Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har Tiscali kundesupport?


Anbefalte innlegg

:devil: Jeg lurer på om Tiscali har kundesupport . De svarer ikke på verken mail eller på telefon.Er det andre som har samme problemet.

Jeg ventet i 1time og 40 min på og komme inn til kundesupport nå i kveld, men nå måtte jeg gi opp jeg begynte som nr4 i køen og gikk opp til nr6 og ned igjen til nr4 og der ble jeg ventendes!

Jeg har så dårlig hastighet på min ADSL at jeg får nesten ikke åpnet sidene når jeg surfer på nettet. Det er det samme hvilke sider jeg går inn på.

Har målt hastigheten på itavisen.no og får 184kbit/s og avogtil opptil 340kbit/s.

Jeg har Xtra 704 / 128kbit/s.

Det er fint om jeg kan få høre hvilken hastighet andre Tiscali kunder har.?

Takker for alle svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er ikke den eneste om det.. Jeg har prøvd å få kontakt med dem angående linja mi, men uten hell. Jeg har 704/128 men på itavisen har jeg vert nede i 19kbs :no: normalt ligger jeg vel på 300-600 pinger 200-300 mot www.vg.no på det verste, ligger vanligvis på 70-120. Men jeg tror ikke jeg har hatt full ytelse av linja enda. Kan ikke huske at jeg har vært oppe i 704 som det skal være.

Lenke til kommentar

Har også helt elendig hastighet. Sjekket ITavisen nå, fikk fantastiske 179 kbps... på et 1024/256 abb.

Har sendt flere mailer, ringt og etter lang tids pausemusikk hver gang fått beskjed om å sende mail på nytt osv osv osv. Har fortsatt til gode å få svar på mail, bortsett fra autoreply. Er drittlei nå, har mest lyst til å bare avbryte abonnementet. Latterlig dårlig kundeservice, hvertfall i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Ser ikke ut til at tilstandene hos dem har bedret seg siden jeg sluttet der, heller verre kan det se ut til.

 

Tror egentlig ikke det er tillatt sånn som de driver kundeservicen. Har de mailadresser som skal kunne benyttes, har de også med å sørge for at de fungerer, det er jeg sikker på. Ellers fikk de gjøre rede for noe annet.

Når kunder henvender seg for å få support, har de krav på å få det. Det har de hvertafll sagt andre steder.

Kanskje på tide at de blir stevnet inn for forbrukerrådet, eller at man rett og slett anmelder dem? :(

Lenke til kommentar

jeg har også problemer med 704/128 linja deres.

Sende flere mail og til slutt fikk jeg svar(unbeliveable...belive it)!

 

Dette skrev de :

Hei!

 

For at vi lettere skal kunnde identifisere feil på produktet vi har levert,trenger vi hastighetsmålinger fra deg.

På siden http://www.tptest.se/ laster du ned programmet Tptest.

 

Med dette programmet trenger vi minimum 4 målinger, hvorav 2 må være i følgende tidsrom:

0500-1200 - Hverdag

1800-2200 - Hverdag

De to andre kan taes når som helst.

 

Det er veldig viktig at du skriver ned tidspunktet for de forskjellige målingene, og at du ikke har noen andre programmer kjørende når du foretar testene. All informasjon som programmet gir, må sendes med.

 

 

 

 

Har sendt all infoen jeg fikk etter fire tester i de oppgitte tidspunktene og nå venter jeg på svar... :dontgetit:

Endret av Ducky
Lenke til kommentar
Jeg bestilte meg også Xtra (704*128) for 419,- på daværende tidspunkt, men nå etter mye kluss har jeg plutselig 2048*256 for 300,- :D

 

Bare en ting å si Tiscali ROCKS :w00t:

Snart får du regning fordi du har fått bedre linje en det du har betalt for.

Det er på den måten de driver. Du skal etter det de sier ha vært klar over feilen.

Lenke til kommentar

hvis det er så store problemer, burde dere gå sammen og skrive et klagebrev til forbrukerrådet.

kanskje tiscali svarer da. ? ?

