Gå til innhold

4G router fra Telia - DynDNS.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg hadde en ADSL linje fra Telenor som jeg har byttet ut med en 4G router fra Telia.

 

Problemet jeg har støtt på er at 4G routeren ikke har støtte for ddns. Det har dermed P8702n fra Telenor som jeg fortsatt har, og denne er allerede satt opp med ddns og port forwarding av alt jeg trenger. 

 

Vil det kunne fungere å forsyne den eksisterende routeren fra Telenor, med internet fra 4G routeren?

Vil jeg da kunne nå alt som er tilkoblet Telenorboksen selv om denne ikke forsynes direkte fra ADSL?

 

Jeg har allerede byttet apn på 4G routeren for å få en brukbar IP, men aner ikke hvordan det eventuelt skal settes opp videre i de to routerne. 

 

Vidar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke p8702n som en vanlig trådløs router til huawei'n fra telia. Bruk en nettverkskabel mellom en av de fire gule LAN kontaktene på huawei routeren din, og ledningen MÅ kobles inn i WAN kontakten på p8702n. Så kan du deaktivere WIFI på huawei routeren.

 

Neste steg er å sette opp DMZ på huawei routeren med p8702n sin IP adresse.

 

Følg instruksjonene i manualen som medfølger huawei routeren. Når du har fullført så er alt som før. Ingen i familien vil merke noen forskjell.

Lenke til kommentar

Du kan bruke p8702n som en vanlig trådløs router til huawei'n fra telia. Bruk en nettverkskabel mellom en av de fire gule LAN kontaktene på huawei routeren din, og ledningen MÅ kobles inn i WAN kontakten på p8702n. Så kan du deaktivere WIFI på huawei routeren.

 

Neste steg er å sette opp DMZ på huawei routeren med p8702n sin IP adresse.

 

Følg instruksjonene i manualen som medfølger huawei routeren. Når du har fullført så er alt som før. Ingen i familien vil merke noen forskjell.

 

Hei, 

 

Takk for svar, det høres ut som det er nøyaktig dette jeg er på jakt etter.

 

Jeg har forsøkt å sette det opp som beskrevet, men jeg får ikke nett når jeg er tilkoblet p8702n sitt WIFI. p8702n mener den har nett når jeg er pålogget i grensesnittet, men jeg får opp en feilmelding om at DNS-adressen til nettstedet ikke kunne nås når jeg forsøker å laste inn en internettside.

 

Når jeg er pålogget på p8702n står det en IP under WAN information, og en annen IP under LAN information, hvilken av disse er det DMZ skal settes opp mot? p8702n kjører IP i 10.0.0.X serie, mens Huawei ligger på 192.168.8.X og er låst til denne serien. Jeg har prøvd DMZ mot begge IPadresessene, og har også forsøkt å legge LAN på p8702n over i 192.168.8.X serien, men ingenting har hjulpet så langt. Jeg klarer heller ikke pinge Huawei routeren når jeg er tilkoblet p8702n.

Lenke til kommentar

La p8702n kjøre i 10.x.x.x serien Det er helt strålende at den får sin egen ip range i forhold til huawei routeren. Du kan la p8702n være sånn som da du brukte den hos Telenor.

 

IP adressen til p8702n som kan/skal inn i DMZ, finner du i grensesnittet til huawei routeren din. 192.168.x.x. Greia med DMZ er at du åpner absolutt alle porter i huawei og lar p8702n ta seg av alt ellers.

 

Om det er utfordringer med DNS i p8702n så kan du velge å få dns fra gateway, eller sette opp 8.8.8.8 som primær og 8.8.4.4 som sekundær. Det er google sine DNS adresser. Du trenger ikke å tenke på IP adresser ellers til LAN og WAN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...