Gå til innhold

Trenger DIN hjelp :) - sjekk dette oppsettet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Nei. Ikke når skjermen har gsync.

Pixel response time har ingen ting med gsync å gjøre. ROG Swiften med TN ER raskere enn alle IPS skjermene. Så da spørs det bare hva man verdsetter høyest. 

 

 

Selv om jeg ser på innlegget ditt som useriøst og unyttig så responderer jeg for å hindre at du forvirrer TS.

 

Det er ER forskjell på MS og Gsync. Jeg har ikke sagt noe annet.

 

Du påstår dog at det er en merkbar forskjell i input lag på disse to skjermene slik at man må velge det man verdsetter høyest.

Har du prøvd begge disse skjermene? Har du merket forskjellen? I så fall blir jeg mektig imponert.

 

Jeg har førstehåndserfaring med både PG278 (144hz, 1MS, Gsync), PG279 (den nye modellen med 165hz, 4MS, Gsync) og PG348 (100hz, 5MS, Gsync).

Det jeg kan si med en gang er at det er absolutt ingen merkbar forskjell i input lag på noen av disse skjermene.

Ja, det finnes en målbar forskjell. Men hvorfor skal vi la et apparat styre valgene våre når det ikke påvirker vår opplevelse av produktet?

 

Det som dog er en virkelig merkbar forskjell mellom disse tre skjermene er bildekvaliteten produsert av TN vs IPS. PG278 er virkelig god til å være TN, men er likevel helt elendig i forhold til IPS variantene.

 

Så da blir spørsmålet: Ønsker en skjerm med 1ms bare for å ha det raskeste (selv om du ikke merker dette i praksis) eller ønsker du en skjerm som oppleves som akkurat like rask, men som har uendelig mye bedre bildekvalitet?

 

Dette er med andre ord ikke et tema å snakke om en gang. Det er en grunn til at PG279 er den nye modellen av PG278. Det er rett og slett en forbedring. Den er dog dyrere.

 

Dersom det hadde vært snakk om en TN skjerm med 1ms og en IPS skjerm med 5-6ms uten gsync så hadde anbefalingen min vært en annen. Dersom du bruker en slik skjerm uten gsync eller freesync får du nemlig ikke en særlig god opplevelse i raske spill på grunn av tearing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye rot her. Du starter med å blande inn gsync som er helt irrelevant. Så begynner du å snakke om inputlag som isolert sett heller ikke har noe med pixel response time å gjøre. 

PG278Q ER raskere på prt enn IPS skjermene. Ingenting å diskutere. Derfor velges de fortsatt av mange competitive spillere. Da får det vel være opp til kjøperen hva han vil velge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du forstår ikke poenget. Du bes om å lese innlegget mitt på ny.

Min første setning sier at jeg vet at begrepene ikke har noen sammenheng.

 

Resten av innlegget forklarer hvorfor du ikke bidrar til å hjelpe TS i det hele tatt.

 

Det er bare dumt å poste dersom du bare er ute etter å forvirre og spre misinformasjon.

Det er fullstendig irrellevant for TS om han har 1ms eller 4ms på disse panelene. Man må bruke instrumenter for å måle at det i det hele tatt finnes forskjell. Da har det ingenting å si for brukeropplevelsen.

 

Jeg spør deg igjen: Har du prøvd begge disse skjermene?? Det har jeg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forvirrer ingenting. TS hadde satt opp PG278Q fordi han kanskje har lyst på den skjermen. Og det er helt legitimt å ville ha den skjermen som en gaming skjerm, da det er en av de beste. 

Og til min egen erfaring, jeg kjøpte PG278Q da den kom og hadde den til Acer XB270HU kom. Og min egen vurdering er at ROG'en er hakket raskere, så teori stemmer med praksis. 

Lenke til kommentar
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor så mange anbefaler overkill PSU. 650 er mer enn nok når du har ett grafikkort. Uansett får du et beist av en maskin.

Det er 100kr forskjell på G2 650w og G2 750w.

 

Her handler det ikke om watt, det handler om å velge en PSU av høy kvalitet som ikke tar livet av de svindyre komponentene i dette bygget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er 150kr forskjell på G2 550w og G2 750w.

 

Da velger men selvsagt den kraftigste.

 

Hva om TS plutselig bestemmer seg for å kjøre 1080 SLI? Da er det greit å ha litt headroom.

 

Det er forøvrig ikke aktuelt å kjøpe noe "billig" psu til et bygg med så dyre komponenter.

 

Jeg vet godt at det finnes flere PSU til under 1000kr på 500-700 watt. Men i denne prisklassen er det kun EVGA G2 som gjelder.

 

Edit: Kan forøvrig nevnes at TS sitt bygg vil trekke rundt 580 watt dersom han overklokker CPU og GPU så mye som mulig. Hvorfor du da mener at 750 watt er overkill vet ikke jeg.

Endret av Strato
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste trenger ikke funksjonene som tilbys i Win 10 pro.

 

Lykke til med bygget. Håper du blir fornøyd :)

Det håper jeg og =) igjen takk for all hjelp :D

 

Mulig å addde deg som venn her på forumet sånn at jeg kan sende en meld hvis det dukker opp et spørsmål til før jeg bestiller? skal nemlig flytte først så kan gå en måned eller to før det bestilles.

Lenke til kommentar

 

De fleste trenger ikke funksjonene som tilbys i Win 10 pro.

 

Lykke til med bygget. Håper du blir fornøyd :)

Det håper jeg og =) igjen takk for all hjelp :D

 

Mulig å addde deg som venn her på forumet sånn at jeg kan sende en meld hvis det dukker opp et spørsmål til før jeg bestiller? skal nemlig flytte først så kan gå en måned eller to før det bestilles.

 

Det må du bare.

 

Jeg bruker stort sett ikke vennefunksjonen her på forumet så det er ikke sikkert jeg får det med meg dersom du sender PM. Anbefaler egentlig å lage en tråd dersom du har problemer :)

Du kan jo for eksempel bare skrive i denne tråden. Da får jeg varsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det systemet som er skissert vil ikke kreve 500 watt (nærmere 400), selv med overklokking. Han må gjerne betale mer for kraftigere PSU, men 650 er som sagt mer enn godt nok. For øvrig et godt oppsett duu har gitt ham.

 

Meget godt argument for å kjøpe 750W selv om du egentlig argumenterer for det motsatte. Det er ønskelig at PSU'en ligger på 50-60% last og det blir perfekt med en 750W i forhold til det du skriver at oppsettet vil bruke :)

Lenke til kommentar

 

 

De fleste trenger ikke funksjonene som tilbys i Win 10 pro.

 

Lykke til med bygget. Håper du blir fornøyd :)

Det håper jeg og =) igjen takk for all hjelp :D

 

Mulig å addde deg som venn her på forumet sånn at jeg kan sende en meld hvis det dukker opp et spørsmål til før jeg bestiller? skal nemlig flytte først så kan gå en måned eller to før det bestilles.

 

Det må du bare.

 

Jeg bruker stort sett ikke vennefunksjonen her på forumet så det er ikke sikkert jeg får det med meg dersom du sender PM. Anbefaler egentlig å lage en tråd dersom du har problemer :)

Du kan jo for eksempel bare skrive i denne tråden. Da får jeg varsel.

 

Oki. Jeg tenkte å sette denne som løst, men jeg kan beholde den til pcen er oppe å går =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...