Gå til innhold

Har strøket tre ganger på eksamen. Hjelp!


wikan93

Anbefalte innlegg

Hei! Er i en liten krisesituasjon nå. Jeg studerer 3. året ved universitet. Har nå strøket tre ganger på en eksamen, og har nå nylig sendt e-post om jeg kan ta den eksamen for fjerde (!) gang. Hørte med ledelsen om det var mange som fikk et fjerde forsøk, og da sa de at det gikk som regel greit. Så nå venter jeg håpefullt på positivt svar.

Hvis jeg nå stryker enda en gang på eksamen vil jeg ikke få praksisplass til våren, og da aner jeg virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Eksamenen som jeg har strøket på er en sammensatt eksamen av ex.phil. og ex.fac. Pensumet på eksamen er så stort og bredt fordi det er én eksamen, så jeg føler at det alltid er noe jeg må prioritere bort osv. Så alltid når jeg har tatt den eksamen har jeg bestandig skrevet noe på oppgavene (alltid visst noe om temaet), men det har vært for tynt osv. Derfor har det blitt stryk gang på gang. I tillegg til å lese til denne eksamenen skriver jeg også bacheloroppgave, så det er mye å gjøre for tiden!

Har bestått alle eksamener på universitet med glans, bortsett fra denne dritteksamen. Leser nå hver dag til eksamen og prøver å forberede meg skikkelig til fjerde forsøk, men jeg er litt i tvil om jeg burde ta den. Så hva ville dere ha gjort: Ta eksamenen i jula(for fjerde gang)? Hvis jeg stryker da må jeg mest sannsynlig ta eksamenen på en annen institusjon, også da vinke ha det bra til praksisplassen. Da aner jeg virkelig ikke hva jeg skal til gjøre til våren. Burde jeg heller søke på en sammensatt bachelor? Har ikke satt meg ordentlig inn hva det innebærer. Tips fra dere?

Endret av wikan93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å kunne gi bedre svar; hvilket fagfelt er dette og hvilke universitet?

 

Har det varierer endel fra universitet til universitet. Noen steder har de semesteroppgave istedet for eksamen, mens andre steder har de kun eksamen, der selve eksamensvarianten varierer.