Gå til innhold

Streaming med pc nr2


walde^

Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer på om Intel i5 650 klarer å dra en twitch stream?

Spillingen vil da foregå på egen spillmaskin, men vil teste med pc nr2:

 

Intel i5-650 

10GB ram

1TB hdd

 

Den kommer da kun til å kjøre OBS og streame til f.eks. Twitch.

Tror/vet noen om cpuen vil kunne streame uten dropped frames?

Tenkte da å sette inn et capture-card som denne f.eks.: https://www.komplett.no/product/863587/spill/xbox-one/tilbehoer-til-xbox-one/elgato-game-capture-hd60-pro-pcie-x1#

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer helt an på innstillingene, kvaliteten du skal kjøre ut på Twitch. OBS skal klare relativt god kvalitet med "dårlig" maskinvare, problemet er ofte multitaskingen. Hvis maskinen er 100% dedikert til å kjøre ut til Twitch så burde det gå bra å spytte ut 1080p i bra kvalitet.

 

Hvis vi snakker spille og streame fra samme PC med anbefalte CPU'er som f.eks. 6600K (eller bedre) så vil jo spillet spise opp veldig mye så du i praksis ikke har mer ledig kraft til OBS enn CPU'en du skal bruke.

Lenke til kommentar

Kommer helt an på innstillingene, kvaliteten du skal kjøre ut på Twitch. OBS skal klare relativt god kvalitet med "dårlig" maskinvare, problemet er ofte multitaskingen. Hvis maskinen er 100% dedikert til å kjøre ut til Twitch så burde det gå bra å spytte ut 1080p i bra kvalitet.

 

Hvis vi snakker spille og streame fra samme PC med anbefalte CPU'er som f.eks. 6600K (eller bedre) så vil jo spillet spise opp veldig mye så du i praksis ikke har mer ledig kraft til OBS enn CPU'en du skal bruke.

Hei, takk for svar.

 

Denne pcen skal da stå kun med OBS (har egen gaming-rig). 

Da lurer jeg på om jeg skal kjøpe det kortet for å teste hvordan kvaliteten blir :-)

Jeg er ikke partnered på Twitch, så det er vel limit på 30fps uansett(?).

1080p downscaled to 720p og rundt 2500kbit er vel maks uten partner.. (?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...