Gå til innhold

Hvordan lage musikk?


Kim1111

Anbefalte innlegg

 

Har brukt FL Studio siden 2006 og kan absolutt anbefale det til andre. Men det er verdt å vite at du ikke kommer særlig langt med bare FL Studio. God lyd er sterkt avhengig av gode VSTi-plugins.

Hvor mye betalte du?

 

Har en drøm om å også legge ut musikken på Spotify når den tid kommer.

 

 

Det er ikke billig. Mine essentials er FL Studio (€89), Nexus2 (€249), Vengenace Packs (€89 per stk) og Audjoo Helix ($75).

 

Så du ligger på rundt 4600kr for et grunnleggende oppsett. Men nå er det jo ikke nødvendig å kjøpe så dyrt oppsett som det jeg har da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Engangsbetaling på 2000,- for fullversjon inkludert oppgradering for resten av livet mitt.

 

 

Tilbudet er der fortsatt, ser ikke hvor folk har det at det er månedlig betaling for FL Studio

 

 

Life Time Free Updates included!

Downloadable Version only.

Includes Audio Recording features + 16 extra selected plugins

No VST plugin versions included, registrations work only inside FL Studio.

 

 

https://support.image-line.com/jshop/shop.php?_ga=1.250684995.434370548.1473662122

Så det koster 2000kr for FL idag også? Og det er full evighet?

 

 

€189.00 for Producer Edition med lifetime update, ja.

 

Ser andre her nevner tredjeparts VSTi, noe som er sterkt anbefalt og koster også penger vedsiden av, men ville ikke begynt å kjøpt dette før du begynner å få en grunnleggende forståelse av FL Studio :)

 

Hvorfor må jeg ha VSTi også? Funker det ikke bare med producer edition?

Lenke til kommentar

 

 

Har brukt FL Studio siden 2006 og kan absolutt anbefale det til andre. Men det er verdt å vite at du ikke kommer særlig langt med bare FL Studio. God lyd er sterkt avhengig av gode VSTi-plugins.

Hvor mye betalte du?

 

Har en drøm om å også legge ut musikken på Spotify når den tid kommer.

 

 

Det er ikke billig. Mine essentials er FL Studio (€89), Nexus2 (€249), Vengenace Packs (€89 per stk) og Audjoo Helix ($75).

 

Så du ligger på rundt 4600kr for et grunnleggende oppsett. Men nå er det jo ikke nødvendig å kjøpe så dyrt oppsett som det jeg har da.

 

Hvorfor må jeg ha de essentialsa? Kan jeg ikke lage bra musikk med producer edition?

Lenke til kommentar

 

 

 

Engangsbetaling på 2000,- for fullversjon inkludert oppgradering for resten av livet mitt.

 

 

Tilbudet er der fortsatt, ser ikke hvor folk har det at det er månedlig betaling for FL Studio

 

 

Life Time Free Updates included!

Downloadable Version only.

Includes Audio Recording features + 16 extra selected plugins

No VST plugin versions included, registrations work only inside FL Studio.

 

 

https://support.image-line.com/jshop/shop.php?_ga=1.250684995.434370548.1473662122

Så det koster 2000kr for FL idag også? Og det er full evighet?

 

 

€189.00 for Producer Edition med lifetime update, ja.

 

Ser andre her nevner tredjeparts VSTi, noe som er sterkt anbefalt og koster også penger vedsiden av, men ville ikke begynt å kjøpt dette før du begynner å få en grunnleggende forståelse av FL Studio :)

 

Hvorfor må jeg ha VSTi også? Funker det ikke bare med producer edition?

 

 

Du må ikke har tredje parts VSTi ettersom det medfølger en del allerede i grunnpakken og vil selvsagt ikke anbefale deg heller å kjøpe det til å begynne med.

Se VSTi som mat, det går bra å spise pølser seg selv, men etterhvert vil du ha lompe, ketsjup å løk for å øke smaken :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Engangsbetaling på 2000,- for fullversjon inkludert oppgradering for resten av livet mitt.

 

 

Tilbudet er der fortsatt, ser ikke hvor folk har det at det er månedlig betaling for FL Studio

 

 

Life Time Free Updates included!

