Gå til innhold

Nec 1300a feil på dvd plate?


egils

Anbefalte innlegg

Jeg har brent noen dvd'er på min nec 1300a med nero 6.0, når man brenner data er det en funksjon i nero som heter "verify written data" altså sjekkes dataene etter brenning.

På de fleste dvd'ene har programmet ikke kunne verifisere dataene som er skrevet på dvd'en, i loggen står det Total files=1081, identical=502, different=0, inaccessible=579, skipped=0.

 

Som dere ser av loggen er 579 filer "inaccessible" alstå kan ikke nero greie å sjekke dataene på grunn av at programmet ikke får tilgang. Det som siden skjer når jeg kopier fra dvd plate til harddisk er denne feilmelding: "Kan ikke kopiere 01 - O Holy Night : Datafeil (sirkulerende overflødighetskontroll, CRC)" hva er det for en feilmelding?

 

Det rare er at når jeg prøver på nytt så går det an å kopiere fra dvd'en til hardisk. Har prøvd på to forskjellige maskiner, må innrømme at jeg ikke skjønner hva som er galt.

 

Er det dvd brenneren eller er det dvd platene? jeg har prøvd med flere forskjellige merker, det blir slike feil uansett merke.

 

Jeg heller til at det er brenneren som det er noe galt med.

 

Er det noen som har noen synspunkter på dette??

 

 

Jeg vil kjøpe plextor brenner, er det noen som vil kjøpe en billig Nec 1300a?? :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nero sin verify funksjon er sjelden pålitelig, bare så det er sagt. Men siden du hadde problemer med å kopiere data fra platen også.......

 

Kjøp en verbatim DVD plate i nærmeste butikk, brenn den og sjekk. Koster kun ca 25 kr og da vet du om det er platene eller brenneren som er problemet.

 

Fremdeles samme problem --> defekt brenner / dritt brenner.

 

Problemet borte --> Du har brukt dritt plater (princo, bulkpaq, datawrite, xeed, dvsn osv).

Lenke til kommentar
Hva er det du har brent ut?

 

Jeg får også en tilsvarende melding når jeg tar backup av "Documents and Settings", fordi det er noen filer som hele tiden er åpne, og stadig i forandring. (Mellomlagring etc.)

 

Backupen er likevel OK, men du vil ikke få kjørt verifiseringen.

 

MVH

Knut Richard

Jeg brenner backup av mp3 filer, har også prøvd å brenne backup av dvd'ene mine. Jeg leste i nero's pdf. fil der finner jeg ut at det bare er iso brenninger som kan verifiseres i nero, så nå må jeg teste på nytt slik at jeg er sikker på jeg gjør ting riktig.

foreløpig har jeg testet verbatim DVD-RW 1x plata. Jeg tok en full sletting av plata før jeg begynte, den var ok.

Nå har jeg testet verbatim DVD-RW 2X plata uten å slette først (bare Quick erase)

Det gikk ikke, nå holder jeg på å slette den også fullstendig så får jeg se hva som skjer.Jeg skal brenne noen ganger på denne måten. Jeg finner vel ut noe til slutt håper jeg.

Jeg har oppgradert til firmware 1.08

 

Jeg har vanlige dvd-r og +r også men gidder ikke å experimentere med de for de koster for mye.

 

Jeg måtte prøve white label DVD-R men det var jo bare sorgen, så de måtte jeg reklamere på.

 

 

jeg gidder snart ikke å dille mer med denne brenneren, jeg vil ha plextor tror jeg er det noen som vil kjøpe nec'en svinebillig?? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...