Gå til innhold

Den LILLE Huawei Honor 8 tråden.


nor50

Anbefalte innlegg

Har hatt Honor 8 2-3 dager og vil bare skrive litt om det jeg opplever med den. Så langt en fullgod telefon for meg. Har egentlig ingen ting å klage på. Men jeg tror jeg må kjøpe meg et deksel, for den er veldig glatt. Blir også litt varm, men tror ikke det er noe problem.

 

http://www.tek.no/artikler/test-huawei-honor-8/350580

 

http://www.side3.no/teknologi/hurtigtest-huawei-honor-8/3423263925.html

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om dette er rett sted å spørre, men jeg har noen problemer med en Honor 8 jeg kjøpte fra Kina. Selv etter at jeg har endret språk på mobilen står mye på kinesisk og Huawei ID er utenfor det geografiske området, dette er problemer jeg har samt noen flere. Lurer på om det er en måte å fikse dette problemet på? Takker for svar!

Lenke til kommentar

Tja, det kan virke som om det ikke er bare-bare å løse det problemet. 

Fant flere andre med Huawei-telefoner som har trøbbel med akkurat dette. Mange som spør om hjelp, og andre som ber om hjelp til å endre til EU-versjon av operativsystemet. Også for Honor 8 spesifikt er det flere som spør om akkurat det, i tråden for opplasting av operativsystemer på XDA-developers. I sistnevnte link er det en som kommer med et forslag, men hvorvidt det fungerer kan jeg ikke uttale meg om.

 

Kan hende det er litt komplisert det der, men ønsker deg lykke til hvis du prøver deg  :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg hatt telefonen i et par uker, og må si jeg er fornøyd. Har ikke hatt noe trøbbel overhodet. Veldig rask og fin, og med Nova launcher er det ikke noe problem at EMUI ligger i bakkant.

 

Noen kamerafantast er jeg ikke, men ser at bildene er bedre enn på min aldrende Sony Z1.

 

Mange fiffige innstillinger er også tilgjengelig, til forskjell fra stock android. Fra Xperia-telefonen er det eneste jeg savner er egentlig "mini apps" (spesielt kalkulator som kan hentes frem på to kjappe trykk) og vanntetthet.

 

Spesielt må jeg si at "knoke"-screenshot er genialt, som veldig enkelt lar meg ta skjermbilde av akkurat den delen jeg ønsker - samt "rullende skjermbilde" og video-opptak av skjermen.

 

 

Jeg endte forøvrig opp med skjermbeskytter av glass bestilt fra UltimateShield sine nettsider. De holder til i England, men frakt er gratis og tok bare noen dager. Skjermbeskytteren er i utgangspunktet veldig god å bruke, den er glatt og fettavstøtende, samt at den går langt ut på kantene, men har også sine ulemper.
 
Misliker sterkt at den har fargede "bezels", mens den også er gjennomsiktig over "Honor"-logoen. Burde heller bare vært gjennomsiktig over hele. I tillegg har den lim i en dot-matrix, som vist i bildet under - lett synlig i sollys.
 

 
7e2eae19-d960-4559-b156-436e6984dc27.jpg

 

 

Har bestilt en rimelig glassbeskytter på eBay også, men regner med at den egentlig blir for liten (ikke dekker kanten noe særlig).

 

Deksel ble et simpelt gjennomsiktig et av gummi fra eBay. Funker greit det, men "leppen" rundt kanten er ikke særlig mye høyere enn skjermen. Med skjermbeskytter ligger glasset foran dekselet, det er en ulempe.

 

Lenke til kommentar

Hmm, nei, det har jeg ikke opplevd. Skal sies at jeg alltid bruker fingertrykkavleseren, men det burde vel ikke ha noe å si.

 

For øyeblikket har jeg en oppetid på rundt ti dager, og slik ser opplåsningen opp da:

https://www.dropbox.com/sh/lutur9rh996lxrf/AACBZxJqHxRmSKK9M7QKJw-xa?dl=0

 

Har ikke tidligere hatt telefon med funksjonen, og har ikke noe å sammenligne med, men syns det går raskt nok i alle fall!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hei, folkens!

