (nesten) alltid tilstede. En stor del av energien til privat forbruk i fremtiden vil komme fra PV-paneler på taket. Problemet er at bilen normalt ikke står i garasjen om dagen når kraften produseres. Da vil et stasjonært lager være nødvendig - mange vil være selvforsynt med kraft og trenger ikke engang være tilknyttet et nett. Som du sikkert vet vil Gigafabrikken til Elon Musk i Sparks, Nevada drives på denne måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...