Downloadable Version only.

Includes Audio Recording features + 16 extra selected plugins

No VST plugin versions included, registrations work only inside FL Studio.

 

 

https://support.image-line.com/jshop/shop.php?_ga=1.250684995.434370548.1473662122

Så det koster 2000kr for FL idag også? Og det er full evighet?

 

 

€189.00 for Producer Edition med lifetime update, ja.

 

Ser andre her nevner tredjeparts VSTi, noe som er sterkt anbefalt og koster også penger vedsiden av, men ville ikke begynt å kjøpt dette før du begynner å få en grunnleggende forståelse av FL Studio :)

 

Hvorfor må jeg ha VSTi også? Funker det ikke bare med producer edition?

 

 

Du må ikke har tredje parts VSTi ettersom det medfølger en del allerede i grunnpakken og vil selvsagt ikke anbefale deg heller å kjøpe det til å begynne med.

Se VSTi som mat, det går bra å spise pølser seg selv, men etterhvert vil du ha lompe, ketsjup å løk for å øke smaken :)

 

Men enkel house/dance musikk, som man finner på soundcloud. Hvordan mekker man det? Det kan vel gjøres bare med producer edition, eller?

Lenke til kommentar

Altså VSTi dreier seg i hovedsak om kvalitet. Du trenger ikke mer enn FL Studio, men etter min erfaring så blir det vanskelig å få god lyd.

 

Men dette kan du få erfare selv egentlig, så bare begynn med FL Studio, så kan du prøve demoer av mine anbefalte plugins.

Hva er det VSTi har som er så bra? Er det et tilleggsprogram til FL?

Lenke til kommentar

 

Altså VSTi dreier seg i hovedsak om kvalitet. Du trenger ikke mer enn FL Studio, men etter min erfaring så blir det vanskelig å få god lyd.

 

Men dette kan du få erfare selv egentlig, så bare begynn med FL Studio, så kan du prøve demoer av mine anbefalte plugins.

Hva er det VSTi har som er så bra? Er det et tilleggsprogram til FL?

 

 

VSTi er ikke én ting, det er tredjeparts "instrumenter" for å si det litt enkelt.

 

Lenke til kommentar

 

 

Altså VSTi dreier seg i hovedsak om kvalitet. Du trenger ikke mer enn FL Studio, men etter min erfaring så blir det vanskelig å få god lyd.

 

Men dette kan du få erfare selv egentlig, så bare begynn med FL Studio, så kan du prøve demoer av mine anbefalte plugins.

Hva er det VSTi har som er så bra? Er det et tilleggsprogram til FL?

 

 

VSTi er ikke én ting, det er tredjeparts "instrumenter" for å si det litt enkelt.

 

 

Oja. Og dette koster 4 tusen? Altså mer enn FL studio?

Lenke til kommentar

Nei, 2300kr. Dette er en av de dyrere pakkene da, så du trenger ikke å bruke så mye penger. Du har også en demo-versjon der du kan prøve det først.

 

Som nevnt over så ville begynt med en FL Studio trial, så kan du finne ut selv hva du trenger og hvor mye du vil betale. Det er jo ikke meningen at du skal betale flerfoldige tusen kroner som nybegynner.

Lenke til kommentar

Nei, 2300kr. Dette er en av de dyrere pakkene da, så du trenger ikke å bruke så mye penger. Du har også en demo-versjon der du kan prøve det først.

 

Som nevnt over så ville begynt med en FL Studio trial, så kan du finne ut selv hva du trenger og hvor mye du vil betale. Det er jo ikke meningen at du skal betale flerfoldige tusen kroner som nybegynner.

Skjønner.

 

Har lasta ned FM demoen ja, men føler det bare går ann å lage beats der? Ikke sånn house music? Korrekt?

Lenke til kommentar

FM?

 

Du kan lage alt mulig rart, men det er jo i hovedsak egnet for moderne elektronisk musikk. Du kan jo høre litt på min Soundcloud-profil om du vil høre noe litt mer avslappet elektronisk musikk.

FL*

 

Ok? Fordi på FL demoen så får jeg ikke lagd, sånn elektromusikk f.eks. Får bare lagd beats? Eller går det også å lage electro music?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...