Gå til innhold

Sikkerhetsblogger utsatt for tidenes største DDoS-angrep


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merker jeg mister litt troen på Akamai etter dette. Greit at det var en såkalt "pro-bono", men viser uansett at de faktisk har problemer med å håndtere dette angrepet. Og hvordan skal jeg da kunne stole på at de skal være i stand til å beskytte vårt nett? For alt jeg vet kan det være "billigere" for dem å kaste oss ut om et angrep skulle komme vår vei...

Lenke til kommentar

Nå var det vel Krebs som navnga de to israelske eierne bak vDos, og timer senere ble de arrestert.

 

Dette er forøvrig ikke første gangen han navngir personer på bloggen sin. Et titalls ganger tidligere har Krebs publisert identiteten til hackere, spammere og andre som driver med elendighet på nett, som har ført til arrestasjoner, noe som selvfølgelig er upopulært i enkelte kretser.

 

Om ikke annet ofrer Krebs mer enn de fleste for journalismen.

Mannen har jo gjentatte ganger blitt hacket, angrepet, forsøkt svindlet, og i et tilfelle fikk politiet melding om at russere hadde brutt seg inn i huset og drept kona til Krebs, noe som resulterte i at SWAT sparket inn døra midt på natten og la Krebs i jern. Meldingen var selvfølgelig falsk.

I et par tilfeller har det blitt send heroin til Krebs, i forsøk på å få han arrestert, for å ikke snakke om menneskedritten som stadig dukker på trappen til Krebs.

Lenke til kommentar

Jeg leste at han nå er bak Googles DDOS-beskyttelse (Project Shield) og at de da ikke greide å fortsette DDOS-angrepet mer - Står ingenting om dette her. Det er jo litt viktig informasjon å oppdatere artikkelen om, kanskje.

 

Det er vanskelig å være synsk. Denne saken ble skrevet på fredag i forrige uke. Da var bloggen utilgjengelig. Krebs kunngjorde på søndag at han hadde tatt i bruk Project Shield. Noe vi da også har skrevet i vår (hittil) nyeste sak om angrepet: http://www.digi.no/artikler/fikk-hjelp-mot-enormt-ddos-angrep-etter-at-akamai-kastet-inn-handkledet/358564 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...