Gå til innhold

xp2500 barton mist silent twin


Ulven

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er noe å bry seg om. Silent Twin er ikke ment for beste kjøling, men mer på å være stillegående.

Jeg hadde den også og jeg må innrømme at temperaturer var noe lavere men jeg hadde en annen prosessor og HK. :)

Prosessoren var 2000+, og HK var Asus A7V8X, men jeg tror at 2000+ prosessorer disiperer mer varme enn 2500+, så er det kanskje lurt å sjekke hvorden kjøleren sitter på CPU-en og for å smøre kjølepasta igjen.

Asfaltmatter gjør også at temperaturen blir litt høyere siden de forhindrer luftstrømm til å spre seg gjennom kabinett. Sett in en eller to vifter i kabinett + en foran for å suge luft inn, og en bak for å blåse luft ut.

Endret av jokab
Lenke til kommentar

Har silent twin på xp2500. Ligger idel på 46 grader og 50-51 under load. Måtte flytte den en vifta litt opp da den tok nedi en kondensator på hovedkortet mitt ( abit nfs 1.2 ). Har brukt en ganske billig kjlepasta husker ikke navnet. Er jo som nevnt her en kjøler som er ment å være stille, ikke å kjøle enormt bra. Men jeg må si meg førnøyd med reultatet. Har 3 kabinettvifter på lavt turtall som bidrar til å holde tempen nede.

Endret av MelonMob
Lenke til kommentar

Ta ut støyisoleringen og prøv uten.

Platene i sideveggene hindres i å avgi varme .

Har selv xp2500+ gåendes som xp3200 (11*200)

Cpu vifte termaltake silent viking m/Enermax vifte

Rom temp=25

Kabinett temp=30

Idletemp=47

( kabinett vifte foran,bak,2.stk i sidedør ,alle gåendes på 1/2 fart~7v)

 

Cpu temp dropper ca 5 grader ved stock klokking.

Lenke til kommentar

Får å heve vifta så løsna jeg de festene som den er festa med fra før. Så står hele vifta i et spor, så er det bare å skyve den litt opp, så festa eg den med superlim der den stod i sporet. Litt primitivt, mister og litt av effekten av vifta fordi den blåser over toppen av ribba, men funke jo ok da.

Lenke til kommentar
Arctic Silver skal ha 100 timer for å få full effekt .

Det er vel Artic Arctic Ceramique som tenger 100 timer og ikke silver.

 

Dessuten så eier Arctic Ceramique Silver 5 :cool:;)

 

What's New At Arctic Silver

fra overclockers:

CONCLUSIONS

Once again, Arctic Silver has improved the breed. And they hit the ball out of the park with the Ceramique. I'd strongly recommend either product to use when overclocking :thumbup::green::wow:

Trenger ikke å si mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...