Dere burde forklare problemene med både kundeservice, og at dere aldri får noe respons, og om at dere får sinnsykt treg linje...--> dvs. dere ikke får produktet som dere betaler for, dvs. kontraktsbrudd fra tiscali sin side.

spør forbrukerrådet, så tror jeg det er helt greit om dere bryter bindingstida, siden dere ike får produkt i henhold til avtalen dere har med tiscali.

 

ikke for å skryte, men med NGT, så ligger målingsresultatene i 90% av tilfellene over hastigheten som er lovet. :D

Lenke til kommentar
Jeg bestilte meg også Xtra (704*128) for 419,- på daværende tidspunkt, men nå etter mye kluss har jeg plutselig 2048*256 for 300,- :D

 

Bare en ting å si Tiscali ROCKS :w00t:

Snart får du regning fordi du har fått bedre linje en det du har betalt for.

Det er på den måten de driver. Du skal etter det de sier ha vært klar over feilen.

Akkurat det var en av tingene som skjedde meg også. DE gjorde en feil så jeg fikk 1024 linje mens jeg hadde abo på 328 (som de bekreftet da jeg mailte og spurte dem, sa i fra om alt sammen, men trengte jeg ikke bry meg om det, sa han som svarte da).

Langt senere prøvde de å fakturere meg for det, selv for tidsperioder etter at jeg var oppsagt og ikke hadde linje fra dem lenger! Gav meg selvfølgelig ikke, men fikk det vanlige svare strevet og mndr med venting før de endelig gav etter og sendte kredittnota.

Lenke til kommentar

spør forbrukerrådet, så tror jeg det er helt greit om dere bryter bindingstida,

Det er faktisk så enkelt at det bare er til å la den nye leverandøren din si opp ditt abo hos Tiscali. Da gjelder ikke bindingstiden.

Dette har med noen regler gjennom Telenor å gjøre(husker ikke i detalj), så det er antakelig bare hvis du bestiller hos andre som bruker telenors linjer (feks Tele 2), vet ikke.

 

Da skal det skje en direkte overgang uten at du skal belastes med bindingstid eller oppsigelsetid. Slik gjorde de hvertfall for meg. Tiscali prøvdeen stund å vri seg unna, og sa de ikke ante noe om overgangen selv om linjen da forlengst var hos tele2. Men til slutt gav de seg, og innrømmet at det var gjort riktig.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte meg også Xtra (704*128) for 419,- på daværende tidspunkt, men nå etter mye kluss har jeg plutselig 2048*256 for 300,- :D

 

Bare en ting å si Tiscali ROCKS :w00t:

Snart får du regning fordi du har fått bedre linje en det du har betalt for.

Det er på den måten de driver. Du skal etter det de sier ha vært klar over feilen.

Akkurat det var en av tingene som skjedde meg også. DE gjorde en feil så jeg fikk 1024 linje mens jeg hadde abo på 328 (som de bekreftet da jeg mailte og spurte dem, sa i fra om alt sammen, men trengte jeg ikke bry meg om det, sa han som svarte da).

Langt senere prøvde de å fakturere meg for det, selv for tidsperioder etter at jeg var oppsagt og ikke hadde linje fra dem lenger! Gav meg selvfølgelig ikke, men fikk det vanlige svare strevet og mndr med venting før de endelig gav etter og sendte kredittnota.

Det bekrefter misstanken min. De gjør feil (bevisst eller ubevisst), og fakturerer senere for fordelen du har hatt. Ved å gjøre dette med mange, bruke inkasso som trussel, så får de inn penger fra dem som er chicken.

Dette er en mafia. Jeg er ikke lenger i tvil, og man må på en eller annen måte få myndighetene inn i bildet her. Forbrukerrådet er svakt og dårlig på slike saker. De bare gjentar seg selv og gjør lite med det.

Dette er i bunn og grunn en politisak etter min mening, der Tiscali benytter seg av metoder som må etter mitt skjønn være ulovlig.

Lenke til kommentar

Det er faktisk så enkelt at det bare er til å la den nye leverandøren din si opp ditt abo hos Tiscali. Da gjelder ikke bindingstiden.

Dette har med noen regler gjennom Telenor å gjøre(husker ikke i detalj), så det er antakelig bare hvis du bestiller hos andre som bruker telenors linjer (feks Tele 2), vet ikke.