 

Vurderer å anskaffe en Honor 8.

 

Har lest en del tester, og telefonen kommer godt ut der. Masse positivt. På den negative siden nevnes lavt lydnivå i høyttaler og til hodetelefoner/forsterker etc. Det nevnes også at EMUI er i overkant ivrig på strømsparing, selv med justeringer.

 

Hadde en Huawei P9 et par uker, men returnerte den, mye på grunn av at jeg ikke fikk kalenderappen CalenGoo til å fungere skikkelig med hensyn til varsling. Appen varsler gjentatte ganger selv om man ikke snoozer manuelt. Funksjonen kalles auto-snooze, og CalenGoo er derfor en app som bare SKAL virke på mobilen. Men dette fungerer ikke skikkelig med EMUI. Hadde det ikke vært for det, hadde jeg nok beholdt P9.

 

Jeg mener å ha lest at det i EMUI 5.0 var tenkt å roe ned den overivrige strømsparefunksjonen noe. Dermed kunne det gjerne være håp om at CalenGoo vil virke slik den skal.

 

Hva mener dere som har Honor 8 om:

 

:: Lydnivå i høyttaler/hodetelefoner etc

 

:: Lydkvalitet. Har den forresten equalizer? Det hadde ikke P9

 

:: Strømsparefunksjon i EMUI 5.0 kontra 4.9 (for de som har oppdatert til Android 7/EMUI 5.0)

 

:: Batteriet. Her er varierer tilbakemeldinger fra testerne og brukere meget. Alt fra elendig til meget bra.

 

:: Annet av pluss eller minus med telefonen

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Hei, folkens!

 

Vurderer å anskaffe en Honor 8.

 

Har lest en del tester, og telefonen kommer godt ut der. Masse positivt. På den negative siden nevnes lavt lydnivå i høyttaler og til hodetelefoner/forsterker etc. Det nevnes også at EMUI er i overkant ivrig på strømsparing, selv med justeringer.

 

Hadde en Huawei P9 et par uker, men returnerte den, mye på grunn av at jeg ikke fikk kalenderappen CalenGoo til å fungere skikkelig med hensyn til varsling. Appen varsler gjentatte ganger selv om man ikke snoozer manuelt. Funksjonen kalles auto-snooze, og CalenGoo er derfor en app som bare SKAL virke på mobilen. Men dette fungerer ikke skikkelig med EMUI. Hadde det ikke vært for det, hadde jeg nok beholdt P9.

 

Jeg mener å ha lest at det i EMUI 5.0 var tenkt å roe ned den overivrige strømsparefunksjonen noe. Dermed kunne det gjerne være håp om at CalenGoo vil virke slik den skal.

 

Hva mener dere som har Honor 8 om:

 

1 Lydnivå i høyttaler/hodetelefoner etc

 

2 Lydkvalitet. Har den forresten equalizer? Det hadde ikke P9

 

3 Strømsparefunksjon i EMUI 5.0 kontra 4.9 (for de som har oppdatert til Android 7/EMUI 5.0)

 

4 Batteriet. Her er varierer tilbakemeldinger fra testerne og brukere meget. Alt fra elendig til meget bra.

 

 

1+2: Adekvat, har ikke hatt grunn til å reagere

3+4: Batteriet er suverent, men oppleves av meg som litt dårligere i 7.0 - dette kan ha med mindre strømsparing å gjøre for alt jeg vet.

 

Man har full kontroll over hvilke apper som tillates fritt batteribruk, så jeg tror ikke det er årsaken til problemene du opplevde.

Lenke til kommentar

Til toth og Christoffero89:

Tusen takk for deres tilbakemeldinger! 
 
Det er mye med Honor 8 som er bra, og folk er generelt meget fornøyde med Huawei, ifølge en undersøkelse som nylig ble publisert.

