Gå til innhold

[Løst] Nettbutikk som selger snus og som sender til norge


Lero1515

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen her inne som vet hvor jeg får kjøpt snus på nettet som også sender til norge? har funnet et par men ingen har hatt mulighet til å sende til norge

 

 

prøvde snuslageret men der spørte dem om jeg kunne sende dem bilde av gyldig id (tenker dette er noe jeg ikke vil gjøre med tanke på at denne informasjonen kan bli missbrukt + jeg føler det er brudd på meg som privat person)

 

 

 

Helst så billig som mulig med en relativt lav pris på frakt.

Endret av Lero1515
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så snakker jeg om bedrift og ikke privat..

 

Edit:

 

Og når du først har tenkt til å gå helt usakelig på en post med lover og regler så kanskje dra opp ting som er forholdsvis sakelig til posten? Nettbutikk er ikke privat så vet du det til neste gang.

Endret av Lero1515
Lenke til kommentar

Importreglene gjelder uansett om sender er bedrift eller person.

Feil.

 

Tobakksvarer inkl. snus:

Privatpersoner kan motta tobakksvarer (inkludert snus) fra utlandet i gavesendinger, men i praksis er det ikke mulig for privatpersoner å importere tobakksvarer på grunn av svært strenge importregler fra Helsedirektoratet. 

• Varen skal være merket med advarsel (Lov om vern mot tobakksskader, § 3)

• Man må være minst 18 år for å få lov til å kjøpe snus (Lov om vern mot tobakksskader, § 5)

For tobakksvarer som fortolles inn i Norge vil det kreves opp avgifter som toll, merverdiavgift og andre særavgifter ved innførsel. I tillegg til importavgifter til staten, vil Posten kreve opp en fortollingskostnad, som er betaling for fortollingsarbeidet vi utfører.

Sendinger inneholdende tobakksvarer vil ved utlevering følge Norsk lovgivning til alderskontroll og mottaker må betale en kontrollavgift ved utlevering.

Lenke til kommentar

Så snakker jeg om bedrift og ikke privat..

 

Edit:

 

Og når du først har tenkt til å gå helt usakelig på en post med lover og regler så kanskje dra opp ting som er forholdsvis sakelig til posten? Nettbutikk er ikke privat så vet du det til neste gang.

 

Jekk deg ned et par hakk.

 

Import av snus og tobakksvarer er underlagt et streng lovverk, uavhengig om det er privat eller ei.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...