 

Da skal det skje en direkte overgang uten at du skal belastes med bindingstid eller oppsigelsetid. Slik gjorde de hvertfall for meg. Tiscali prøvdeen stund å vri seg unna, og sa de ikke ante noe om overgangen selv om linjen da forlengst var hos tele2. Men til slutt gav de seg, og innrømmet at det var gjort riktig.

Jeg vet ikke når du meldte overgang, men en slik går ikke lengre på grunn av at en viss ADSL leverandør satt seg på bakbena. Nå må kunder selv si opp hos sin gamle ADSL leverandør. Og det blir selvfølgelig betraktet som brudd på bindingstiden.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte meg også Xtra (704*128) for 419,- på daværende tidspunkt, men nå etter mye kluss har jeg plutselig 2048*256 for 300,- :D

 

Bare en ting å si Tiscali ROCKS :w00t:

Snart får du regning fordi du har fått bedre linje en det du har betalt for.

Det er på den måten de driver. Du skal etter det de sier ha vært klar over feilen.

Akkurat det var en av tingene som skjedde meg også. DE gjorde en feil så jeg fikk 1024 linje mens jeg hadde abo på 328 (som de bekreftet da jeg mailte og spurte dem, sa i fra om alt sammen, men trengte jeg ikke bry meg om det, sa han som svarte da).

Langt senere prøvde de å fakturere meg for det, selv for tidsperioder etter at jeg var oppsagt og ikke hadde linje fra dem lenger! Gav meg selvfølgelig ikke, men fikk det vanlige svare strevet og mndr med venting før de endelig gav etter og sendte kredittnota.

Det bekrefter misstanken min. De gjør feil (bevisst eller ubevisst), og fakturerer senere for fordelen du har hatt. Ved å gjøre dette med mange, bruke inkasso som trussel, så får de inn penger fra dem som er chicken.

Dette er en mafia. Jeg er ikke lenger i tvil, og man må på en eller annen måte få myndighetene inn i bildet her. Forbrukerrådet er svakt og dårlig på slike saker. De bare gjentar seg selv og gjør lite med det.

Dette er i bunn og grunn en politisak etter min mening, der Tiscali benytter seg av metoder som må etter mitt skjønn være ulovlig.

De har ikke lov til dette serlig ikke når jeg har gitt beskjed om dette bare en uke etter at det skjedde! Etter 4-5 måneder fikk jeg mail om at saken min skulle snart bli behandlet noe som den ikke har 2-3 måneder senere!

 

De kan prøve å sende meg regning for dette, men da blir det TV2 hjelper deg! Noen som backer meg opp eller?

Lenke til kommentar

Tror det blir unøvendig å kjøre en enkeltsak mot Tiscali så langt som til TV2. De går likevel neppe så langt at Tv 2 e.l. trengs. De bøyer av lenge før det kommer så langt. Bare litt krasse mailer og blande lindorff inn i det pleier holde når du vet du har rett, selv om de kan vri på det og drøye det ut lenge.

 

Det er som en sa engang : de prøver seg en stund, og tenker "går det så går det". Det tror jeg han kan ha rett i. Det virker slik.

At det kan være grunnlag for å anmelde dem generelt for måten de driver på vet jeg ikke, men det kan jo være.

Lenke til kommentar
Tror det blir unøvendig å kjøre en enkeltsak mot Tiscali så langt som til TV2. De går likevel neppe så langt at Tv 2 e.l. trengs. De bøyer av lenge før det kommer så langt. Bare litt krasse mailer og blande lindorff inn i det pleier holde når du vet du har rett, selv om de kan vri på det og drøye det ut lenge.

 

Det er som en sa engang : de prøver seg en stund, og tenker "går det så går det". Det tror jeg han kan ha rett i. Det virker slik.

At det kan være grunnlag for å anmelde dem generelt for måten de driver på vet jeg ikke, men det kan jo være.

Tiscali går så langt de bare kan. Målet er å skremme flest mulig til å betale mest mulig, noe de også har lykkes med. Det var 2800 krav fra Tiscali, og det står per i dag ca 800 igjen så vidt jeg vet.

Saken kan dere lese om her.

 

Å svare på henvendelser er noe de unnlater å gjøre, men de fortsetter å sende ut inkassokrav.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...