Det står mellom Honor 8, som er i handelen, og Lenovo Moto 5G Plus, som kommer ca 1. april.

Sistnevnte er ca 1200 kr billigere, og har meget gode spesifikasjoner til prisen. Den har også kamera med f 1.7 blenderåpning, samme som Samsung S7-telefonene. G5 Plus har også tilnærmet rent OS, som gjør at man slipper å måtte vente måneder på oppdateringer.

Men dersom jeg går for Honor 8, vil jeg nok bli godt fornøyd!

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg anskaffet Honor 8 :) :)

 

En flott telefon, og det ser ut som ovennevnte problem med kalenderappen CalenGoo og EMUI ikke oppstår her. Dog oppdaterte jeg Honor 8 til Nougat og EMUI 5 med en gang jeg fikk den.

 

Inntrykket så langt er meget bra. Øverste del av telefonen blir ganske varm når kameraet er aktivert, ellers har jeg ikke merket noe spesielt å sette fingeren på.

Lenke til kommentar

Faen! Jeg kjøpte en Nillkin Amazing H+ Pro tempered glass skjermbeskytter, beregnet på Honor 8.
2.5D Arc Edge

9H Extreme hardness

0.2 mm Extreme thin

Skjermen var helt ren, og skjermbeskytteren ble påført presist der den skal være, men så viser det seg at skjermen er såpass buet ut mot kantene at beskyttelsesglasset ikke legger seg helt nedpå i kantene. Skjermbeskytterglasset er laget slik at det ikke går helt ut til kantene, men likevel glipper det. Skjermen på telefonen begynner tydeligvis først å bue veldig svakt, til den buer helt ute, i overgangen til sidene.

Noen som bruker en skjermbeskytter som takler dette? 

Har helst ikke lyst å bruke foliebeskytter i stedet for tempered glass. Dersom jeg ikke finner noe, vurderer jeg å sende telefonen i retur, for det er definitivt ikke pent men en skjermbeskytter som ikke sitter skikkelig nedpå.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Faen! Jeg kjøpte en Nillkin Amazing H+ Pro tempered glass skjermbeskytter, beregnet på Honor 8.

2.5D Arc Edge

9H Extreme hardness

0.2 mm Extreme thin

 

Skjermen var helt ren, og skjermbeskytteren ble påført presist der den skal være, men så viser det seg at skjermen er såpass buet ut mot kantene at beskyttelsesglasset ikke legger seg helt nedpå i kantene. Skjermbeskytterglasset er laget slik at det ikke går helt ut til kantene, men likevel glipper det. Skjermen på telefonen begynner tydeligvis først å bue veldig svakt, til den buer helt ute, i overgangen til sidene.

 

Noen som bruker en skjermbeskytter som takler dette? 

 

Har helst ikke lyst å bruke foliebeskytter i stedet for tempered glass. Dersom jeg ikke finner noe, vurderer jeg å sende telefonen i retur, for det er definitivt ikke pent men en skjermbeskytter som ikke sitter skikkelig nedpå.

Jeg har lett og lett etter en ekte 2.5D beskytter som faktisk dekker hele skjermen, men det virker foreløpig ikke mulig å få tak på.

Jeg endte opp med, og er godt fornøyd med denne:

 

honor-8-flip-cover.jpg

Original Honor flipcover/smart view.

http://www.mytrendyphone.no/shop/huawei-honor-8-vesker-etuier-266517c1.html

Lenke til kommentar

Jeg bruker denne, som dekker helt ut i kantene.

 

https://www.ultimateshield.co.uk/products/huawei-honor-8-black-tempered-glass-screen-protector

 

Hvis du bruker et deksel med "leppe" kan det være du får problemer, og at beskytteren løfter opp glasset. Vær også obs på at den har et "dot matrix"-mønster under glasset, som kan være synlig i sollys. Syns også det er litt teit at det er utskjæring for logoen, men den har reddet skjermen min, så jeg er fornøyd. Er på min andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...